Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز عملیات اجرایی برای پذیرش شرکت‌های استانی در بورس و کشف قیمت دارایی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «محمدرضا معتمد» گفت: بعد از تعیین فرایندهای قانونی و مصوبات مربوط به افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و اعلام آن، با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها اقدامات لازم را برای پذیرش شرکت‌های استانی انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: الزامات قانونی برای افزایش سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت، از سوی شورای عالی بورس تعیین خواهد شد.

به گفته معتمد، دارندگان سهام عدالت (روش غیرمستقیم) از طریق افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری استانی با انتقال مالکیت سهام خود در شرکت‌های سرمایه پذیر به شرکت سرمایه‌گذاری استانی متناسب با ارزش سهام، سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد؛ همچنین سرمایه‌گذاران (دارندگان سهام عدالت) می‌توانند از طریق بورس‌ها و براساس درخواست خرید و فروش ارائه شده برای معامله سهام خود در بورس‌ها اقدام کنند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد دارایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهام ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر بورسی است، لذا پذیرش و کشف قیمت آنها در بورس به سرعت امکان‌پذیر بوده و متناسب با تغییر قیمت شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی، قیمت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیز تغییر خواهد کرد.

معتمد اظهار داشت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، همچنین به منظور مدیریت نقدینگی سهام خود می‌توانند صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی ایجاد کنند تا نسبت به بازارگردانی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی اقدام کنند.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت سرمایه گذاری استانی شرکت های استانی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس