Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از اقدامات اولیه به‌منظور اخذ مجوز همکار استاندارد برای دو آزمایشگاه صنایع غذایی و مکانیک خاک این دانشگاه خبر داد و گفت: «با وجود ظرفیت‌های علمی و آزمایشگاهی در راستای تولید و اشتغال علم‌محور گام برمی‌داریم.»

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ادامه سلسله گزارش‌ها و گفتگوهای معرفی ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و در شماره دهم، مجموعه ظرفیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفتگو با معاون علمی این دانشگاه منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: 

هزار دستگاه و تجهیز آزمایشگاهی در خدمت جهش تولید و نوآوری علمی

15 باب آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر فعال هستند

خیز دانشگاه آزاد اسلامی گلستان برای توسعه آزمایشگاه‌های همکار

گفتگوی خبرنگار خبرگزاری آنا با مجتبی واحدی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود درباره ظرفیت‌ها و تجهیزات شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه را در زیر می‌خوانیم.

آنا: ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

واحدی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیش از 30 سال فعالیت ارزنده خود در عرصه‌های علمی، آموزشی و فناوری بیش از 36 هزار فارغ‌التحصیل را در مقاطع مختلف آموزش عالی تربیت و راهی بازار کار و فعالیت‌های اجتماعی کرده است.

این واحد دانشگاهی اکنون با دارابودن بالغ ‌بر 4 هزار دانشجو و 200 عضو هیئت علمی تمام‌وقت، پنج دانشکده مصوب (دانشکده برق، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و دانشکده علوم انسانی)، 90 هزار مترمربع فضای آموزشی و 10 هزار مترمربع فضای آزمایشگاهی – کارگاهی در حال خدمت در حوزه آموزش و پژوهش به جوانان است.

یکی از مهم‌ترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، نقش چشمگیر در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور است. امکانات و تجهیزات بسیار مدرن و ارتباطات فراوان پژوهشگران این واحد دانشگاهی با مراکز علمی معتبر موجب شده که تحقیقات قابل توجهی در شاخه‌های مختلف علمی در زمینه تولید علم صورت گیرد. اکنون سیاست این واحد دانشگاهی هم‌راستا با سیاست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت پژوهش‌های تقاضامحور است.

گام مؤثر واحد شاهرود در تولید و اشتغال علم محور

یکی از لازمه‌های گام نهادن در مسیر توسعه علم و فناوری، دسترسی به آزمایشگاه‌های پیشرفته و افراد متخصص است تا بتوانند به پژوهشگران و بخش‌های بیرون دانشگاه خدمات لازم را ارائه کنند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با سرمایه‌گذاری‌های هدفمند در این حوزه اکنون دارای 44 باب آزمایشگاه تخصصی مجهز به امکانات پیشرفته با ارزش ریالی بالغ‌بر 300 میلیارد ریال و کادر آزمایشگاهی متخصص است.

با توجه به ظرفیت‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از تجهیزات آزمایشگاهی، نیروی انسانی، فضای کالبدی اطلاعات علمی و یافته‌های پژوهشی، بی‌تردید با همگرایی و هماهنگی بین این ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های مؤثری در تولید و اشتغال علم‌محور برداشت.

با درنظرگرفتن ظرفیت‌های موجود در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و دارابودن تجهیزات فعال و غیرفعال موجود در آزمایشگاه و کارگاه‌ها این امکان وجود دارد که بتوانیم در راستای تجاری‌سازی محصولات علمی گام برداریم.

آزمایشگاه‌های این واحد دانشگاهی با داشتن دستگاه‌های متنوع در زمینه‌های مختلف شامل شیمی و مهندسی شیمی و مواد، صنایع غذایی، عمران و معدن می‌توانند زمینه تولید و پژوهش و تحقیقات را برای متخصصان و محققان ایجاد کنند و برای همکاری با همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و صنایع در زمینه‌های گوناگون تولید، پژوهش و...آمادگی دارند.

آنا: چه دستگاه‌ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی در دانشگاه متبوع خود دارید؟

واحدی: دستگاه جذب اتمی، دستگاه GC، دستگاه FTIR، دستگاه HPLC، دستگاه اسپکتروفتومتر دو پرتوی، سانتریفوژ یخچال‌دار، آون تحت خلأ، اسپکتروفتومتر Uv-vis، برج تقطیر جزءبه‌جزء، رآکتور شیمیایی، ورتکس، اندازه‌گیری عدد رینولدز، دستگاه اندازه‌گیری مقاومت تک‌محوره، آسیاب سیاره‌ای، کوره الکتریکی 1500 درجه و دستگاه تست کشش ازجلمه دستگاه‌ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است.

دستگاه اندازه‌گیری تست خاک سه محوره، دستگاه اندازه‌گیری دیجیتال مقاومت فشاری خمشی و کششی بتن، دستگاه تست میلگرد یونیورسال، دستگاه فلوم تحقیقاتی شیب‌پذیر 10 متری، مجموعه اسکیل لب دانشکده پزشکی، هود بیولوژیک کلاس 2، اسپکتروفتومتر، کوره‌های حرارتی با دمای ذوب بالا و دستگاه کجلدار (پروتئین سنج) از دیگر دستگاه‌ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی واحد دانشگاهی شاهرود است.

آنا: کاربرد این دستگاه‌ها برای چه گروه‌های تحصیلی و پژوهشی است؟

واحدی: از این دستگاه‌ها هم به‌عنوان تجهیزات آموزشی در دروس آزمایشگاه‌های گروه‌های آموزشی دانشگاه استفاده می‌شود و هم قابل استفاده برای اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی برای امور پژوهشی طبق قوانین «ساها» (سامانه آزمایشگاه‌‌های همکار آزاد) است و در گروه‌های مختلفی مانند شیمی و مهندسی شیمی، مواد، عمران، صنایع غذایی و ... به‌کار گرفته می‌شود.

آنا: آیا آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به آزمایشگاه همکار استاندارد تبدیل شده است؟

واحدی: مجموعه آزمایشگاهی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اکنون دارای مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دو تست سمیت سلولی و اندازه‌گیری سطح پروتئین بوده و با توجه به تجهیزات آزمایشگاهی موجود و با بهره‌گیری از تخصص اعضای هیئت علمی و کارشناسان خبره این واحد دانشگاهی، اقدامات اولیه و لازم برای اخذ مجوز همکار استاندارد برای دو آزمایشگاه صنایع غذایی و مکانیک خاک صورت گرفته و در آینده نزدیک مجوزهای لازم در این باره نیز صادر خواهند شد.

بررسی‌های لازم برای تکمیل تجهیزات دیگر آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و تبدیل آنها به آزمایشگاه همکار استاندارد نیز در دست انجام است.

آنا: تاکنون چه اقداماتی برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود داشته‌اید؟

واحدی: رویکرد کلی این واحد دانشگاهی در این باره تأکید بر آموزش مستمر به کارشناسان برای تسلط هرچه بیشتر و به‌روزتر کارشناسان آزمایشگاه در زمینه‌های مربوط به فعالیت‌های خود بوده و تاکنون بارها برای کارشناسان دوره‌های تخصصی تعریف و اجرا شده و در این راستا از ظرفیت آموزشی و تجربی استادان سایر دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط نیز استفاده و برخی دستگاه‌ها هم که مدت‌ها بلااستفاده بوده راه‌اندازی شده است.

آنا: با توجه به شعار سال (جهش تولید) در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های واحد شاهرود چه برنامه‌هایی برای کمک به تحقق این شعار دارید و چه اقداماتی برای مبارزه با کرونا انجام داده‌اید؟

واحدی: ابتدای سال جاری و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا همه امکانات آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی در مسیر پیشگیری از شیوع این بیماری و مبارزه با آن بسیج شد که تولید بیش از 2 هزار لیتر مایع ضدعفونی دست و محیط در آزمایشگاه مهندسی شیمی با همکاری شرکت داروسازی کیمیا طیران زکریا مستقر در مرکز رشد پرفسور حسابی این واحد دانشگاهی از جمله اقدامات برای مبارزه با کرونا است.

تقطیر و تولید حدود 400 لیتر الکل با استفاده از برج تقطیر مایع به مایع در آزمایشگاه مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و تحویل آن به مراکز درمانی و استریل‌سازی روزانه بیش از یک هزار عدد ماسک ساخته شده توسط کمیته مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود به‌وسیله دستگاه اتوکلاو موجود در آزمایشگاه صنایع غذایی این واحد دانشگاهی از دیگر اقدامات این دانشگاه برای مبارزه با کرونا بوده است.

در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر گام نهادن در مسیر تولید دانش‌بنیان برآنیم با در اختیار قراردادن همه امکانات آزمایشگاهی خود به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و حمایت از آنها گام‌های عملی در تحقق شعار جهش تولید برداریم.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با معرفی دستگاه‌ها و امکانات موجود خود به ارگان‌ها و سازمان‌ها و صنایع و مراکز تحقیقاتی شهرستان و استان، آماده خدمت‌رسانی به‌صورت تمام‌وقت به آنهاست.

آنا: در حوزه سامانه‌های «ساها» و «ساتا» چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟

واحدی: در این باره همه دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود لیست‌برداری شده، تعرفه‌های آن تعیین و در این سامانه‌ها تعریف شده‌اند و دفترچه کاتالوگی برای معرفی تجهیزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها معرفی و در اختیار شرکت‌های صنعتی، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سایر دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان ارشد و دکتری قرار داده شده است.

انتهای پیام/4121/4062/

ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی واحد شاهرود

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ویروس کرونا آزمایشگاه های دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد علیه کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دستگاه ها و تجهیزات تجهیزات آزمایشگاه واحد دانشگاهی همکار استاندارد مبارزه با کرونا دانشکده علوم آزمایشگاه ها صنایع غذایی اندازه گیری مهندسی شیمی سازمان ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در نشست دکتر خلیل راده مدیرکل دامپزشکی استان و هیئت همراه با ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه که در محل دانشکده دامپزشکی برگزار شد ضمن بررسی توانمندی‌های طرفین به اجرای هر چه بهتر امور آموزشی و پژوهشی دامپزشکی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین با هدف ایفای هر چه موثرتر نقش دامپزشکی در برخورد با چالش‌های پیش رو و ارتقای جایگاه دامپزشکان در جامعه و بهره وری هر چه بیشتر تولیدات دامی تاکید گردید.  در این جلسه موضوع کارآموزی و کارورزی دانشجویان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان جهت آشنایی بیشتر با وظایف سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید.  دکتر مهام رئیس دانشکده دامپزشکی نیز در این نشست ضمن تاکید به ارتقا همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود، به اولویت بخشیدن در تعیین موضوع پایان نامه‌های دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی و نیز پروژه‌های تحقیقاتی به نیاز‌های تحقیقاتی سازمان دامپزشکی تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!