Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:30:39 GMT

فرد گرمازده نیاز به کدام اقدامات اورژانسی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۶۶۹

فرد گرمازده نیاز به کدام اقدامات اورژانسی دارد؟

اگر گرمازدگی در کمتر از ۳۰ دقیقه برطرف شده و پس از آن دمای بدن به حالت طبیعی بازگشت، معمولاً وضعیت فرد گرمازده جدی نیست اما اگر این علائم بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد، بهتر است اقدام اورژانسی صورت گیرد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، اگر گرمازدگی در کمتر از ۳۰ دقیقه برطرف شده و پس از آن دمای بدن به حالت طبیعی بازگشته و علائم آن رفع شود، معمولاً وضعیت فرد گرمازده جدی نیست اما اگر این علائم بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد، بهتر است اقدام اورژانسی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از علائم گرمازدگی می‌توان به سردرد، سرگیجه و گیجی، از دست دادن اشتها و احساس بیماری، تعریق شدید، رنگ پریدگی، گرفتگی پاها و دست‌ها و معده، افزایش تعداد تنفس و ضربان نبض، تشنگی بیش از حد و افزایش دمای بدن به بیش از ۳۸ درجه سانتی‌گراد اشاره کرد.این علائم‌ به طور معمول در کودکان و بزرگسالان یکسان است اما در کودکان گاهی علائمی از جمله بی‌حالی و خواب‌آلودگی نیز دیده می‌شود.

اگر چنین علائمی در فردی مشاهده شد باید با روش‌های زیر دمای بدنش را کاهش دهید:

۱- او را به مکانی خنک و در سایه ببرید.

۲- او را در وضعیت طاق باز بخوابانید و پاهایش را به آرامی دراز کنید.

۳- به فرد مقدار زیادی آب برای نوشیدن بدهید. نوشیدنی‌های ورزشی نیز می‌تواند به جای آب استفاده شود.

۴- پوست او را خنک کنید. از یک اسپری آب یا اسفنج خیس برای خنک کردن پوست فرد استفاده کنید. قرار دادن دستمالی خیس‌ پشت گردن فرد نیز می‌تواند مفید باشد. در صورت امکان پنکه و کولر را روشن کنید.

تا زمانی که وضعیت فرد به حالت عادی بازگردد، پیش‌ او بمانید. طی مدت ۳۰ دقیقه با انجام این اقدامات دمای بدن فرد باید کاهش یافته و علائم او برطرف شود. در غیر این صورت بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

در طول فصل گرما و به هنگام ورزش کردن احتمال گرمازدگی بالا است. برای جلوگیری از گرمازدگی پایگاه اطلاع رسانی سرویس سلامت همگانی انگلیس رعایت نکات زیر را توصیه کرده است:

 - در طول روز به ویژه هنگام ورزش کردن، مقادیری آب خنک بنوشید.

- دوش‌ آب سرد بگیرید.

- لباس‌های‌ خنک، گشاد و رنگ روشن بپوشید.

- با اسپری آب، لباس‌ها و پوست خود را مرطوب کنید.

- بین ساعات ۱۱ ظهر تا ۳ بعدازظهر از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید.

- از ورزش بیش از حد پزهیز کنید.

در فصل گرما به ویژه مراقب کودکان و سالمندان باشید چرا که جزو گروه‌های‌ آسیب‌پذیر بوده و احتمال گرمازدگی در آن‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت اورژانس کودکان بدن ۳۰ دقیقه دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    صابر برهانی   گفت: در یک سال گذشته بهسازی و آسفالت راه روستایی محور تکاب به اغولبیک به طول ۰.۷کیلومتر و آی قلعه سی به طول ۲ کیلومتر انجام شد.

وی با اشاره به شن‌ریزی راه روستایی و فرعی به طول ۱۵ کیلومتر در مدت زمان مذکور اظهار کرد: در این مدت ۲۱ کیلومتر از راه اصلی و فرعی شهرستان تکاب نیز روکش آسفالت شد.

برهانی در خصوص سایر فعالیت‌های حوزه استحفاظی این شهرستان نیز یادآور شد: همچنین در این مدت ۷۷ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان تکاب خط‌کشی شد و ۱۳۰ کیلومتر از این محورها نیز تسطیح و رگلاژ شده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب در خصوص اجرای طرح‌های روشنایی در محورهای شهرستان تکاب در یک سال گذشته نیز گفت: اجرای روشنایی محور تکاب بیجار سه‌راهی قرخلو تمای به طول ۳۰۰ متر؛ گردنه کوتان به طول ۳۰۰ متر و محور تکاب ایرانخواه سه راهی چیدره به طول ۳۰۰ متر از جمله اقدامات حوزه راهداری شهرستان تکاب در این مدت بوده همچنین در کنار اجرای طرح‌های روشنایی، عملیات تعمیر و نگهداری نیز به‌صورت مستمر توسط پیمانکار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • کدام استان‌های کشور امروز بارانی است؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • کدام استان‌های کشور بارانی است؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • شهروند خبرنگار؛ نبود علائم هشدار دهنده در جاده میاندوآب – شاهین دژ