Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شدت تحت الشعاع دو بحران شیوع کرونا و اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها قرار گرفته است. تاریخ انتشار: 12:38 - 16 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۵۰۷۱ خبرگزاری میزان – آمریکا، کرونا زده‌ترین کشور جهان در هفته‌های اخیر شاهد روند صعودی شمار مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کروناست؛ این در حالی است که این کشور کمتر از چهار ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات آمریکا در ساعات اخیر عبارتند از:
- انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آیینه نظرسنجی ها: در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به عنوان مهم‌ترین رویداد سال جاری در این کشور به شدت تحت الشعاع دو موضوع شیوع مرگبار بیماری «کرونا» و اعتراض‌های سراسری قرار گرفته، نظرسنجی‌های انتخاباتی همچنان برگزار می‌شوند.   براساس جدیدترین نظرسنجی‌ها در مورد رضایتمندی در مورد عملکرد دونالد ترامپ، نارضایتی از عملکرد کابینه وی در یک هفته گذشته به حدود ۶۰ درصد رسیده است.   در این زمینه می‌توان به نظرسنجی‌های «راسموسن ریپورت»، «رویترز» و «ایپسوس»، «اکونومیست» و «یوگاو» و «آی بی دی» و «تی آی پی پی»، نارضایتی از عمکرد ترامپ از ۵۰ درصد فراتر رفته است.   همزمان با افزایش نارضایتی‌ها از عملکرد دولت، محبوبیت ترامپ نیز به شدت کاهش یافته است.   نتیجه نظرسنجی‌ها در این مورد نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است.   نتیجه نظرسنجی افکار عمومی در مورد شانس «دونالد ترامپ» و «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و معاون رییس جمهور پیشین آمریکا، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، نیز از رقابت نزدیک دو این نامزد حکایت دارد.   ترامپ و بایدن در ایالت مهم برای جمهوریخواهان یعنی «فلوریدا» شانس برابری برای پیروزی دارند اگرچه بایدن در نظرسنجی سراسری با اختلافی اندک از ترامپ پیش است، اما چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا در برخی از ایالت‌ها مانند «تگزاس» و «آریزونا» از رقیب دموکراتش پیش است.
- مرگ یک معترض آمریکایی در سیاتل: ورود عمدی یک خودرو به جمع معترضان در «سیاتل»، به مرگ یک زن معترض به دلیل شدت جراحات، در بیمارستان منجر شد.   یک زن دیگر نیز در این حادثه مجروح شد که وضعیتش بحرانی اعلام شده است.
- آمار کرونا در آمریکا: براساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون ۱۳۲ هزار و ۵۶۹ آمریکایی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و ۲ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.   به گزارش «جانز هاپکینز»، ۳۴ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا در هفته گذشته شاهد رشد شمار مبتلایان بودند.  بیشتر بخوانید:  ادعا‌های ترامپ دردسرساز می‌شود  زندان‌های آمریکا همچنان پرازدحام - تشدید بحران کرونا در برخی از ایالت ها: «تگزاس»، «آرکانزاس»، «نیویورک» و «آریزونا» چهار ایالت آمریکا هستند که با شیوع گسترده و کنترل نشدنی مجدد کرونا مواجه شده اند.   این امر سبب بروز تنش‌های جدی میان مقام‌های محلی دموکرات و فرمانداران جمهوریخواه و بالعکس در مورد از سرگیری فعالیت‌ها در ایالت‌های مذکور شده است.
- کارزار انتخاباتی ترامپ شنبه در نیوهمپشایر برگزار می‌شود: دونالد ترامپ قصد دارد کارزار انتخاباتی خود را روز شنبه آینده و به رغم همه هشدار‌های بهداشتی به صورت حضوری در «نیوهمپشایر» برگزار کند.   این رویداد ساعت ۸ عصر به وقت محلی در آشیانه هواپیما‌های فرودگاه بین المللی «پورتسموث» برگزار می‌شود.   کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی شد ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده به میزان کافی در دسترس خواهد بود.   این گردهمایی در حالی برگزار می‌شود که گردهمایی پیشین در «تولسا» بدون رعایت موارد بهداشتی برگزار شد و در نهایت شماری از کارکنان کمپین و اعضای سرویس مخفی به کرونا مبتلا شدند.   نیوهمپشایر یکی از ۵۰ ایالت آمریکاست که موارد ابتلای اندکی را گزارش داده است.   کارشناسان اصرار ترامپ برای برگزاری کارزار انتخاباتی در میانه شیوع کرونا و شکست گردهمایی تولسا را نگرانی وی از نتایج نظرسنجی‌ها می‌دانند.
- انتقاد دموکرات‌های نیوهمپشایری از کمپین انتخاباتی ترامپ: رییس حزب دموکرات نیوهمپشایر، اقدام ترامپ مبنی بر برگزاری کارزار انتخاباتی در این ایالت را تنها تلاشی برای برجسته‌تر کردن بحرانی توصیف کرد که خود ایجاد کرده است.
- احتمال ۲۰ درصدی ابتلای ترامپ به کرونا: مشاور تیم پزشکی کاخ سفید در زمان «جورج دبلیو بوش» گفت «با در نظر داشتن سن و وزن رییس جمهور و مراقبت‌های بهداشتی فراهم شده برای وی، بازهم ۲۰ درصد در معرض خطر ابتلا قرار دارد.»
- اظهارات غیرکارشناسی ترامپ بازهم جنجال آفرید: ادعای ترامپ در مورد بی خطر بودن ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا، انتقاد‌های زیادی را در پی داشته است.   وی پیشتر نیز اظهارات غیرکارشناسانه و خطرناک دیگری را نیز مطرح کرده بود. این ادعاها، اختلاف نظر گسترده لی میان رییس جمهور و فرمانداران جمهوریخواه ایالت‌های مختلف آمریکا به وجود آورده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا آمریکا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری کارزار انتخاباتی نظرسنجی ها رییس جمهور ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید