Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: برخی افراد بهبود یافته از کرونا تمایل به اهدا پلاسمای خون ندارند به همین دلیل در همه گروه‌های خونی کمبود پلاسما حس می‌شود. - اخبار استانها -

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره اهدای پلاسما برای بیماران کرونایی اظهار داشت: پلاسما برای بیماران مبتلا به کرونا را صرفاً از افرادی تهیه می‌کنیم که  مبتلا به کرونا بوده و بهبود یافته‌اند و شرایط اهدای پلاسما را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی لیستی که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اختیار ما قرار می‌دهد این افراد را دعوت می‌کنیم که متاسفانه بسیاری از این افراد شرایط اهدای پلاسما را ندارند، به عنوان مثال سن بالا و یا بیماری زمینه‌ای دارند و اهدا کننده نیستند و تعداد دیگری که باقی می‌مانند نیز تمایلی به این امر ندارند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: به همین دلیل تعداد مراجعه‌ کنندگان برای اهدای پلاسما کم است، ما به صورت خصوصی و از طریق رسانه‌ها از آن‌ها دعوت کرده‌ایم که به شکرانه سلامتی که خداوند به آن‌ها عطا کرد برای اهدای پلاسما مراجعه کنند تا بتوانیم به افرادی که درگیر این بیماری هستند کمک کنیم.

ایران دومین کشور اجراکننده طرح پلاسمادرمانی بیماران کووید19 در جهانپلاسمادرمانی روند بهبود ‌بیماران کرونایی را در استان خوزستان سرعت بخشیدپلاسمادرمانی باید به پروتکل درمان کرونا اضافه شود/ شروع زودتر نتیجه بهتر

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی افراد بهبود یافته تمایل به اهدای پلاسما ندارند و اینکه آیا اهدای پلاسما مضر است یا خیر، تصریح کرد: اهدای پلاسما ضرری ندارد، بلکه علمی و تایید شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی و مطابق با دستورالعمل‌های علمی و پزشکی است.

زینلی بیان کرد: در این موضوع نیز مانند اهدای خون برخی تمایل به حضور ندارند، البته توصیه ما با توجه به شرایط این است که افراد با شرایط لازم، برای اهدای پلاسما قدم پیش بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در چه گروه خونی نیاز به پلاسما بیشتر است، گفت: همه گروه‌های خونی نیازمند دریافت پلاسما هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره وضعیت بانک خون اصفهان اظهار داشت: در اسفند سال گذشته ذخایرمان بسیار کم شد اما در حال حاضر در وضعیت طبیعی قرار داریم اما به این معنی نیست که نیاز نداریم و اگر به هر دلیلی میزان مشارکت کم شود شرایط گذشته باز می‌گردد، نباید اهدای خون به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/ 168/ی

R41346/P1549/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... ۹۶ بهبودیافته کرونایی در استان مازندران نسبت به اهدای پلاسمای خون اقدام کردند ۴۷ واحد پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در همدان اهدا شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون بیماران کرونایی اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون و پلاکت در ماه مبارک رمضان

مهدی زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۰۷ نفر در ماه رمضان امسال برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده و ۲ هزار و ۴۵ نفر موفق به اهدای خون و پلاکت شده اند.

او افزود: ۹۰ درصد اهداکنندگان آقا بوده و از مجموع اهداکنندگان، ۸۰ درصد اهداکننده مستمر بوده اند.

مهدی زاده بیان کرد: در ماه رمضان پارسال ۲ هزار و ۶۷۰ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده بودند که امسال این تعداد با کاهش مواجه بوده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: در ماه رمضان امسال پویش مهرسرخ در استان برگزار و با استقبال مردم رو به رو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اهدای خون جمعی از کارکنان تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • کاهش ذخائر خونی در هرمزگان
  • اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون و پلاکت در ماه مبارک رمضان
  • ذخایر خونی استان هرمزگان در چند روز آینده با کاهش روبه رو می‌شود
  • نیاز به همه گروه‌های خونی در هرمزگان
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • وضعیت مطلوب ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری
  • این خوراکی‌ها دشمن کم خونی هستند
  • مراجعه ۲ هزار و ۴۰۷ نفر به مراکز خونگیری خراسان جنوبی