Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر فریبرز راشدی مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد مجروحان حوادث شهری در شهر‌های زیر پوشش این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

اواظهارداشت: با شیوع کرونا و اهتمام مردم در کاهش تردد‌ها آمار تصادفات و مجروحان ناشی از آن کاهش قابل توجهی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پارسال ۲ هزار و ۶۶۲ مصدوم حوادث شهری و جاده‌ای در مدت یاد شده به بیمارستان‌ها منتقل شدند که این آمار امسال با کاهش ۴۱ درصدی به هزار و ۸۱۴ مصدوم رسید.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همکاران ما به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان هستند.

او ابراز امیدواری کرد که با کاهش موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد افزایش تصادفات و مجروحان ناشی از آن نباشیم و شهروندان در هر تردد حفظ جان و سلامت خود را پیش از هر مساله‌ای مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث جاده ای تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث جاده‌ای ساوه در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۳۰۲ نفر از ابتدای طرح سلامت نوروزی در حوادث جاده‌ای در شهرستان‌های ساوه و زرندیه زخمی شدند و سه نفر نیز جان خود را از دست دادند.

صیدی افزود: ۲۰۶ فقره تصادف شهری و جاده‌ای از ابتدای طرح سلامت نوروزی (۲۴ اسفندماه جاری) تاکنون در شهرستان‌های ساوه و زرندیه رخ داده که ۶۶ مورد آن شهری و ۱۴۰ مورد نیز جاده‌ای است.
او گفت: در تصادفات مناطق شهری ۷۸ نفر مصدوم و یک نفر کشته شده و در حوادث ترافیکی جاده‌ای نیز تعداد زخمی‌ها ۲۲۴ نفر و تعداد کشته‌ها نیز ۲ نفر گزارش شده است.
صیدی گفت: ۲۲۲ نفر از زخمی‌ها جهت تداوم اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام شده‌اند و بقیه در محل به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی یادآور شد: در طرح نوروزی ۲ هزار و ۱۴ مورد تماس با سامانه ۱۱۵ گرفته شده که ۵۶۸ مورد آن منجر به عملیات‌های امدادی در مناطق شهری و جاده‌ای شده است.
گفتنی ست مرکز فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی ساوه با ۲۱ پایگاه امدادی مشغول فعالیت است که هشت پایگاه در شهرستان زرندیه و بقیه در ساوه قرار دارد، از این تعداد، ۱۵ پایگاه جاده‌ای و ۶ مورد دیگر شهری است.
۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۱۰کیلومتر راه فرعی و ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود داشته و این شهرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • جابجایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • حوادث جاده‌ای ساوه در ایام نوروز