Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، گفت: ۲۱۸ واحد تولیدی در چهار شهرک صنعتی آمل فعال هستند و امسال نه تنها هیچ واحدی در این شهرک‌های صنعتی تعطیل نشد بلکه تاکنون با حمایت دولت، فعالیت پنج واحد تولیدی راکد نیز از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ۳۸۲ واحد تولیدی در این شهرک‌های صنعتی قرارداد منعقد کردند که ۳۲۷ واحد، پروانه بهره برداری دارند.

موسوی گفت: البته ۱۰۹ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی چهارگانه شهرستان آمل شامل شهرک صنعتی امامزاده عبداله، بابکان، جمشید آباد و لاریجان به دلایل مختلف از جمله اختلافات بین شرکاء، راکد هستند که فعال نبودن این واحد‌ها هم، مربوط به یک دهه گذشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به این نکته که بیشترین متقاضی برای ایجاد واحد‌های صنعتی و سرمایه گذاری جدید در شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران مربوط به آمل است، افزود: آمار تقاضا به حدی است که بدلیل کمبود زمین، جوابگوی متقاضیان نیستیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی مازندران صنعت و معدن مازندران جهش تولید واحد تولیدی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: پارسال ۵ واحد تولیدی از استانداری مازندران در نمایشگاه اکسپو شرکت کردند و امسال ۲۷ واحد تولیدی در این نمایشگاه غرفه دارند که شامل کالاهای لبنی و پایانه‌های صادراتی و غیره است.

سیدرحیم بخشی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نمایشگاه «اکسپو» و حضور مازندران در این نمایشگاه که در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم دولت در تلاش هستیم تا بازارهای صادراتی جدیدی را برای گروه‌های مختلف کالایی ایجاد کنیم.

وی به فرصت‌هایی که برای رشد اقتصادی مازندران فراهم می‌شود، اشاره کرد و افزود: راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز ۲۰ ساله کشور بحث صادرات است و صادرات به عنوان پیش نیاز سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

بخشی با بیان اینکه مازندران به عنوان استان مرزی، زیر ساخت‌هایی همچون بنادر، فرودگاه، تولید ۷ میلیون تن کالای کشاورزی که دارد توانسته در ۱۰ محصول استراتژیک رتبه اول را کسب کند، تصریح کرد: در بحث گردشگری ۱۲ زنجیره ارزش تعریف شده و در دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان دو راهبرد برتر معرفی شده است.

این مسئول بیان کرد: استانداری‌ها هم ابتکار عمل به خرج دادند علاوه بر صادرات به موفقیت‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی مانند اوراسیا، بریکس، شانگ‌های و ارتباط با کشورهای همسایه دست یافتند که در این راستا هم غرفه‌ای را در نمایشگاه اکسپو به خود اختصاص دادند که مازندران در سالن ۴۱ غرفه ۱۰ یک غرفه ۵۵ متری دارد که ۳۱ استان در آن مستقر هستند.

بخشی خاطرنشان کرد: پارسال در مازندران حدود ۵ هزار تن صادرات مرکبات ثبت شد که امسال این میزان به بیش از ۷۰ هزار تن در گمرکات استان به ثبت رسیده است. علاوه بر این میزان به استان‌های کشور هم مرکبات فرستاده شد.

مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران یادآور شد: صادرات کیوی پارسال ۱۰ هزار تن بود امسال به ۲۰ هزار تن رسید که این میزان رشد در ارزش اقتصادی به عنوان نقش آفرینی در سطح ملی و همکاری‌های بین استان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: باید بتوانیم در جذب گردشگر و صادرات صنایع دستی و محصولات کشاورزی گام برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر