Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@19:14:16 GMT

دولت ضعیف «الکاظمی» و گستاخی آل‌سعود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۱۸۸

دولت ضعیف «الکاظمی» و گستاخی آل‌سعود

به گزارش افکارنیوز،

«سید علاء الدین الجزائری» معاون دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در امور حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به مرجعیت دینی اظهار داشت: این اهانت بخشی از یک برنامه کامل در تجاوز به حاکمیت، سرزمین، ملت، مراجع دینی و اسطوره‌های ملی عراق است.

اخبار بین الملل-الجزائری با بیان اینکه «عربستان رژیمی طائفه گرا، تکفیری و وهابی است»، اظهار داشت: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت در انجام وظائف خود کوتاهی کند و الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «آل سعود به مرجعیت توهین می‌کند چرا که نقطه قوت عراق است»، افزود: مرجعیت دینی نجف از مهم‌ترین دژهای مستحکمی بود که باعث فروپاشی نقشه‌های وهابیت، داعش و دیگر گروه‌های دست‌نشانده عربستان در عراق شد.

الجزائری با اشاره به راهبرد ثابت سعودی در طول حاکمیت آنها بر عربستان، گفت: آن‌ها که گمان می‌کردند محمد بن سلمان نسل جدیدی را سر کار آورده است؛ برایشان ثابت شد که عربستان رژیمی طائفه گرا، تکفیری و وهابی است که نه تغییر کرده و نه تغییر خواهد کرد.

الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است که تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشد شعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده استمعاون دبیرکل نُجَباء ادامه داد: کینه آل‌سعود نسبت به مرجعیت دینی در نجف، قم و حتی در الازهر مصر و الزیتونه تونس موجب سرکشیدن زبانه تکفیر در این حکومت وهابی شده است و آنها همه را مهدور الدم می‌دانند.

الجزائری با بیان اینکه «در دولت آقای عبدالمهدی هیچ‌گاه شاهد چنین توهین هایی نبوده‌ایم» اظهار داشت: این موارد زمانی رخ می‌دهد که دولت و شخص نخست وزیر در انجام وظائف خود کوتاهی کند. الکاظمی نخست وزیر دولتی ضعیف، سست و ناتوان است که تضعیف ارکان قوت کشور یعنی مقاومت، حشد شعبی و مرجعیت دینی را در اولویت برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: شخص نخست وزیر باید با تمام ابزارهای خود اعم از وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و مجموعه‌های رسانه‌ای تحت فرمانش؛ موضع روشنی در این خصوص بگیرد و با جدیت تکرار چنین رفتارهایی را ناممکن سازد.

معاون دبیرکل نُجَباء در پایان به موضوع حضور اشغالگران در خاک عراق پرداخت و اظهار داشت: القاعده و داعش شکست خورده اند. مقاومت اسلامی و حشد شعبی توانستند نقشه‌های عربستان در عراق را نقش بر آب کرده و آنها را تا ابد از خاک وطن بیرون برانند. ان‌شاءالله آمریکایی‌ها را نیز از عراق بیرون خواهیم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ عراق تروریست داعش الکاظمی مرجعیت دینی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • انتقاد تند رهبر حوثی‌ها از آل سعود: آیات قرآن را از برنامه‌های درسی حذف کرده‌اند | به صهیونیست‌ها احترام می‌گذارید