Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@17:22:21 GMT

انیو موریکونه آهنگساز بزرگ درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۳۴۸

انیو موریکونه آهنگساز بزرگ درگذشت

انیو موریکونه آهنگساز بزرگ ایتالیایی و خالق موسیقی‌ فیلم‌های ماندگار بزرگ سینما همچون وسترن اسپاگتی های سرجیو لئونه در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موریکونه ساخت بیش از ۵۰۰ فیلم سینمایی را در کارنامه خود داشت. او در رم ایتالیا و به علت مشکلات ادامه‌دار ناشی از شکستگی استخوان ران خود در پاییز سال گذشته، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انیو موریکونه ۹۱ ساله در طول هفت دهه فعالیتش، آهنگ بیش از ۴۰۰ فیلم و اثر تلویزیونی از جمله سه گانه «دلار» سرجیو لئونه و «سینما پارادیزو» تورناتوره را ساخته است. موریکونه برای ساخت موسیقی فیلم «هشت نفرت‌انگیز» کوئنتین تارانتینو برنده جایزه اسکار شد.

او سال‌ها ساکن رم ایتالیا بود و ترومپت اولین سازی بود که به طور حرفه‌ای به نواختن آن روی آورد.

«روزهای بهشت»(۱۹۷۸) ترنس مالیک، «ماموریت»(۱۹۸۶) رولند جافه، «تسخیرناپذیران»(۱۹۸۷)برایان دی‌پالما، «باگزی»(۱۹۹۱) بری لوینسون و «مالنا»(۲۰۰۰) جوزپا تورناتوره دیگر آثاری هستند که موریکونه برای ساخت موسیقی آن‌ها نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

او در سال ۲۰۰۷ نیز برای یک عمر فعالیت هنری و ساخت موسیقی‌های شاخص و ماندگار برای آثار سینمایی از دستان کلینت ایستوود یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.

موریکونه در میان اهالی سینما ملقب به عنوان «استاد» بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم قرعه‌کشی دومین دوره جشنواره بزرگ اصناف این بانک، روز دوشنبه سوم اردیبهشت، با حضور نمایندگانی از واحدهای نظارتی بانک برگزار شد و طی آن برندگان سه فقره جایزه ویژه کمک هزینه خرید خودرو هر یک به ارزش سه میلیارد ریال، 77 جایزه نقدی 200 میلیون ریالی، 223 جایزه امتیاز تسهیلات 5 میلیارد ریالی، 520 جایزه امتیاز تسهیلات 2 میلیارد ریالی و 635 جایزه امتیاز تسهیلات 1 میلیارد ریالی مشخص شدند.

در دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک که با شعار «این تجارت سودمند است» از دهم شهریور تا پایان دی‌ماه سال 1402 برای مشتریان بخش اصناف بانک تجارت برگزار شد، بالغ بر 176 هزار نفر از مشتریان بخش اصناف حایز شرایط شرکت در این قرعه‌کشی بودند و مجموع امتیازات کسب شده آنان برای شرکت در قرعه‌کشی به حدود 304 میلیون امتیاز بالغ شد.

اسامی برندگان جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت شامل صاحبان واحدهای صنفی فعال کشور در گروه‌های تولید، توزیعی و خدمات و رسته‌های گوناگون آن‌ها بزودی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • جنجال بزرگ نماوا در سینما؛ واقعا چقدر خرج می‌کنید؟