Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@16:18:43 GMT

خیز ترکمنستان برای تسریع در توسعه بخش ترکمنی خزر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۶۱۸

خیز ترکمنستان برای تسریع در توسعه بخش ترکمنی خزر

رئیس جمهور ترکمنستان خواستار توسعه میادین نفت و گاز در بخش ترکمنی دریای خزر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت این کشور خواستار توسعه میادین نفت و گاز در بخش ترکمنی خزر شد.

در این راستا بردی محمدوف به  «مرادگلدی مردف» معاون انرژی نخست وزیر این کشور دستور داد جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی اقدامات لازم را اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین «گیچلدی بایگلدی‌اف» رئیس شرکت دولتی «ترکمن‌نفت» را به تسریع در تولید نفت و میعانات نفتی و انجام کامل تعهدات سالانه شرکای بین‌المللی بر اساس قراردادهای موجود در زمینه تقسیم منابع طبیعی ( Production Sharing Agreement) و همچنین تقویت مشارکت شرکت‌های خدماتی خارجی در تسریع اقدامات در توسعه میادین جدید کشف شده در بخش ترکمنی دریای خزر موظف کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین خاطرنشان کرد با وجود اینکه طی 6 ماه گذشته، شاخص‌های اصلی تولید در مجتمع نفت و گاز طبق برنامه‌های تعیین شده تحقق یافت، نرخ رشد برخی از آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان این که فعالیت‌های تولیدی شرکت‌ها باید بر اساس وضعیتی بوجود آمده در پی کاهش قیمت‌های جهانی منابع هیدروکربن بهبود یابند بر لزوم انجام اقدامات مناسب برای معرفی فناوری‌های دیجیتال مدرن، تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: دریای خزر نفت گاز توسعه بخش ترکمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است

مقتدایی گفت: نگاه دولت به موضوع توسعه راه‌آهن و افزایش ارتباطات ریلی با سایر کشورها ستودنیست و گام‌های بسیارخوبی در این حوزه برداشته شده است. ارتباطات ریلی با سایر کشورها زمینه‌ساز کسب درآمد پایدار است. - اخبار سیاسی -

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گفت: اولویت حمل و نقل ریلی در بین شیوه‌های مختلف حمل و نقل در کشور ما مشخص است و اسناد بالادستی مختلف بویژه سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مکررا به آن تاکید داشته‌اند و لازم است در اولویت مجلس و دولت نیز قرار داشته باشد که خوشبختانه در دولت سیزدهم اینگونه بوده است و هم در کلام و هم در عمل به آن پرداخته شده است.

مخبر: راه‌آهن شلمچه ـ بصره به سرانجام می‌رسدوی در این زمینه ادامه داد: متاسفانه در دولت دوازدهم به شدت حوزه ریلی مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفت به نحوی که به واسطه عدم تخصیص منابع با وجود تصریح در قوانین، تعداد لکوموتیوهای فعال کشور کاهش قابل توجهی داشت و وضوع به گلوگاه توسعه حمل و نقل ریلی مبدل شد.

نماینده اصفهان ادامه داد:  بدهی چند هزار میلیارد تومانی در این حوزه و انباشت عدم تعمیرات چند ده هزار میلیارد تومانی نیز از دیگر مشکلات آن نوع نگاه بوده است که مورد انتقاد جدی دلسوزان نیز واقع شده است. آمارها نشان می دهد در دولت سیزدهم، با وجود تنگناهای جدی مالی و کاهش تعداد لکوموتیوهای فعال در سالهای قبل، شاهد پیشرفت های بسیار خوب و قابل توجهی در حوزه ریلی بوده‌ایم و رکوردهای متعددی نیز در این عرصه شکسته شد.

مقتدایی بیان کرد: نگاه دولت به موضوع توسعه راه‌آهن و افزایش ارتباطات ریلی با سایر کشورها ستودنیست و گامهای بسیارخوبی در این حوزه برداشته شده است. ارتباطات ریلی ما با سایر کشورها با توجه به موقعیت مهم و استراتژیک منطقه ای، زمینه ساز کسب درآمد پایدار می باشد. به دلایل مختلفی از جمله میزان مصرف سوخت، ترانزیت بار توسط حمل نقل ریلی باید مبنای کشور باشد که خوشبختانه مد نظر قرار گرفته است. همان طور که بر همگان مشخص شده است، ارتقاء ترانزیت، مزایای مختلف و متعدد اقتصادی، سیاسی، امنیتی برای کشور دارد که رشد ترانزیت ریلی کشور در دولت کنونی جای تشکر دارد.

وی افزود: مجلس حامی توسعه و پیشرفت است و در مسیر توسعه ریلی و افزایش ارتباطات ریلی با سایر کشورها هر مساعدتی چه در حوزه تقنین و چه در حوزه نظارت، نیاز باشد انجام خواهد داد.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: موضوع دیگر توجه به بحث مهم ایمنی در حمل و نقل ریلی است که آمارها نشان از کاهش مستمر آن طی سه سال اخیر دارد که طبیعتا اقدامات زیادی برای آن انجام گرفته است. با توجه به اطلاعات ارائه شده، ترمزدار شدن همه واگن های باری در حال سیر در شبکه ریلی کشور اقدام بسیار مهمی بود که به یاد دارم این موضوع در مجلس نهم نیز از دولت وقت توسط نمایندگان مطالبه می شد اما تا پیش از این به نتیجه نرسیده بود و این اقدام مهم که با تدبیر مدیر عامل راه‌آهن صورت گرفت ستودنیست و نشان از تسلط وی بر امورات مختلف راه‌آهن دارد.

وی در پایان با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص مبارزه قاطع با مفاسد صورت گرفته در دوره‌های قبل در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این رویکرد مدیر عامل  راه آهن در مبارزه بدون رودربایستی با فساد قابل تقدیر است و باید تقویت شود. متاسفانه بعضا با تسامح از برخی مفاسد اقتصادی مهم که همچون موریانه بنیان و ریشه‌های نظامات در کشور را می‌خورد عبور میشد. اما برای دفعات اول بود که شاهد بودیم یک دستگاه اجرایی با رشوه بر اساس قانون و مصوباتی که حدود دو دهه از آنها می‌گذرد برخورد نمود که ضمن تشکر از این رویکرد، امیدواریم به سایر دستگاه‌های کشور نیز تسری یابد. مبارزه با فساد دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رییس جمهور است که بارها به آن تاکید نموده‌اند و خرسندیم که وزیر راه و شهرسازی نیز با قدرت این مسیر را در وزارتخانه و زیرمجموعه دنبال می کند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • ملاقات امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • اقدامات توسعه‌ای مترو تهران برای سال ۱۴۰۳