Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 سید ابراهیم رییسی در واکنش به گزارش‌های مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائیه درخصوص کوتاهی برخی مسئولان در انجام وظایف قانونی خود در حادثه مرکزپزشکی سینا و حادثه نطنز، گفت: سیاست قطعی دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مسئولی است که به وظایف خود عمل نکرده است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: به سازمان قضایی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی و دادستانی گفته ام که طبق قانون باید مدیرانی که به مسولیت خود عمل نکرده اند را مواخذه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی ترک فعل‌ها از انجام برخی اقدامان پر ضررتر است، گفت: عدم مدیریت بازار و نوسان قیمت‌ها مردم را آزرده کرده است و برای ایجاد ثبات در بازار نیاز به کارجهادی و طرح جامع اقتصادی داریم.

رییسی گفت: بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان متخلف باید رسیدگی شود هم نام آن‌ها باید افشا شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه قضائیه دادستانی قوه قضائیه تخلفات ارزی سید ابراهیم رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات، از موافقت نمایندگان مجلس برای ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهادکشاورزی درباره عملکرد این سازمان در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن، به قوه قضاییه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه علنی امروز (سه‌ شنبه 4 اردیبهشت ماه) گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس در دستورکار قرار گرفت که با موافقت 167 نفر از وکلای ملت، این گزارش به قوه قضائیه ارجاع شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از آنجا که سازمان حفظ نباتات با ایمنی غذایی و سلامت مردم و ایجاد بیماری‌هایی مثل سرطان، ناباروری، جهش‌های ژنتیکی، نقص جنین، مشکلات تنفسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد این تحقیق تفحص در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات ادامه داد: تخلفات متعددی از جمله در تخصیص و تأمین ارز ترجیحی، واردات سموم ممنوعه و تقلبی، صدور مجوزها و تایید سموم زیستی و قرنطینه‌های گیاهی احصا گردید که جهت برطرف نمودن و جلوگیری از تکرار آنها اصلاح قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال 1346 ضروری می‌باشد.

استاد دانشگاه تهران افزود: قطعاً بدون این تغییرات و تحولات اساسی، استمرار وضعیت گذشته و فعلی، بر وخامت بیشتر به ویژه در افزایش امراض انسانی و به تبع آن افزایش هزینه‌های درمانی جامعه خواهد افزود.

شایان ذکر است این گزارش با 167 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 193 رأی مأخوذه، به قوه قضاییه ارجاع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • روایت اژه‌ای از جلسه با رئیسی و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • وظیفه خیران یا کوتاهی مسئولان؟