Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر اسکاتلندی‌ها در حال حاضر حامی استقلال اسکاتلند هستند و میزان حمایت از جدایی اسکاتلند از بریتانیا برای ششمین ماه پیاپی همچنان بالاست که طولانی‌ترین دوره ثبت شده محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، رفراندوم استقلال اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان داده بود که ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف استقلال و ۴۵ درصد موافق استقلال اسکاتلند از بریتانیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد اسکاتلندی‌ها از زمان تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا تغییر کرده است.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری رفراندوم دیگری پیش از پایان سال جاری میلادی شده است. اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بارها از اختصاص بودجه برای این مساله امتناع کرده و دولت لندن نیز از ارائه مجوز برای برگزاری رفراندم دوم خودداری کرده است.

نظرسنجی پایگاه "پنل‌بیس" (Panelbase) که یکشنبه در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، میزان رای "آری" در یک رفراندوم استقلال را ۵۴ درصد و میزان رای"خیر" را ۴۶ درصد برآورد کرده است.

در همین حال، جان کورتیس، کارشناس این نظرسنجی گفت: نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که حمایت از استقلال اسکاتلند در حال حاضر بیشتر از اتحاد با بریتانیاست. میانگین نظرسنجی‌های پایگاه پنل‌بیس طی شش ماه گذشته از جمله تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رای "آری" ۵۱ درصد و میزان رای "خیر" ۴۹ درصد است.

جان کورتیس در ادامه گفت: این نخستین بار در تاریخ نظرسنجی‌هاست که رای "آری" برای یک مدت طولانی بالاتر مانده است.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه ساندی تایمز نوشت: تا قبل از این هرگز میزان حمایت عمومی از اتحاد اسکاتلند با بریتانیا آنقدر ضعیف نشده بود. تازه‌ترین نظرسنجی ما توسط پایگاه پنل‌بیس نظرسنجی‌های اخیر را تائید کرد که نشان می‌دهد افرادی که قصد دارند در رفراندوم استقلال دوم رای "آری" بدهند، بیشتر شده است.  حمایت از حزب ملی اسکاتلندی نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

این نظرسنجی که بین روزهای سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد و در آن ۱۰۲۶ تن شرکت داشتند، همچنین حاکی از حمایت جدی و قوی از نحوه مدیریت استورجن در بحران ویروس کروناست، به طوری که میزان تایید نحوه مدیریت استورجن ۶۰ درصد برآورد شده است. این در حالیست که میزان تایید نحوه مدیریت بوریس جانسون در این بحران منفی ۳۹ درصد برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استقلال اسکاتلند استقلال اسکاتلند میزان رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است

تین نیوز

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفرهای حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز است و نسبت به قانونی که پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان مصرف سوخت، بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها و براساس بار است و با توجه به آنکه مقرر شده است ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • یورو رکورد زد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • توصیه جالب حجت کریمی؛ مدیران فعلی را با اسنپ پس بفرستید/ موافق عزل نکونام حالا حامی او شده است!