Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرغداران بابیان این‌که سیاست‌های دستوری درزمینهٔ تولید جواب نمی‌دهد، خواستار حمایت جدی دولت هستند تا بار دیگر قیمت مرغ به رقم تعادلی در بازار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا ، در هفته‌های اخیر بار دیگر شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار بودیم، افزایشی که به‌یک‌باره رخ داد و قیمت هر کیلو مرغ در بازار از 10 هزار تومان به بیش از 20 هزار تومان رسید، افزایش قیمتی که علت‌های زیادی داشت و گلایه‌های مردم و تولیدکنندگان را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت نهاده‌های دامی را به‌اندازه کافی باقیمت مصوب تأمین کند

حمیدرضا اسماعیلی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغ تخم‌گذار قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به علت‌های افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت در بازار هستیم که یکی از علت‌های اصلی افزایش یک‌باره تقاضا بود که با بازگشایی رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا شکل گرفت، درواقع به خاطر این‌که بحث بیماری کرونا در جامعه فروکش کرد و اصناف هم کار خود رو شروع کردند ما شاهد تقاضای یک‌باره شدیم.
وی ادامه داد: گرانی نهاده‌های نیز باعث شده است که هزینه تولید افزایش پیدا کند و این افزایش هزینه قطعاً در قیمت مرغ در بازار تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت.
اسماعیلی تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان دولتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی این است که نهاده‌ها را به‌اندازه کافی باقیمت مصوب تأمین و در اختیار مرغداران قرار بدهند.
وی ابراز داشت: نهاده‌هایی که دولت تأمین می‌کند کمتر از 50 درصد از مصرف مرغداران است که همین موضوع گلایه‌های زیادی را به وجود آورده است.

 جهاد کشاورزی نتوانسته نهاده‌ها را به‌موقع در اختیار مرغداران قرار بدهد

امیرحسین پروان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت: نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: موضوعی که اکثر مرغداران عنوان می‌کنند این است که جهاد کشاورزی نتوانسته نهاده‌ها را به‌موقع در اختیار مرغداران قرار بدهد و همین موضوع باعث شده مرغداران باقیمت‌های بالا از بازار آزاد تهیه کردند که افزایش قیمت را نیز به دنبال داشت.

کرمانی مقدم یکی از مرغداران قمی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: علت گرانی این مقطع شیوع بیماری کرونا و افزایش آن در اسفندماه امسال بود به‌طوری‌که مرغداران قبل از عید باقیمت بالا اقدام به جوجه ریزی کردند در عوض فروش خیلی کم و ارزانی داشتند و این باعث ضرر و زیان مرغداران در آن مقطع شد.
وی ادامه داد: مرغداران بعدازآن دیگر رغبت نکردند جوجه ریزی کنند و همین موضوع بازار را با کمبود مواجه کرد.
این مرغدار قمی افزود: علاوه بر این تأمین نهاده‌ها در ماه‌های گذشته با مشکلات بسیاری روبرو شده بود اما خوشبختانه از زمانی که جهاد ورود پیدا کرد وضعیت بهتر شده هرچند که این میزان نهاده کافی نیست اما در همین حد هم جای شکرش باقی است.

دولت در زمان زیاد دهی مرغ داران کجا بود

امیری دیگر مرغدار قمی نیز در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که تولید در ماه اخیر بسیار کم‌تر شده است، ابراز داشت: دولت چرا زمانی که مرغداران ضرر می‌دهند وارد عمل نمی‌شود اما زمانی که شاهد افزایش قیمت هستیم ورود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: زمانی که مرغداران به علت عدم‌حمایت‌های دولت جوجه‌های خود را معدوم می‌کردند، دولت کجا بود؟ چرا آن زمان مسئولان به سراغ ما نیامدند و حمایت نکردند.
امیری بیان داشت: سیاست‌های دستوری درزمینهٔ تولید جواب نمی‌دهد و باید از تولیدکنندگان حمایت‌های کافی شود نه این‌که با دستور دادن خواستار کم کردن قیمت باشند.

کمبود نهاده علت اصلی گرانی مرغ در بازار

عظیم عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی نوسان قیمت نهاده‌های دامی را یکی از دلایل گرانی مرغ برشمرد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است که اختلاف قیمت ذرت با بازار سیاه به ۹۰ درصد و کنجاله ۳ برابر می‌رسد.


وی با انتقاد از نوسان قیمت ریزمغذی‌ها بیان کرد: قیمت ریزمغذی‌ها با نرخ منطقی رشد چند برابری دارد که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه‌های تولیدشده است.

حجت افزود: باوجود افزایش هزینه‌های تولید و کاهش نقدینگی، مرغداران طی ماه‌های اخیر به‌طور متوسط بازیان ۳ هزارتومانی درفروش روبرو بودند که این امر در حجم تولید اثر منفی می‌گذارد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران به دنبال افزایش قیمت نیستند، بیان کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان باافتخار می‌پذیرند و انتظار دارند که ستاد تنظیم بازار بر قیمت نهاده‌ها مدیریت داشته باشد تا ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب به دست مرغداران بر

بیماری کرونا ضربه سنگینی به مسئله مرغ وارد کرد

هادی مؤمنی نسب مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به علت‌های افزایش قیمت مرغ گوشتی، اظهار داشت: یکی از دلایل این موضوع این است که مرغداران ما حجم بسیاری از مرغ‌ها را برای عید نوروز، ایام ربیع و شعبان پرورش دادند که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا مواجه شد.
وی ادامه داد: بیماری کرونا ضربه سنگینی به مسئله مرغ وارد کرد و قیمت مرغ تا مرز هشت هزار تومان هم شکسته شد و در این مسئله بسیاری از مرغداران آسیب دیدند.
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم افزود: البته سازمان جهاد کشاورزی در این مسئله تا جایی که توانست از مرغداران مرغ خریداری کرد تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود ولی در این مقطع ضربه‌ای به مرغداران وارد شد.
وی با اشاره به اینکه حجم زیادی از نهاده‌های دامی کشور وارداتی است، خاطرنشان کرد: مشکلات تأمین ارز باعث ایجاد برخی نوسانات در تأمین به‌موقع نهاده برای مرغداران شد به همین دلیل مرغداران مجبور شدند نهاده‌های دامی خود را از بازار آزاد تهیه کنند.
مؤمنی نسب با اشاره به فصل تابستان، ابراز داشت: در فصل تابستان مخصوصاً در ماه‌های تیر و مرداد وزن گیری مرغ‌ها با تأخیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: مرغ‌ها باید در مرغداری به وزن استانداری برسند که این وزن در فصل گرما سال با تأخیر و دیرتر انجام می‌شود؛ همه این مسائل در کنار یکدیگر باعث شد در مقاطع کوتاهی نوساناتی در بازار داشته باشیم.

دولت وارد برنامه‌ریزی درستی برای آینده داشته باشد

در این میان به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده به‌خصوص در فصل زمستان شاهد افزایش مبتلایان به بیماری کرونا باشیم، اتفاقی که می‌تواند موجب بسته شدن اجباری اصناف و سایر بخش‌های خدماتی شود و همین موضوع بار دیگر مرغداران به‌خصوص مرغداران گوشتی را با مشکل مواجه کند.
از همین رو انتظار می‌رود وزارت جهاد و کشاورزی و همچنین وزارت صمت به‌دقت تصمیم‌گیری‌ها و پیش‌بینی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را رصد کرده و اجازه ندهند اتفاقی که در ماه‌های پایینی سال پیش سر مرغداران و جوجه‌های آن‌ها آمد، دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت مرغ نهاده های دامی جهاد کشاورزی بیماری کرونا مرغ در بازار شاهد افزایش همین موضوع قیمت مصوب نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۸۹۵ تومان معامله می‌شود.

پیش بینی نرخ دلار | قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی می‌شود؟

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان است.

کد خبر 846310 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار رشد کرد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران