Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@15:13:12 GMT

مرز‌های تجاری با پاکستان بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۷۷۴۳

مرز‌های تجاری با پاکستان بازگشایی شد

«روح الله لطیفی»  سخنگوی گمرک روز دوشنبه اظهار داشت: از امروز سه بازارچه ریمدان، کوهک و پیشین در استان سیستان و بلوچستان در مرز پاکستان به صورت کامل بازگشایی شد و تجارت با این کشور به حالت عادی بازگشته است. همچنین مادرو، ماهیرود و میلک مرز‌های مشترک با افغانستان به صورت تجاری و مسافری فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مرز‌های تجاری بازگشایی شده است، اما بخش مسافری با محدودیت‌هایی روبه رو است تصریح کرد: در مرز با ترکمنستان سرخس و اینچه برون فعالیت‌های ریلی خود را از سر گرفته‌اند و روزانه با ظرفیت حدود ۹۰ واگن صادرات کالای ایرانی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه مرز‌های دریایی فعال هستند، خاطرنشان کرد: واردات کالای‌های اساسی و صادرات میوه و خشکبار در بنادر حاشیه دریای خزر با کشور‌های همسایه انجام می‌شود و همچنین مرز‌های ریلی، دریایی و جاده‌ای با آذربایجان فعال هستند و در حوزه جاده‌ای ترانشیپ یا جابه جایی کالا با کامیون در مرز انجام می‌شود.

لطیفی به فعالیت تجارت در مرز نخجوان اشاره کرد و گفت: مرز‌های تجاری با ترکیه به صورت ریلی و جاده‌ای باز و فعال است و تجارت با کشور عراق هم در همه مرز‌ها با اقلیم کردستان از جمله تمرچین، باشماق و پرویز خان به عنوان سه مرز اصلی و کیله در سر دشت، شیخ صله و شوشمی در کرمانشاه و سیران بند و بانه کردستان انجام می‌شود و صادرات ما از این گذرگاه‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

به گفته وی، مرز مهران تنها مرز فعال با حوزه کشور‌های عربی در عراق است و در مرز دریایی خرمشهر نیز به عراق از طریق دریا صادرات انجام می‌شود.

سخنگوی گمرک اظهار داشت: در مرز‌های دریایی در جنوب و حوزه خلیج فارس شناور‌های تجاری و یخچال‌دار فعال هستند، اما محدودیت‌هایی برای صادرات با شناور‌های سنتی، چوبی بر اساس دستورالعمل‌های خاصی انجام می‌شئد به عنوان مثال برای صادرات به امارات تاییده سلامت کالا و خدمه ۷۲ ساعت پیش از رسیدن باید ارسال شده باشد و باقی کشور‌ها نیز سخت‌گیری بیشتری دارند. با وجود این اصل تجارت با کویت، قطر، امارات و عمان روند افزایشی دارد.

وی با بیان اینکه مرز‌های مسافری همچنان با محدودیت‌هایی روبه است، تاکید کرد: در حوزه خلیج فارس و سایر مقاصد در مبدا‌های تجاری دریایی با انجام دستورالعمل‌هایی واردات و صادرات انجام می‌شود و محدودیت خاصی نداریم.

لطیفی همچنین با اشاره به امحا هندوانه‌های صادراتی در مرز با ترکیه، اظهار داشت: بازار‌های صادراتی به سادگی به دست نمی‌آیند و قوانین حاکم بر این بازار موجب می‌شود تا در صورت پرداخت نشدن حقوق ورودی صاحبان کالا درخصوص محصول تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهند.

وی افزود: در صورت پرداخت نشدن حق ورودی، کالا یا مرجوع می‌شود، یا در همان منطقه به فروش می‌رسد و یا امحاء می‌شود که هندوانه‌های مذکور به دلیل بالا بودن تعرفه ورودی کشور ترکیه امکان بازگشت محصول و فروش آن وجود نداشت و به همین دلیل امحاء شدند.

وی با تاکید بر اینکه این قوانین در خصوص محصولات و کالا‌های تمام کشور‌ها اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که صاحبان کالا در تجارت بین‌الملل از تغییرات تعرفه‌ها در مرز‌ها اطلاعات کافی به دست می‌آورند و از سازمان‌های دولتی مشاوره‌های لازم را دریافت می‌کنند به همین دلیل امکان اشتباهاتی از این دست کاهش می‌یابد.

سخنگوی گمرک با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته به ویژه ماه مبارک رمضان تعرفه‌های ورودی هندوانه با تخفیفاتی همراه بود، اظهار داشت: در این فصل از سال ترکیه نیز به زمان برداشت محصول هنداونه در داخل کشور خود رسیده و تعرفه‌های ورودی به روال عادی بازگشته است به همین دلیل صادرات هندوانه‌های یادشده برای صاحب کالا مقرون به صرفه نبود.

وی با بیان اینکه توقف طولانی هندوانه‌ها پشت مرز در امحاء آن بی‌تاثیر نبود، خاطرنشان کرد: اگر پیش از صادرات مدیریت و مشاوره‌های مناسب انجام نشود حتی امکان ورشکستگی صاحبان کالا و آسیب‌های داخلی به وجود می‌آید.     منبع:ایرنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پاکستان پارسی خبر ایران سرخس مرز تجاری انجام می شود فعال هستند هندوانه ها کشور ها مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور فاریاب - کهنوج

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف میرشکاری سلیمانی، صبح پنج شنبه گفت: در حال حاضر وضعیت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان فاریاب مطلوب است و اقدامات لازم برای بازگشایی چند راه روستایی در حال انجام می‌باشد.

وی، افزود: اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تردد در سطح شهر فاریاب وجود ندارد و شهرداری وظیفه‌اش را به‌درستی انجام داده است.

کد خبر 6081696

دیگر خبرها

  • صادرات تالک از افغانستان به ترکیه
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • بازگشایی محور فاریاب - کهنوج
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید