Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:17:33 GMT

چالش تشخیص کارتهای بازرگانی یک بار مصرف

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۸۱۸

چالش تشخیص کارتهای بازرگانی یک بار مصرف

خبرگزاری آریا - درحالی که اخیرا ابهاماتی در خصوص متولی اصلی تشخیص کارتهای بازرگانی یک بار مصرف مطرح شده، به نظر می رسد در این خصوص مجموعه ای از دستگاهها به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا مودودی، سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه بسیاری از تاجران با استفاده از کارت های بازرگانی یک‌بارمصرف یا اجاره‌ای، تعهدات ارزی خود را انجام ندادند، گفته است: طی دو سال گذشته حجم زیادی از تجارت قانونی در کشور از این طریق انجام‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6450 کارت بازرگانی بدون داشتن سابقه صادراتی در سال‌های 97 و 98 اقدام به پنج میلیارد دلار صادرات کردند، در حالی‌که همین تعداد کارت ارز خود را بازنگرداندند.
به گفته مودودی گمرک در ارائه آمار استفاده از کارت های اجاره‌ای همکاری نمی‌کند. هنوز مشخص نیست در سال 98 چه میزان صادرات از طریق کارت های اجاره‌ای صورت گرفته است.
اکنون بخش عمده‌ای از صادرات از طریق کارت های بازرگانی یک‌بارمصرف انجام می‌گیرد که اثرات خود را در بازار ارز به‌جا گذاشته است. سو استفاده از کارت های بازرگانی رو به افزایش است. به نظر می‌رسد 15 تا 16 میلیارد دلار صادرات در سال 98 از طریق کارت های اجاره‌ای صورت گرفته است.
به گزارش تسنیم، درحالی که اخیراً ابهاماتی در خصوص متولی اصلی تشخیص کارتهای بازرگانی یک بار مصرف مطرح شده، به نظر می رسد در این خصوص مجموعه ای از دستگاهها به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
کارت بازرگانی مجوز فعالیت در زمینه واردات و صادرات است و از طرفی ثبت سفارش واردات هم توسط صمت صادر می شود مجوز های برخی کالا ها نیز برای صادرات توسط صمت صادر می شود اگر کارت اجاره ای می باشد چرا وزارت صمت تشخیص نمی دهد؟
همچنین با توجه به اینکه کارتهای بازرگانی توسط اتاق بازرگانی و وزارت صمت صادر می شود، چگونه آمار کارت های اجاره ای را از گمرک طلب می‌کنند؟
از سوی دیگر گمرک فهرست کامل صادرکنندگان و واردکنندگان را هر روز و هر ماه به صمت ارسال می نماید کافی است از این فهرست کسانی که رفع تعهد ارزی داشته اند را خارج، تا لیست کارتهای اجاره‌ای مشخص شود.
به گزارش تسنیم ، نکته جالب توجه اینکه برخی معتقدند در شرایط فعلی میزان عملکرد وارداتی بسیاری از تولیدکنندگان واقعی نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی یافته است، گمرک می تواند با بررسیهای آماری کارتهایی که بدون سابقه مشخص حجم قابل توجهی از ثبت سفارش در گمرکات متنوع را پوشش می دهد به عنوان کارت مشکوک به یک بار مصرف شناسایی کند، اما سؤالی که در این جا وجود دارد این است که این موضوع در قانون قید شده است یا خیر؟ پیگیریها نشان می دهد برخی گمرکات این فرایند را به صورت داوطلبانه پیگیری می‌کنند اما به نظر می رسد پیوست قانونی لازم در این خصوص وجود نداشته باشد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارتهای بازرگانی کارت های اجاره ای بازرگانی یک بار بازرگانی یک نظر می رسد یک بار مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع: ایلنا

tags # بنزین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف