Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و در حالی که اقتصادها از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا رها می‌شوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که با بهبود تقاضا در سه ماه چهارم و تا سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش تولید سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و در حالی که اقتصاد‌ها از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا رها می‌شوند، قیمت نفت امسال حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک آمریکایی گلدمن ساکس روز پنجشنبه (۱۲ تیرماه) اعلام کرد افزایش رفت‌وآمدها، تغییر رویکرد مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل شخصی و تلاش دولت برای بهبود اقتصاد‌هایی که هزینه‌های زیرساختی بالاتری دارند سبب خواهد شد تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از ویروس کرونا بازگردد.

این بانک آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضا در سال جاری ۸ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۱، ۶ درصد بهبود یابد و در سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا برسد.

گلدمن افزود: بهبود تقاضای نفت پیش از این نیز آغاز شده است و سرعت اولیه بهبود آن در اقتصاد‌هایی مانند چین و هند شگفت‌آور است. تقاضا هنوز کمتر از حد معمول است و برآورد می‌شود میزان تقاضای نفت در ماه ژوئن ۱۲ درصد کمتر از سال گذشته باشد.

این بانک پیش‌بینی می‌کند که بنزین سریع‌ترین میزان بهبود تقاضا را در بین فرآورده‌های نفتی خواهد داشت، این در حالی است که مصرف سوخت جت که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده است، می‌تواند بیش از این تضعیف شود، زیرا احتمال دارد سطح اعتماد مسافران به تعداد سفر‌های هوایی در صورت نبود واکسن همچنان پایین بماند.

داده‌های صنعتی هفته گذشته نشان دادند در حالی که تقاضای سوخت با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا به‌تدریج بهبود می‌یابد، موج دوم ویروس می‌تواند به‌سرعت روند بهبود را تضعیف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی کرونا نفت چین اوپک بهبود تقاضا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • با پول پژو۲۰۷ خودروی ژاپنی بخرید! + عکس