Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه شناور آتشخوار فرهام و ناجی ۱۸ به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

او عنوان کرد: تیم اطفا حریق اداره کل بنادر و دریانوردی نیز همراه با تیم‌های اطفا حریق محلی به صورت زمینی برای مهار آتش راهی بندر عامری شده و تا دقایقی دیگر به محل آتش سوزی می‎رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در چنین حوادث مشابهی نگرانی‎ها بیشتر پیرامون سرایت آتش به سایر شناور‌ها است که تا این لحظه آتش شناور دچار حریق شده با شناور‌های پهلوگیری شده در اسکله سرایت نداشته است.

خسروی ادامه داد: به محض مهار آتش تیم کارشناسی بررسی علت وقوع حادثه را آغاز می‎کنند.

او یادآور شد: همزمان با اعزام تیم‌های اطفا حریق جایروپلین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز برای بررسی دقیق حادثه به سمت محل وقوع آتش سوزی به پرواز درآمده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناور آتشخوار مهار آتش وقوع حادثه شهرستان تنگستان اداره کل بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این اداره کل انجام شد، گفت: برای اجرای این پروژه ۱۱ میلیارد تومان هزینه شد.

حسین یونسی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در آیین رونمایی از اتمام فرایند تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی اظهار کرد: این پروژه یکی از پنج پروژه شهری است که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعمیر و بازسازی این پروژه از اسفند ۱۴۰۱ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید، افزود: این اسکله شاید نیم قرن پس از افتتاح نگهداری نشده بود.

یونسی تصریح کرد: کار کردن در دریا علاوه بر اینکه سخت است، زمان انجام پروژه و هزینه‌ها را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای مسئولیت اجتماعی  با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار این پروژه را با اقدامات اصولی تعمیر کرد که تا ۳۰ سال آینده هم نیازی به تعمیر ندارد.

وی در خصوص چهار پروژه دیگر شهری که این اداره کل در راستای مسؤلیت های اجتماعی در دست اجرا دارد، گفت: پروژه لایروبی کنار اسکله‌ها و حاشیه بلوار بندرانزلی بود که بهمن ۱۴۰۱ شروع و در تیرماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.

 یونسی افزود: در ابتدا تصمیم بر لایروبی ۲۵ هزار متر مکعب بود ولی با توجه به وضعیت نامناسب این حوضچه حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب در این محدوده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه پروژه سوم اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان لایروبی تالاب انزلی است، تصریح کرد: این پروژه ۱۸ ماهه بود و از مرداد ماه سال گذشته شروع شده که با پیشرفت خوبی که داشته حدود ۵۰ درصد پروژه انجام شده است.

یونسی با بیان اینکه این بودجه فقط برای بخش کوچکی از تالاب بود، افزود: احیاء کل تالاب انزلی اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد ولی اداره بنادر و دریانوردی به صورت اورژانسی در برنامه داشت تا مشکل صیادان و قایقرانان را حل کند تا این بخش از جامعه بتوانند امرار معاش داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: همه متولیانی که در احیاء تالاب انزلی دخیل هستند، می‌دانند لایروبی به تنهایی کافی نیست، همزمان باید کار آبخیزداری انجام و از ورود فاضلاب‌ها به داخل تالاب جلوگیری شود اگر این دو کار انجام نشود این مشکل را سال دیگر شاهد خواهیم بود و مجددا قایقرانان با معضلات گل و لای تالاب مواجه خواهند شد.

یونسی در ادامه به پروژه تعریض خیابان بایندر اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از پروژه‌های بسیار پیچیده بود که مجوز آن باید از پنج وزیر اخذ می‌شد همچنین از شهروندان حاشیه خیابان زمین می‌خریدیم که با پیگیری‌های صورت گرفته این کار به صورت قانونی در حال انجام است و طبق برنامه زمان‌بندی، در اوایل مهر ماه سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین در خصوص پروژه روکش خیابان اطباء تصریح کرد: به دلیل دمای پایین هوا که ماندگاری آسفالت را مشکل می‌کند انجام این پروژه به بعد عید موکول شد و طبق صورت‌جلسه‌ای که با شهرداری داشتیم خط کشی این محور را قرار شد شهرداری انجام دهد و ما در هزینه خود نیاوردیم در حال حاضر با تغییراتی که در شهرداری انجام شده هیچ برنامه‌ای برای خط‌کشی ندارند درخواست داریم این برنامه تعیین تکلیف شود تا بتوانیم روکش نهایی را انجام دهیم.

 یونسی با بیان اینکه بندرانزلی، بندر ۱۰ میلیون تنی است و هیچ یک از بنادر شمالی کشور با این ظرفیت وجود ندارد، گفت: حتی بندر امیرآباد با ۱۰۶۰ هکتار اراضی، هشت میلیون تن ظرفیت دارد و ما از این ظرفیت خوبی که داریم تنها ۲۰ درصد استفاده می‌کنیم چون اگر بخواهیم ظرفیت را افزایش دهیم کالاهای بسیاری وارد شهربندرانزلی می‌شود و از طریق جاده‌ای قادر به حمل این کالاها نخواهیم بود لذا نیاز مبرم به ریل داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: لذا درخواست داریم در گام اول ریل به شهر و در گام بعدی بتوانیم مجتمع بندری انزلی را صاحب ریل کنیم و این نیاز مند بودجه عمومی است و پروژه‌ای نیست که سازمان و بندر بتواند انجام دهد هر چند تا حد امکان جهت تحقق این امر همکاری می‌کنیم.

یونسی تصریح کرد: اتصال خیابان بایندر به جاده کمربندی را در برنامه داریم تا در آینده هیچ کامیونی در سطح شهر بندرانزلی تردد نکند.

اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان نویدبخش حرکت‌های مثبت در شهر

همچنین در این مراسم محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: امیدواریم این تعاملاتی که شروع شده و در دولت سیزدهم منجر به خدمات متقابلی برای شهر و بندر باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره اتفاقات مثبتی رخ داده و پروژه‌هایی که خصوصاً در بخش تالاب انزلی راه‌اندازی شده، افزود: پیگیری‌ها و زحماتی که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی انجام داد فراتر از آن چیزی بود که انتظار ما بود.

پورخوش سعادت تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که بعضاً در حوزه محیط زیست بود اداره کل بنادر و دریانوردی با عِرقی که به تالاب بندرانزلی داشتند فراتر از انتظار ما ورود پیدا کردند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: همچنین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف عمرانی خیابان اطبا، اسکله گرد، خیابان بایندر این خدمات متقابل باعث شد که نویدبخش حرکت‌های مثبت در شهر باشد.

پورخوش سعادت گفت: ضمن تقدیر و تشکر نسبت به این موضوعات، فعال شدن بندر در دولت جدید که آمارها نشان می‌دهد چقدر تراز مثبت و نویدبخش آینده درخشان برای این شهر است و امیدوارم بندرانزلی در بین بنادر شمالی همانطور که نقش پدافند غیرعامل را داشته یک نقش مثبت اقتصادی را هم بازی کند و در رقابت‌هایی که با سایر بنادر داریم بتوانیم با همکاری‌های مشترک در این زمینه نیز جایگاه مثبت داشته باشیم.

به گزارش اینا، اسکله گرد بلوار تاریخی انزلی در محدوده شهری شهرستان بندرانزلی و ​متولی اصلی این پروژه شهرداری است اما از چهار دهه قبل برنامه‌ای برای تعمیر آن نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است