Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد اسماعیلی ظهر دوشنبه در نشستی خبری پیرامون ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید با تصریح اینکه قطعاً مدارس ۱۵ شهریورماه آغاز بکار خواهند کرد، در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در طول دوران شیوع کرونا و تعطیلی مدارس گلایه‌هایی در خصوص ضعف اینترنت و ناکارآمدی سامانه «شاد» وجود داشت، از تدابیر جدید در این باره خبر داد و گفت: نقاط کور استان فارس را به کمک مدیران شهرستانها شناسایی کردیم و جویا شدیم و کار بزرگی که شد آمار خوبی به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدیران مدارس مناطق خود را کنترل کردند و بعضاً نتایجی به دست آمد به نحوی که آبادی‌های دارای ۲۰ خانوار هم شناسایی شد.

اسماعیلی با اعلام اینکه در سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ نقطه پوشش تلویزیونی نداشت، عنوان کرد: با وجود نبود پوشش رادیویی در ۲۹۰ نقطه استان فارس با توافق نامه‌ای که میان وزارت ارتباطات و استانداری رقم خورد تقریباً در سال تحصیلی جدید نقطه کور نخواهیم داشت و حتی می‌توانیم با تمهیدات تازه اینترنت به خانوارهای اطراف مدارس و مراکز آموزشی بدهیم.

برقراری پوشش رایگان اینترنت در نقاط کور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از پوشش رایگان اینترنت در نقاط کور خبر داد و افزود: کمتر از ۶۰۰ نقطه استان از تلفن بی سیم بی بهره هستند اما تا ۵ مردادماه پوشش مدارس ۱۰۰ درصد خواهد شد.

وی فرصت عدم حضور دانش آموزان در مدارس برای بهسازی کلاس‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حد رنگ آمیزی کلاس‌ها اقدام شد زیرا ساخت و ساز کلان به این روزها محدود نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اگر به سند تحول بنیادین نپردازیم دیگران برای ما نسخه می‌پیچند، بنابر این کاری که فارس کرده که برای آن قانون گذاری شود البته این طرح نیاز به قوانینی برای اجرا و نظارت بر قوانین پیشین دارد.

اسماعیلی یکی از طرح‌های استان در راستای سند تحول را اجرای طرح «به سوی مدرسه صالح» عنوان کرد و گفت: این طرح مورد استقبال وزارتخانه قرار گرفت و دارای ویژگی از نظر سند است.

تأسیس دبیرخانه اجرایی سند تحول در فارس

وی دیگر گام استان در راستای سند تحول را ایجاد اولین دبیرخانه اجرایی سند توسط فارس دانست.

اسماعیلی با بیان اینکه اولویت آموزش ابتدایی تقویت معلمان راهنماست زیرا عدالت آموزشی و دسترسی به آموزش مبناست، گفت: در راستای این کار، فرآیند آموزش توسط این قشر راهبری می‌شود و ۶۴ راهکار آموزشی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: برنامه امسال ما در مقطع متوسطه توانمندسازی معلمان و روش‌های تدریس است، بدین منظور روشی در فارس ابداع شد که تکنیک‌ها را گفتیم و در کلاس اعمال می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، آسیب‌های اجتماعی مسئله کنونی و گسترده است که بدین خاطر روی افسردگی و توانمندسازی دانش آموزان متمرکز شدیم و ۱۴ دستگاه در طرحی برای این منظور با عنوان نماد مشارکت دارند.

وی پیرامون روند ثبت نام مدارس اعلام کرد: مشکلات ثبت نام روی فرآیندها است و باید اصلاح شود- بدین منظور در قالب طرحی بنام «مدرسه مطلوب ما» ۲۰ درصد دغدغه خانواده‌ها را در زمینه ثبت نام کاهش خواهد داد.

وی با این حال اعلام کرد: برای ثبت نام به دلیل کرونا سامانه‌ای عمل کردیم و نوبت دهی شده و با فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

اسماعیلی درباره هزینه‌هایی که مدارس از والدین مطالعه می‌کنند، گفت: دولت هزینه‌های آموزشی مانند فضا و کادر آموزشی را تأمین می‌کند اما مشارکت دهه هاست اجرا می‌شود و اینکه ثبت نام منوط به مشارکت شود، داوطلبانه است اما نباید ثبت نام منوط به این شرط نشود.

وی اضافه کرد: ما پای این اصل ایستاده‌ایم اما هیچکس مشارکت را نفی نکرده است و حتی در جنگ مشارکت را داشتیم و هر جا مردم مشارکت می‌کنند قدرت مندانه آن کار پیش می‌رود اما هرجایی اجبار باشد به واحد ارزیابی عملکرد و یا سامانه شکایات مراجعه کنند و ما مکلف به پاسخگویی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه رسالت اصلی این نهاد تأمین معلم است، گفت: ماهیت وجودی ما معلمان هستند.

وی با تصریح اینکه سال جدید آموزش و پرورش استان فارس با کمبود ۱۱ هزار ۸۰۰ معلم رو به روست، اعلام کرد: این کمبودها جدای از کادر و نیروی خدماتی دیگر بخشهاست.

حلقه قم آباد را افشا کنید

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود «حلقه قم آباد» و رانت و فساد در آموزش و پرورش فارس، گفت: الحمدالله قوه قضائیه عزم راسخی برای مبارزه با فساد و رانت دارد، لذا اگر کسی سند و مدرک از هر دوره‌ای دارد قطعاً بررسی می‌شود اگر رانتی و فسادی است قابل پیگرد است.

اسماعیلی در خصوص بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه امسال آن‌را قطعی دانست و افزود: ما به استقبال آن می‌رویم و طرح زوج و فرد کردن مدارس هم با وجود ۳ وضعیت قرمز، زرد و سفید اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت زرد باید برنامه ریزی خاص قرار انجام گیرد که آموزش‌ها حضوری و غیرحضوری باشد.

اسماعیلی از برنامه ریزی برای وضعیت زرد خبر داد و افزود: از نظر ما بازمانده از تحصیل با کسی که تمایلی به تحصیل ندارد متفاوت است؛ دانش آموزانی که در دوران کرونا به مدرسه نمی‌خواهند بروند اختیاری است.

وی درباره سرویس مدارس تاکید کرد: تأمین خودرو برای سرویس‌ها با معاونت حمل و نقل شهرداری است اما نظارت با ماست که ما نظارت قوی در این زمینه داریم.

کد خبر 4967261

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس فرهاد اسماعیلی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه دهه کرامت استانداری سمنان ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی مدیرکل آموزش و پرورش فارس دانش آموزان سند تحول ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند «پویش مهر» خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، هر سال رییس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شد.

اما امسال رییس جمهور «پویش‌مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد که محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود.

براساس محورهای درنظر گرفته شده در پویش مهر، آموزش و پرورش باید برای این مسائل که راهبردهایی را دربر دارد، دانش‌آموزان را نسبت به آینده خود و کشور امیدوارتر ‌کند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان