Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای ظریف باید دیروز در صحن علنی مجلس از پیشگاه مردم عذرخواهی می کرد گفت: به جای ابراز پشیمانی از اتخاذ سیاست های نادرست جسورانه در مجلس صحبت کرد.

«غلامرضا منتظری»، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه به طور معمول رخ دادها و حوادث تاریخی که در کارنامه هر ملتی ثبت می شود قابل ارزیابی است گفت: در مسئله برجام به تعبیر مقام معظم رهبری آنهایی که آن سوی میز مذاکرات نشسته بودند، قابل اعتماد نبوده و نیستند، در حقیقت خانه از پای بست ویران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وقتی کارنامه حکومت و سیاست را در ایالت متحده آمریکا و کشورهای اروپایی را ورق می زنیم می بینیم حداقل در یک صد سال اخیر تاریخ ایران مملو از بدعهدی ها، جنایات و رفتارهای ظالمانه آمریکا و انگلیس علیه ملت ایران است افزود: پیشینه طرف قرداد برجام نباید به غرب اعتماد می کردیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در شرایطی به دستگاه دیپلماسی اجازه دادند که با رعایت عزت و اقتدار نظام و با حفظ هوشمندی وارد این گفتگو شده به گونه ای که منافع ملی ایران تامین شود عنوان کرد: در گام نخست چارچوب قرارداد مشخص شد اما در گام های بعدی طرفین مذاکره که قول داده بودند بر تعهدات خود پایبند باشند به سرکردگی آمریکا یکی پس از دیگری فاصله خود را از برجام اعلام کردند و ایالات متحده آمریکا در این بستر گوی سبقت را از دیگران ربود و از اساس این تعهد را از بین برد.

منتظری با اشاره به اینکه هیچ گاه سیاست های استکباری به نفع ملت ایران نخواهد بود تصریح کرد: در فرهنگ استکبار جنگ و صلح فرقی ندارد بلکه مهم این است که با کدام شیوه می تواند به منافع خود دست پیدا کند.اگر کسی بر این واقعیت باور داشته باشد نباید نسبت به مذاکره با غرب چندان خوش باور باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب به طور صریح و شفاف فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست همانطور که امام راحل می فرمودند «آمریکا گرگ است در لباس میش» گفت: اگر مذاکره کننده گان به همین پیشینه تاریخی و رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری بسنده می کردند تا این اندازه در مذاکرات پیش روی نکرده و فریب خورده و بازنده برجام نمی شدند و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را حفظ می کردند.

تا قبل از برجام طراز کشور در زمینه اقتصاد و فن آوری خوب بود

وی با بیان اینکه از سایه برجام هیچ دستاوردی برای کشور به ارمغان نیامد ضمن اینکه آسیب های فراوانی را هم متحمل شدیم گفت: تا قبل از برجام کشور در حوزه های اقتصادی، علمی و فن آوری طراز خوبی را به دست آورده بود اما برجام سبب شد که موقعیت ما در سطح بین الملل مورد خدشه قرار گیرد.

منتظری با اشاره به اینکه اگر اقتدار قبل از برجام ادامه پیدا می کرد شاهد مشکلات امروز در کشور نبودیم گفت: طرف های مذاکره کننده به تعهدات خود عمل نکردند، مگر نه اینکه آقای رئیس جمهور می گفتند اگر این توافق انجام شود بلافاصله تمام تحریم ها برداشته خواهد شد نه تنها هیچ تحریمی برداشته نشد بلکه هر چقدر جلوتر می رویم جسارت و گستاخی آمریکا و غرب نسبت به ملت ایران بیشتر می شود؛ آیا اسم این چیزی جز آسیب است؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موقعیت کشور در عرصه بین الملل به دو دهه قبل عقب گر کرد گفت: کشور به جهت ، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سایه برجام آسیب دید.

سرمایه اجتماعی ایران در سایه برجام لطمه خورد/ سخنان ظریف را صادقانه نمی دانم/ هنوز خوش باوری نگران کننده در ذهن برخی مسئولان دیده می شود 

منتظری با اشاره به اینکه هیچ چیز فراتر از سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به حکومت نیست گفت: پشتوانه یک نظام در مقیاس ملی و بین المللی مردم هستند ، مردم بارها در مناسبت های مختلف و تجمعات و راهپیمایی های مختلف به مردم اعلام می کردند که از برجام دست بردارید که این به ظاهر توافق هیچ آورده ای برای کشور ندارد اما مسئولان هیچ توجهی نکردند.

وی گفت: مادر یک شهید به امام خمینی (ره) گفت امام عزیز فرزندم را دادم که اشک تو را نبینم وقتی جامعه ای از گوهر هستی خود می گذرد تا خم به ابروی ولی امر مسلمین نیاید پای حرف خود ایستاده است اما به نظر می رسد برخی دولتمردان پیام مردم را درباره برجام دریافت نکردند، نه توجه جدی به راهبردهای عزت بخش مقام معظم رهبری داشتند و نه پیام مردم را دریافت کردند.

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد هنوز خوش باوری نگران کننده در ذهن برخی مسئولان دیده می شود گفت: سخنان آقای ظریف در صحن علنی مجلس را صادقانه نمی دانم. عقل بشر حکم می کند وقتی چیزی بسیار مورد تایید و اعتماد توست اما سه نفر صاحب حکمت در خلاف آن حرفی می زنند به اعتقاد خود شک کن.

وی ادامه داد:  راس کشور بر بدفرجام بودن برجام تاکید کرد، کارشناسان و دلسوزان گفتند بدفرجام است، مردم گفتند که ما اعتقادی به این توافق نداریم و سرمایه اجتماعی در حال آسیب دیدن است اما باز هم عده ای بر اسب مراد خود سوارند و فکر می کنند گزینه ای که انتخاب کردند بهترین گزینه است.

منتظری گفت: در فلسطین دو چهره اثرگذار  «اسماعیل هنیه» و «محمودعباس» حضور دارند. برای حفاظت از محمد عباس گارد ویژه در نظر می گیرند اما برای ترور اسماعیل هنیه جایزه تعیین می کنند چون نوع نگاه هنیه عزت بخش و برگرفته از اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی است اما نگاه محمود عباس سازش کارانه است پس غرب برای حفظ منافع خود کار می کند .

می خواستند با برجام زمان را مدیریت کنند

وی با اشاره به اینکه برجام بهانه ای بود تا غرب و آمریکا به اهداف خود برسند تاکید کرد: می خواستند در سایه برجام مدیریت زمان کرده و اهداف خود را پیش ببرند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آقای ظریف باید دیروز در صحن علنی مجلس از پیشگاه مردم عذرخواهی می کرد گفت: به جای ابراز پشیمانی از اتخاذ سیاست های نادرست جسورانه در مجلس صحبت کرد.

منتظری با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی یکی از مسائل جدی بوده که همواره مغفول مانده عنوان کرد: متاسفانه وزارت خارجه در بحث جهش تولید و دیپلماسی اقتصادی نتوانسته اقدام ویژه ای انجام دهد، حالا دیرهنگام به یادشان افتاده که معاونت اقتصادی در وزارت خارجه فعال شود. البته ما این اقدام را به فال نیک می گیریم اما اینکه اصرار کنیم بر راهی که هیچ آورده ای برای کشور نداشته است خطای بارز و اشتباه فاحش است. 

نماینده مردم گرگان در مجلس تاکید کرد: یک روز هم آقای رئیس جمهور و هم آقای ظریف باید نسبت به این راه نادرست در پیشگاه مردم عذرخواهی کنند.

برملا شدن چهره  خبیث آمریکا دستاورد برجام بود

منتظری با اشاره به مواضع رهبر انقلاب نسبت به برجام گفت: از ابتدا در مواضع رهبری مشهود بود که ایشان به پایان این مسیر خوش بین نبودند، آقای ظریف باید به تمام مواضع رهبری درباره برجام استناد کند. 

وی با بیان اینکه الهام های خداوندی بود که به زبان رهبر انقلاب جاری شد تا به مذاکره کننده گان مجوز مذاکره بدهند عنوان کرد: در حقیقت یکی از دلایلی که رهبری به مسئولان دیپلماسی اجازه ورود به حوزه مذاکره را دادند افشای ماهیت واقعی طرف مقابل بود و همین دستاورد برجام برای جمهوری اسلامی ایران و ملت بود.

منتظری با اشاره به اینکه هر چقدر هزینه می کردیم تا دشمنی و خباثت آمریکا و اروپا را به مردم نشان دهیم به راحتی نمی توانستیم تاکید کرد: این صحنه نمایش آشکار و بارزی شد از عدم انطباق گفتار و کردار طرف های مذاکره کننده، در واقع رهبر انقلاب حکیمانه ورود به مذاکره را مدیریت کردند تا ماهیت غرب و آمریکا روشن شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آقای ظریف برآیند سخنان رهبری را در نظر بگیرد و بپذیرد که معدل برجام برای کشور مفید نبوده است آقای ظریف صادقانه بگوید همانطور که رهبری فرمودند برجام به نفع ما نبوده است.

 

انتهای پیام/ک

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نماینده مردم گرگان در مجلس منتظری با اشاره مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری سرمایه اجتماعی آقای ظریف مذاکره کننده رهبر انقلاب سایه برجام برای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه:شرایط ژئوپلیتیکی نباید زندان و جبری برای کشورها ایجاد کند. 

تا زمانی که درها از سوی ایران روی غرب بسته باشد،  حتماً روسیه و چین احساس می‌کنند تنها کنشگر در این حوزه هستند و منافعشان را بر ما تحمیل می‌کنند، بدون اینکه منافع ما را در نظر بگیرند. 

آقای ترامپ از من برای مذاکره چندین بار دعوت کرد و ما اجازه برای مذاکره نداشتیم.  

یک پیشنهاد با توافق حاکمیتی ایران به آقای پوتین برای انتقال به آقای ترامپ داده شد. 

برجام امروز اصلاً شرایط خوبی ندارد و امروز شرایط بازگشت به برجام بسیار دشوارتر از دوران آغاز ریاست جمهوری آقای بایدن است. 

ما در جنگ غزه خیلی بهتر از جنگ اوکراین عمل کردیم.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهیگیری ظریف و همسرش (فیلم) روایت جواد ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا (فیلم) ببینید | ظریف: اینکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نشانه قدرت ما است، نه ضعف

دیگر خبرها

  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • (ویدیو) تمسخر ظریف و برجام توسط پژمان جمشیدی
  • تمسخر ظریف و برجام توسط پژمان جمشیدی