Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@03:07:10 GMT

رئیسی: باید نام متخلفان ارزی افشا شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۴۲۹

رئیسی: باید نام متخلفان ارزی افشا شود

رئیس قوه قضائیه گفت: هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان باید رسیدگی شود هم نام آن‌ها باید افشا شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در واکنش به گزارش‌های مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در خصوص کوتاهی برخی مسئولان در انجام وظایف قانونی خود در حادثه مرکز پزشکی سینا و حادثه نطنز، گفت: سیاست قطعی دستگاه قضائی پیگیری و مواخذه مسئولی است که به وظایف خود عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به سازمان قضائی نیروهای مسلح، سازمان بازرسی و دادستانی گفته‌ام که طبق قانون باید مدیرانی که به مسؤلیت خود عمل نکرده‌اند را مواخذه کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی ترک فعل‌ها از انجام برخی اقدامات پر ضرر تر است، گفت: عدم مدیریت بازار و نوسان قیمت‌ها مردم را آزرده کرده است و برای ایجاد ثبات در بازار نیاز به کار جهادی و طرح جامع اقتصادی داریم.

رئیسی تاکید کرد: بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. هم به تخلفات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان باید رسیدگی شود هم نام آن‌ها باید افشا شود.

کد خبر 432295

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه متخلفان ارزی شورای عالی قضائی تخلف ارزی مرکز درمانی سینا اطهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل خبر داد و گفت: افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در استان اردبیل قابل قبول نیست و با مسببان آن به جد برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود ایرانی شامگاه شنبه در جلسه تنظیم بازار در اردبیل، اظهار داشت: عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از شرایط بازار و برخی خلأهای نظارتی استفاده کرده و اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده بودند که با گزارش‌های مردمی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این متخلفان و افراد گرفتار در گران‌فروشی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده و جلوی اقدامات خودسرانه گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نمونه این اقدام را افزایش غیرقانونی ورودی میدان میوه و تره‌بار و همچنین افزایش بی‌رویه کرایه آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برخورد جدی با متخلفان انجام شد و تعدادی از این متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ایرانی در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری نیز افزود: با تصمیم شهرداری و مصوبه شورای شهر که به تأیید فرمانداری رسیده، افزایش 40 درصدی را در کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل درون شهری در اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به متخلفان هشدار داد که جلوی این تخلفات با جدیت گرفته شده و اهالی استان می‌توانند موارد تخلف را با سامانه تعزیرات حکومتی و یا صمت در میان بگذارند.

در این جلسه مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل نیز به افزایش 40 درصدی کرایه‌ها از اول اردیبهشت ماه در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ورودی تاکسی‌های گردشگری 2 هزار و 500 تومان تعیین شده و به ازای هر تقاطع 750 تومان به این نرخ افزوده می‌شود.

عاطف محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیز به ازای هر مسیر مبلغ هفت هزار تومان تعیین شده و دریافت هر مبلغ بالاتر از این رقم تخلف محسوب شده و با مرتکبان به تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران بازرسی ما در سطح شهر آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف رانندگان تاکسی هستند و در صورت مشاهده تخلف هموطنان از طریق تلفن 33636004 و 5 می‌توانند تخلفات را با اعلام کد تاکسی گزارش دهند.

به گزارش تسنیم، اما به رغم تذکرات مسئولان همچنان برخی اصناف و دارندگان مجموعه‌های خدماتی اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده و نارضایتی مردم را در سطح شهر زمینه‌ساز شده‌اند.

افزایش قیمت برخی کالاها و همچنین خدمات ارائه شده در حوزه‌های فنی و همچنین مطب پزشکان و سایر مجموعه‌ها گلایه‌های مکرر مردمی را به همراه داشته که انتظار می‌رود نهادهای نظارتی در این حوزه ورود سریعتر و به موقع داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • چرا رئیسی مسئولیت کار‌های خود و دولتش را قبول نمی‌کند؟
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی ‌کرایه‌های ‌‌حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل