Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@05:03:19 GMT

کتاب «زیست‌نامه مادر امام رضا (ع)» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۰۳۵

کتاب «زیست‌نامه مادر امام رضا (ع)» منتشر شد

همزمان با ایام ولادت حضرت رضا (ع) کتاب «زیست‌نامه مادر امام رضا (ع)» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «زیست‌نامه مادر امام رضا (ع)»، بازپژوهی روایات مربوط به «أروی» مادر امام رضا (ع) به کوشش ناهید طیبی در 244 صفحه و قطع رقعی توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با دهه کرامت منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر در چهار فصل بررسی روایات مربوط به مادر امام رضا (ع)، بررسی هویت و شخصیت مادر امام رضا (ع)، ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی مادر امام رضا (ع) و مادر امام رضا (ع) در خاندان امامت گردآوری شده است.

در فصل اول این کتاب در خصوص ارزیابی بیرونی و درونی روایات مربوط به مادر امام رضا (ع) و تفاوت‌ها و تعارضات روایات و حل آنها و تفاوتها و تعارضات در اسامی بانو مطالبی آمده است.

نامهای مادر امام رضا (ع)، دلایل تعدد نام‌های کنیزان، مفهوم شناسی اسامی مادر امام رضا (ع)، کنیه و نسب و تبار مادر امام رضا (ع) مذهب و فرزندان بانو از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در فصل دوم این اثر منتشر شده است. اما در فصل سوم این کتاب در خصوص صفات ظاهری بانو، صفات اخلاقی به عنوان عاقل‌ترین و متدین‌ترین بانوی زمان خود و رازدار بزرگ خاندان امامت مطرح شده است.

در فصل پایانی نیز در خصوص کیفیت ورود بانو به خانه امام موسی کاظم(ع)، نقش سیاسی اجتماعی وی، تاریخ رحلت و محل قبر بانو مطالبی آمده است.

این کتاب در پی پاسخگویی بـه این پرسش است که مادر امام رضا (ع) کیست و به لحاظ شخصی و شخصیتی چـه ویژگیهایـی دارد. از نظـر روشـی، تلاش نگارنـده بـر ایـن بوده‌اسـت کـه بـه روش توصیفـی و تحلیلـی بدون تأکید، تمرکز و تعصـب بـر مشهورات و بـا اسـتفاده از منابـع متقدم و پس از ارزیابی های سندی و دلالی و در مواردی پس از حل تعارضات روایات و گزارش های تاریخی به حقیقت نزدیک شده و تصویری واقعی تر از شخصیت مادر امام رضا (ع) ارائه دهد.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام رضا دهه کرامت انتشارات آستان قدس رضوی مادر امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد