Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سراسر استان خبر داد و گفت: برداشت حدود ۸ هزار تن محصول از مزارع کلزا در استان پیش بینی می شود.

«رسول جلیلی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود 8 هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از ،3 هزار و 324 هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 46 هزار و 602 ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از 28 خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستانهای استان شروع شده است که تعداد 9 مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان های پلدشت، خوی ، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر ، بوکان و میاندوآب و مهاباد جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 48 درصد مزارع کلزا در شهرستان پلدشت واقع شده است ، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود، شهرستانهای پلدشت، بوکان، نقده، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد  بیشترین میزان خریدها را از زارعین استان داشته باشند.

این مسئول گفت: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و 40 دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است .

جلیلی ادامه داد: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شده و انواع کودهای مورد نیاز پاییزه و بهاره برای متقاضیان تامین شده است.

وی با بیان اینکه انواع سموم حشره کش مورد نیاز نیز به کشاورزان ارائه و نظارت‌ها برمراحل کاشت، داشت و برداشت محصول انجام شده است، افزود: در تمامی مزارع انواع  ارقام هیبریدی واراداتی  و داخلی کشت شده و درتمامی شهرستان ها در بین زارعان توزیع شده و بذرهای توزیعی هم تولید داخلی و هم هیبرید خارجی هستند.

جلیلی تاکید کرد: تا کنون مقدار 3هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد و پیگیر پرداخت به موقع مطالبات زارعین هستیم .


 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: گیاه روغنی کلزا توسعه کشت کلزا ارومیه آذربایجان غربی دانه روغنی کلزا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: برنامه ابلاغی امسال کشت پنج هکتار از اراضی دانه روغنی کلزا بود که چهار هزار و ۳۵٠ هکتار از مزارع به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته کشت کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: این آمار نشان می دهد که سطح زیر کشت این دانه روغنی در مقایسه با پارسال در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

شهبازی، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خرداد آغاز شده و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت،اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن کلزا از اراضی سطح زیر کشت در استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت