Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب بامری گفت: لباس بلوچی با دنیایی از ذوق و هنر هنوز اصالت خود را حفظ کرده و جایگاه خاصی در بین بانوان سیستان و بلوچستان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زینب بامری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: هنر سوزی دوزی بلوچی میراث ماندگار و ارزشمند است که اکنون از گذشتگان و پیشینیان به ما ارث رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این هنر اصیل که در سازمان یونسکو به اسم بانوان بلوچ ایرانی ثبت شده نه تنها موجب افتخار همه ما اهالی سیستان و بلوچستان بلکه باعث افتخار تمام هموطنان ایرانی است.

این بانوی سوزن دوز با اشاره به اینکه لباس بلوچی هنوز اصالت خود را حفظ کرده است، ادامه داد: لباس و پیراهن تمامی بانوان بلوچ از هنر سوزن دوزی است و لباسی غیر از آن را به تن نمی کنند.

بامری با بیان اینکه اهانت به هنر سوزن دوزی بلوچی، توهین به بانوان هنرمند بلوچ است، اضافه کرد: اجازه نمی دهیم یاوه گویان به لباس ما که هم پوششی مناسب و اسلامی است و هم اینکه مخصوص زنان بلوچ است، توهین و بی احترامی کنند.

وی ادامه داد: بانوان سوزن دوز بلوچ این هنر با اصالت را از مادران و مادربزرگ های خود را فرامیگیرند و در واقع از نسلی به نسلی دیگر منتقل می شود.

بامری با تاکید بر اینکه بانوان بلوچ به مسئله حجاب و پوشش خود بسیار اهمیت می دهند، خاطرنشان کرد: هنر سوزن دوزی در عین زیبایی و لطافت، بهترین پوشش برای زنان این منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سوزن دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز استان در ایام تعطیلات عید نوروز به صورت مستمر روزانه از منازل چند خانواده نیازمند تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان سرکشی کردند.   در بازدید‌های روزانه مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها استان آذربایجان غربی به همراه مسئولین بخش‌های حمایتی به مشکلات و درخواست‌های سرپرست خانوار‌های تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان رسیدگی و با همراهی خیّرین عمدهمشکلات هزینه‌های اجاره منزل، درمان، توانبخشی یا تهیه جهیزیه رفع می‌شود   این اقدام مشارکتی با حضورمسئولین قضایی و خیّرین به قصد دیدار عید نوروز برای سرکشی، کمک برای تامین معاش و رفع نیاز‌های ضروری خانواده‌ها از روز‌های اول عید نوروز ادامه دارد، توزیع بسته‌ای معیشتی، رسیدگی به درخواست‌های حمایت از خانواده و رفع مشکلات قضایی مددجویان از برنامه‌های میدانی مسئولین در ایام عید می‌باشد.   پنجمین روز دیدار با خانواده زندانیان نیازمند در یکی از روستا‌های اطراف ارومیه با حضور مجیدی دادستان مرکز استان و مساعدت درمانی برای فرزند مددجوی نیازمند همراه بود که در این دیدار با همیاری خیّرین و مدیرکل زندان‌ها ضمن اهدای بسته معیشتی به ارزش ۳۰میلیون ریال هزینه‌های درمان فرزند بیمار زندانی رفع شد.

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته امدادآذربایجان غربی از بیش از ۱۸ هزار کودک نیازمند
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • آغاز هفته اکرام ایتام 
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم
  • حمایت قاطع بانوان گرگانی از مردم فلسطین