Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر، نادر فلاحی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۲۹ پروژه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در سال ۱۴۰۰ در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی استان اردبیل را قطب گردشگری کشور دانست و افزود: در استان اردبیل در حوزه گردشگری ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد که اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز به این پتانسیل‌ها توجه جدی داشته است و در سال جهش تولید با اختصاص اعتبارات لازم و جذب سرمایه گذاران توانسته است عملیات اجرایی ۱۸ پروژه را در حوزه گردشگری، ۹ پروژه در حوزه میراث فرهنگی و دو پروژه در حوزه صنایع‌دستی را آغاز کند که تا یک سال آینده شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برای تکمیل بزرگترین پل معلق جهان در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تصریح کرد: «با توجه به وجود دو پل معلق بزرگ در استان اردبیل که در شهرستان‌های مشگین‌شهر و هیر قرار دارند استان اردبیل به عنوان استان پل‌های معلق شناخته می‌شود و در این راستا برای تکمیل بزرگترین پل معلق جهان در منطقه گردشگری ازناو نیز تلاش می‌کنیم.»

فلاحی از تکمیل کمربند طلایی سبلان خبر داد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مطالبات مردم استان اردبیل در حوزه گردشگری احداث کمربند طلایی سبلان است که امسال با هماهنگی انجام شده با اختصاص بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار کمربند طلایی سبلان با سه قطب گردشگری سرعین، قوتورسویی و سردابه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که وجود زیرساخت‌های عمرانی می‌تواند در جذب گردشگران به استان مؤثر باشد اظهار کرد: تأسیس دو مرکز آبدرمانی، افتتاح بازارچه صنایع دستی، بهره‌برداری از موزه صفویه شناسی، احداث هتل ۵ ستاره، سه پیست اسکی، واحدهای بوم گردی و پل معلق ازناو از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی در سال آینده است.

کد خبر 4967117

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل گردشگری کوه سبلان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام خطبه های نماز جمعه دهه کرامت استانداری سمنان ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی کمربند طلایی سبلان میراث فرهنگی استان اردبیل صنایع دستی پل معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود