Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:14:05 GMT

۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر بر اثر نزاع در لرستان مصدوم شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۸۸۶۸

۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر بر اثر نزاع در لرستان مصدوم شدند

حمید رضا نظیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از پرونده‌های معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان مربوط به مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و نزاع است، بیان کرد: خ لرستان در زمینه مصدومان ناشی از نزاع در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.
وی افزود: تعداد کل متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته ۵۲۳ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷ که ۴۷۳ نفر بود ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان ادامه داد: نرخ لرستان در این رابطه هفتم در کشور است، همچنین تعداد کل مصدومان ناشی از حوادث رانندگی لرستان در سال گذشته، ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷، شش درصد کاهش یافته است.
نظیفی گفت: تعداد کل آزمایش‌هایی که در پزشکی قانونی استان انجام شده هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۴۶ هزار و ۱۱۴ پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده که نسبت به سال ۹۷ که ۴۸ هزار و ۶۱۸ پرونده بود، ۵.۱ درصد کاهش ارجاع پرونده ثبت شده است بیان کرد: از این تعداد ۹۲ درصد مربوط به معاینات سرپایی، ۳.۵ درصد معاینات اجساد، ۳.۳ درصد آزمایشگاه و ۱.۲ درصد مربوط به پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه تعداد کل پرونده‌های معاینات سرپایی در استان در سال گذشته، ۴۲ هزار و ۴۴۲ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷، ۳.۷ درصد کاهش یافته است، افزود: تعداد پرونده‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان در بحث معاینات سرپایی ۲ هزار و ۳۶۷ مورد بوده است، نرخ استان در کشور در این رابطه ۱۳ است.
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار داشت: تعداد کل معاینات اجساد در سال ۹۸ یک هزار و ۶۵۰ مورد بوده است، این عدد نسبت به سال قبل از آن که هزار و ۴۴۶ پرونده بوده ۱۴ درصد افزایش یافته است.
نظیفی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، ۹۲ جسد به پزشکی قانونی لرستان ارجاع می‌شود و متوسط کشوری در این رابطه ۷۷ جسد است، ادامه داد: نرخ استان لرستان در این رابطه چهارم در کشور است.

برچسب‌ها خرم آباد سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرم آباد سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان خرم آباد سازمان پزشکی قانونی کشور لرستان پزشکی قانونی لرستان نسبت به سال ۹۷ معاینات سرپایی سال گذشته تعداد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • کشف و ضبط ۱۰۰ قبضه اسلحه شورشی و شکاری در لرستان
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • برخورد کامیون با ۲ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • برخورد کامیون با ۳ خودرو ۳ مصدوم بر جا گذاشت
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد