Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@13:58:55 GMT

رشد ۲۷.۴ درصدی اخذ مالیات مستقیم در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۱۴۳

رشد ۲۷.۴ درصدی اخذ مالیات مستقیم در سال ۹۸

 

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند درآمدهای مالیاتی کشور طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: درآمدهای مالیات در سال ۱۳۹۸ با ۲۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۱۴۱.۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این رقم برای سال ۹۷ برابر با ۱۰۹.۲ هزار میلیارد تومان بود که این رقم نیز نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی نیز برای سال ۹۸ برابر با ۵.۸ درصد اعلام شده است. این رقم برای سال قبل از آن نیز ۵.۷ درصد بوده که در سال ۹۸ یک واحد درصد رشد یافته است. با این حال طی سال‌های ۹۰ تا ۹۸ بالاترین نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی در سال ۹۵ و با رقم ۷.۷ درصد به ثبت رسیده است.

 براساس این گزارش، مالیات کالا و خدمات در سال ۹۸ به ۵۹ هزار میلیارد تومان رسیده که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

 

 

تفکیک درآمدهای مالیاتی

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارش خود به طور تفکیکی به درآمدهای مالیاتی پرداخته و نوشته است: در سال ۹۸ مالیات بر ارزش افزوده به ۳۹ هزار میلیارد تومان(۳۳ درصد رشد)، مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی ۷ هزار میلیارد تومان (۳۳ درصد)، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور ۱۰۲هزار میلیارد تومان (۱۸ درصد)، و مالیات بر نقل و انتقال سهام ۳.۹۵ هزار میلیارد تومان (۵۰۸ درصد) رشد داشته‌اند.

در سال ۹۸ همچنین میزان درآمدهای مالیاتی از محل مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی برابر با ۲۵.۹ هزار میلیارد تومان (۲۵.۵ درصد رشد) و مالیات مشاغل نیز ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان (۹۷ درصد) افزایش یافته است.

با این حال درآمدهای مالیاتی در این سال در دو بخش مالیات شماره‌گذاری خودرو ۰.۵۳ هزار میلیارد تومان (منفی ۴۰ درصد) و مالیات علی‌الحساب اشخاص حقوقی دولتی ۴.۱ هزار میلیارد تومان (منفی ۵۳.۹ درصد) کاهش یافته است.

ترکیب درآمد مالیاتی در سال ۹۷ و ۹۸ نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از درآمدها مربوط به مالیات بر کالاها و خدمات، مالیات بر اشخاص حقوقی ۳۰ درصد، مالیات بر درآمدها ۲۳ درصد و مالیات بر ثروت نیز ۶ درصد بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مالیات مالیات مستقیم درآمد مالیاتی اتاق بازرگانی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، واقف بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در حوزه وصول درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی‌های دولت در سال گذشته، افزود: در حوزه وصول درآمدهای عمومی آذربایجان‌شرقی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب شاهد تحقق ۱۲۲ درصدی و ۱۱۹.۲۳ درصدی نسبت به رقم مصوب بودیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات ستاد درآمد و تجهیز منابع استان آذربایجان‌شرقی با هدف پیگیری وصول و رشد درآمدهای استان به صورت ماهانه برگزار می‌شود، از همین رو، رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: همچنین مجوز فروش ۲۴ فقره از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در تبدیل اسناد دفترچه‌ای از تک برگ عادی به اسناد تک برگ دولتی نیز با افزایش مواجه بودیم که در سال گذشته این تعداد به ۱۷ هزار و ۵۱۸ فقره رسید.

کد خبر 6085731

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱