Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جلیلوند به ادعای ظریف مبنی بر این که «برجام سند افتخار ایران است» اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی و در رأس آن آقای ظریف مجری برجام بود و هیچ بقالی هم نمی‌گوید ماست من ترش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز برای ارائه گزارش و پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاره ای از توضیحات خود در خصوص برجام گفت: «تاریخ نشان خواهد داد برجام سند افتخار ایران است».

در مجموع نمی شود برجام را سند افتخار نامید

در همین رابطه به سراغ «محسن جلیلوند» کارشناس مسائل بین الملل رفتیم تا نظر او را در خصوص اظهارات آقای ظریف بشنویم.

او آقای ظریف را مجری برجام دانست و افزود: دستگاه دیپلماسی و در رأس آن آقای ظریف مجری برجام بود؛ هیچ بقالی هم نمی‌گوید ماست من ترش است. 

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در مجموع نمی‌شود گفت برجام سند افتخار است ولی می‌توان آن را یک موفقیت قلمداد کرد.

جلیلوند با بیان این که انتظارات جامعه از برجام اشتباه بود، گفت: انتظاراتی که در جامعه نسبت به برجام ایجاد شد، انتظارات اشتباهی بود و در واقع برجام یک تایم اوت برای ایران و آمریکایی‌ها بود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها از یک نظر به این تایم اوت نگاه می کردند و ایران هم از یک منظر دیگر. این تایم اوت (وقت استراحت) تا حدودی موفقیت آمیز بود.

برجام مانند یک تایم اوت بود/ ما می دانستیم برجام دوام نمی آورد 

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که ما می‌دانستیم برجام دوام نخواهد داشت، اذعان کرد: برجام دقیقا مانند یک تایم اوت بود تا بتوان نفسی تازه کرد و وارد مرحله بعد شد؛ اما این که بگوییم سند افتخار است، این نظر آقای ظریف است. ولی من نمی‌گویم برجام سند افتخار است.

جلیلوند ادامه داد: به اذعان آمریکایی‌ها برجام قرار بود به وارد برجام دو، سه، چهار و ... شود که به دلایلی ایران وارد این فاز نشد. آمریکایی‌ها معتقد بودند برجام گام اولیه است و بعد از برجام باید وارد حوزه‌های دیگر شد، ولی ایران نپذیرفت.

وی بیان داشت: از ابتدا هم قرار بود برجام تحریم‌های سازمان ملل متحد را لغو کند نه تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده بود.

برجام در آی سی یو قرار دارد/ آمریکایی‌ها هم دیگر به برجام بر نخواهند گشت 

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که دولت بحث دیپلماتیک برجام را بر عهده دارد، گفت: برجام در آی سی یو قرار دارد و با نفس مصنوعی پیش می رود.

جلیلوند معتقد است امیدی نمی رود که برجام را بتوان به شرایط اولیه خود باز گرداند؛ آمریکایی‌ها هم دیگر به برجام بر نخواهند گشت و در حقیقت اگر ایران از برجام خارج شود تبعات خودش را دارد.

وی در پایان گفت: ایران نمی‌تواند با این شرایط در برجام بماند بر همین اساس کم کم به سمت خارج شدن از برجام می رود؛ فشار و رفتارهای آمریکایی‌ها نیز روند خروج ایران از برجام را سرعت می بخشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین الملل برجام سند افتخار سند افتخار آمریکایی ها آقای ظریف تایم اوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی به شدت باعث عزت و افتخار شده است؛ در این سفر جایی حضور پیدا نکردیم مگر اینکه جوانان، دانشگاهیان و مقامات سیاسی از انتقام سخت و تحقیر رژیم صهیونسیتی توسط سپاهیان انقلاب ابراز شعف نکنند. به رزمندگان اسلام  مقاومت مردم ایران و مردم غزه درود و سلام می فرستادند تا جایی که این اقدام فضای جدید انقلابی را در منطقه به‌ وجود آورده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟