Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:48:49 GMT

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۳۵۴

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا بیش از ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا،  بنابراعلام روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری گفت: تنها از ابتدای اسفند سال ۱۳۹۸ تا نیمه تیر ماه امسال که کشور با شیوع بیماری کرونا مواجه بود، این بانک بیش از ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری نیز به سه میلیون فقره می‌رسد.

وی همچنین گفت: بانک مهر ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به ترتیب ۷۵۱ هزار، یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار و دو میلیون و ۲۷۹ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸۲ هزار، ۱۳۰ هزار و ۲۲۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. تعداد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر ایران، در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۶۳ و ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از خود افزایش‌ یافته است. مبلغ تسهیلات پرداختی نیز در این دو سال به ترتیب ۵۹ و ۷۲ درصد نسبت به سال پیش از خود با افزایش روبرو بوده است.

اکبری یادآوری کرد: این بانک تمام منابع خود را بر اساس عقد قرض‌الحسنه جذب کرده و بر اساس همین عقد نیز تسهیلات خود را پرداخت کند. این بانک تنها ۵ درصد منابع قرض‌الحسنه کشور را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه این بانک اکنون نزدیک به ۹ میلیون نفر مشتری دارد که نزدیک به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد در سال ۱۳۹۸ به جمع مشتریان بانک اضافه‌شده‌اند. گفت: تنها در سه ماه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر، مشتری بانک مهر ایران شده‌اند. تعداد مشتریان بانک مهر ایران در سه سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۴۰ درصد در هرسال افزایش داشته است.

وی در رابطه با اقدامات انجام‌شده از سوی بانک مهر ایران برای تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات، گفت: امکان درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین را فراهم‌ شده است. مشتریان بانک مهر ایران برای دریافت تسهیلات، تنها یک‌بار نیاز به مراجعه به شعبه دارند و آن‌هم هنگام معرفی ضامن و ارائه مدارک است. همچنین حذف ضامن برای پرداخت تسهیلات و ارائه تسهیلات بر اساس اعتبارسنجی مشتریان نیز به‌طور آزمایشی در حال انجام است.

مدیرعامل بانک مهر ایران یادآوری کرد: این بانک همچنین فراتر از وظایف خود و در قالب مسئولیت اجتماعی، اخیراً با تخصیص بخشی از بودجه تبلیغاتی خود، ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث درآورد که این کار نیز تقدیر مسئولان مختلف کشوری و استانی از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و... را در پی داشت.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هزار فقره تسهیلات بانک مهر ایران قرض الحسنه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به هفت هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تسهیلات خود مالکی نهضت ملی مسکن شامل وام ۳۰۰،۴۰۰ و ۵۵۰ میلیون تومانی با مجموع ۱۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: بانک‌های ملی و مسکن هر کدام به ترتیب با یک هزار و ۲۷۱ و چهار هزار و ۷۱۶ فقره جزو بهترین بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات هستند، این در حالی است که بسیاری از بانک‌های عامل عملکرد نامطلوبی در پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی دارند.

بیات منش خواستار خواستار تسریع جدی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات شد و تاکید کرد: اگر روند پرداخت‌ها تسریع پیدا کند، شاهد جهش بسیار خوبی در پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خودمالکی در استان خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، تسهیلات مورد نیاز یا مبلغ درخواست شده خودمالکان را در حال حاضر ۷.۶ همت عنوان کرد.

کد خبر 6079993

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان