Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون الله یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گوی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،  اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت جاری اعم از لغو رزرواسیون و تعطیلی تأسیسات گردشگری استان اصفهان وارد شده است.   بیشتر بخوانید ضربه فنی کرونا بر پیکر صنایع دستی اصفهان/ضرر اقتصادی با توقف صادرات
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری و در راستای تقویت گردشگری داخلی استان اصفهان توانسته ایم  در بسیاری از شهرستان‌ها همچون خور و بیابانک، اردستان، کاشان و نائین بهبود دوباره بسیاری از اقامتگاه‌های بوم گردی، موزه‌های مردم شناسی و تفریحگاه‌های را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




الله یاری با اشاره به پیگیری وزارت میراث فرهنگی در راستای جبران بخشی از خسارت مالی وارده بر حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ده رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند که اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان برآورد خسارت وارده بر صنعت گردشگری را روزانه به وزارت مربوطه و مدیریت استان گزارش می‌دهد.


او گفت: امیدواریم در قالب نظام مدیریتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در حوزه تقویت دوباره گردشگری خارجی در استان اصفهان که مستلزم سیاست گذاری در سطح کلان است با بررسی و مطالعه همه جانبه اقدام کنیم.

الله یاری افزود: پس از طی شدن بحران کرونا، با انباشت تقاضای گردشگری داخلی مواجه خواهیم شد که این انباشت سفر می‌تواند جان دوباره‌ای به صنعت گردشگری استان اصفهان بدهد.


مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: در بین دیگر زیر شاخه صنعت گردشگری استان اصفهان حوزه صنایع دستی در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این صنعت ماه‌ها است که تقاضای ارائه تسهیلات حمایتی از سوی دولت را دارد.

الله یاری ادامه داد: بیشترین میزان رکود به وجود آمده از کرونا در صنعت گردشگری استان اصفهان به حوزه صنایع دستی برمی گردد به طوری که شیوع این ویروس تاکنون بیش از هزاران نفر را بیکار و صد‌ها واحد صنایع دستی شامل میناکاری، مسگری، خاتم کاری وطلاکوبی در بازار را تعطیل کرده است.


او گفت: شیوع بیماری کرونا علاوه بر خسارت مالی در بخش جاری صنعت گردشگری بر پروژه‌های سرمایه گذاری در این حوزه هم خسارات سنگینی وارد کرده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری ویروس کرونا اقامتگاه های بوم گردی صنایع دستی صنعت گردشگری استان اصفهان میراث فرهنگی صنایع دستی الله یاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: ضرغامی: کتیبه همدان ترمیم شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سالها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

کد خبر: 1228302 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان