Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا به جای اینکه بیشتر وقت خود را در دفتر کارش بگذراند، در مقابل تلویزیون است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیشتر از آنکه به صحبت‌های مشاورانش توجه کند حواسش به تلویزیون معطوف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون دیروز یکشنبه با حضور در برنامه «رودرو با ملت» که از شبکه سی بی اس پخش می‌شود، گفت: به عقیده من این ترکیبی از تلویزیون و گوش دادن به افراد خارج از دولت است که وی به یک یا چند دلیل به آن‌ها اعتماد دارد.

وی افزود: اگر کسی مدت زمانی را که ترامپ در دفتر بیضی و اتاق استراحت اختصاصی خود می‌گذراند و از یک شبکه تلویزیونی به شبکه دیگر می‌رود را با هم مقایسه کند به آمار بسیار جالبی دست می‌یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت همچنان بر نظری که در آوریل ۲۰۱۹ در مورد دنبال کردن «مدل لیبی» برای کره شمالی بیان کرد، پافشاری می‌کند؛ اظهاراتی که ترامپ بار‌ها از آن انتقاد کرد و به شبکه فاکس نیوز نیز گفته بود این بی معنی‌ترین چیزی است که تاکنون در تلویزیون دیده است.

بولتون با بیان اینکه سرنگونی و مرگ قذافی در سال ۲۰۱۱ کاملا بی ارتباط با این مدل بوده است، گفت: من فکر نمی‌کنم که بتوانم در مورد مدل لیبی در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۴ شفاف‌تر صحبت کنیم، ما تصمیم استراتژیک روشنی برای معمر قذافی داشتیم تا از برنامه تسلیحات هسته‌ای لیبی چشم پوشی کند.

بولتون در بخشی دیگر از این مصاحبه از پاسخ به این پرسش که آیا در مورد این ادعا که روسیه به نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی جایزه نقدی می‌داده، مطلع بوده است یا نه، خودداری کرد و گفت: در مصاحبه‌های متعدد دیگری اعلام کردم قصد فاش کردن اطلاعات محرمانه را ندارم، این روش کار سیستم نیست و همین حالا هم به دلیل اطلاعاتی که در کتابم مطرح کرده با مشکل مواجه شده ام.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش ابتدا منکر رسیدن چنین اطلاعاتی به دستش شد، اما سپس گفت نیرو‌های اطلاعاتی گفته اند چنین گزارش‌هایی قابل استناد نیستند.

در همین ارتباط، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت اوباما درباره موضع اخیر دونالد ترامپ مبنی بر بی‌اطلاعی از گزارش‌ها درباره ادعای رشوه روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: «این موضع، این پیام را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه منتقل می‌کند که او می‌تواند نظامیان آمریکایی را با مصونیت مطلق بکشد! این افشاگری بسیار پراهمیت است. رئیس‌جمهور آمریکا (با این سخنان) بی‌توجهی سنگدلانه خود را به امنیت و ایمنی نیرو‌های آمریکایی در مناطق جنگی نشان داده است.»

رایس همچنین گفت جان بولتون به دفتر کار ترامپ رفت و این اطلاعات را به او داد. بولتون کاری را کرد که اگر من هم بودم انجام می‌دادم.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ در جریان اطلاعاتی قرار گرفته است که می‌گوید نیرو‌های روسیه به شبه‌نظامیان طالبان رشوه پرداخت می‌کردند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشند و به این ترتیب مانع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان شوند، اما ترامپ علی‌رغم آگاه بودن از این موضوع واکنشی نسبت به آن نشان نداده است. روسیه این ادعای نیویوک تایمز را رد کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا تلویزیون دولت شبکه تلویزیونی امنیت ملی کره شمالی مرگ لیبی معمر قذافی مصاحبه روسیه طالبان اوباما افغانستان نیویورک تایمز کاخ سفید ترامپ بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل

رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز از جمله آمریکایی‌هایی است که به حمله ضدصهیونیستی ایران واکنش نشان داد.

ترامپ در واکنش خود به حملات ایران علیه اسراییل گفته است که اسراییل مورد حمله قرار گرفته و هرگز نباید اجازه می‌داد این اتفاق بیفتد.

ترامپ همچنین در ادامه مدعی شده است که اگر من رئیس جمهور بودم، حمله ایران به اسراییل هرگز اتفاق نمی افتاد.

از طرف دیگر، رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، در حال حاضر هیچ هواپیما و جنگنده اسراییلی بر فراز نوار غزه وجود ندارد.

گفته شده تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسراییلی به دلیل تهدید ایران و آغاز حملات پهپادی از ایران صورت گرفته است.

آمریکا هم به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و دراین ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دولت عراق آسمان این کشور را مسدود کرده و تمام پروازها تا صبح یکشنبه لغو شده‌اند (فیلم) مشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانی

دیگر خبرها

  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • ◄ افشاگری مهندس ایرانی درباره بوئینگ/هواپیماهای 787 امنیت ندارد
  • بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش کاخ سفید به تورم بالا در آمریکا: ترامپ بدتر خواهد بود