Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@13:33:36 GMT

گروه طالبان ارتباط با القاعده را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۳۵۷

گروه طالبان ارتباط با القاعده را رد کرد


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی طالبان گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر همکاری این گروه با گروه تروریستی القاعده را رد کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان با غیرمسئولانه خواندن گزارش پنتاگون به کنگره آمریکا، هدف از انتشار آن را مغشوش ساختن افکار و تبلیغات منفی علیه روند صلح افغانستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان همچنین از آمریکا خواست به تعهدات خود در خصوص توافقنامه قطر پایبند باشد و از تبلیغات منفی و اطلاعات نادرست خودداری کند.

پنتاگون در گزارش خود به کنگره آمریکا، طالبان را به ادامه همکاری و روابط نزدیک با گروه تروریستی القاعده متهم کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری طالبان القاعده افغانستان محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که یگان‌های نیرو‌های مسلح این کشور که در جهت کفر نبل در حومه جنوبی ادلب فعالیت می‌کنند، با نیروهای خود و ابزار جنگی مناسب به حمله خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی عصر دیروز پاسخ مناسب دادند.

سانا در ادامه این گزارش به نقل از منبع مذکور اعلام کرد: نیرو‌های ما توانستند این حمله را خنثی کنند و ده‌ها کشته و زخمی در بین تروریست‌های مهاجم برجای گذاشتند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را منهدم و تعدادی از اجساد آن‌ها را ضبط کردند.

این منبع تائید کرد: یگانی از نیرو‌های مسلح کشورمان نیز به حمله یک گروه تروریستی به یکی از نقاط نظامی ما در حومه شمالی حلب پاسخ داده و اعضای آن کشته و زخمی شدند و توانستند یکی از اعضای آن را دستگیر کنند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد، هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • تاکید سخنگوی کرملین بر همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم