Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:44:37 GMT

سوله آسیب‌دیده نطنز محل انجام چه کاری بود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۶۳۵

سوله آسیب‌دیده نطنز محل انجام چه کاری بود؟

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی ابعاد مختلف حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: سوله آسیب دیده مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما طبق برجام بوده است.

مجتبی ذوالنوری با اشاره به حادثه نطنز و نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون این اتفاق، گفت: در برجام تحقیق و توسعه برای جمهوری اسلامی مجاز دیده شده و کاری که در سوله نطنز انجام می‌گرفته کاملا در راستای برجام بوده است لذا هیچ تخلف و تخطی از برجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان اعلام علت رخداد نطنز به دلایل امنیتی وجود ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوله آسیب دیده نطنز مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما بوده است. گمانه های مختلفی در خصوص علل این حادثه وجود دارد که در دست بررسی است البته گمانه های قوی‌تر و علت اصلی حادثه تقریبا روشن شده اما به لحاظ امنیتی نمی‌توانیم اعلام کنیم تا در زمان خودش تصمیم گیری شود.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده است که علل رخداد در سایت هسته‌ای نطنز را متوجه شدند اما در شرایط فعلی نمی توانند به لحاظ امنیتی بیان کنند.

ذوالنوری با یادآوری نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: موارد مرتبط با این حادثه در نشست کمیسیون بحث، طرح و بررسی شد. اعضای کمیسیون نیز سوالات خود با صراحت، دقت و قاطعیت مطرح کردند و رئیس سازمان انرژی اتمی تمام آنها را پاسخ دادند.

دعوت از ظریف برای حضور در نشست هفته آتی کمیسیون

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه بررسی ابعاد رخداد نطنز در کمیسیون، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور در کمیسیون امنیت ملی مجلس مختومه نیست و بررسی‌های بیشتر ادامه دارد. پیگیری‌ها متنوع خواهد بود که دعوت از مسئولان دستگاه‌های امنیتی در جلسات آتی یکی از موارد است.

ذوالنوری در ادامه یادآور شد: ما همچنین از آقای دکتر ظریف برای حضور در نشست هفته آینده کمیسیون دعوت خواهیم کرد زیرا وزارت امور خارجه هم بی ربط با این موضوعات نیست.

بازدید کمیسیون امنیت ملی از محل حادثه نطنز و سایر سایت‌های هسته‌ای

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم کمیسیون برای بازدید از محل حادثه نطنز و سایر مراکز هسته‌ای، گفت: این بازدیدها طبق روال کاری گذشته کمیسیون انجام می‌شود تا نمایندگان در جریان کارهای انجام گرفته و پیشرفت‌ سایت‌های هسته‌ای قرار بگیرند و نقطه نظرات خود را که در پشتیبانی و تقویت این مراکز تاثیرگذار خواهد بود، ارایه دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری مجتبی ذوالنوری سوله نطنز غنی سازی نطنز محمدعلی کامفیروزی سایت غنی سازی نطنز احمد متوسلیان پرونده اکبر طبری مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد