Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@04:40:11 GMT

احمد زیدآبادی: کار مجلس یازدهم زار است!

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۷۶۳

احمد زیدآبادی: کار مجلس یازدهم زار است!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان "کار زار مجلسیان" به واکاوی اتفاقات روز گذشته در صحن علنی مجلس و رویارویی مجلسیان با ظریف پرداخت و نوشت: بیشترِ صحبت‌های امروز دکتر محمد جواد ظریف در مجلس سست و بی پایه بود، اما واکنشی که برخی نمایندگان در برابر سخنان او نشان دادند، در مؤدبانه‌ترین بیان، بیهوده‌گویی بود!

به نظرم بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم در مورد پیچیدگی‌های حکمرانی خوب در جهان امروز به طور اعم و شرایطی که کشور در آن گرفتار شده است به طور اخص، دانشی ندارند و در دنیای خودساختۀ خویش سیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، کار این مجلس به نظرم از جنجال خواهد گذشت و به صورت معضلی برای کلیت نظام سیاسی در خواهد آمد!

دلیل‌اش هم روشن است. بسیاری از نمایندگان با وعدۀ بهبودِ سریع شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور از برخی اقشار جامعه رأی گرفته‌اند و در حوزه‌های انتخاباتی خود، با فشار شدید رأی دهندگان برای تحقق وعده‌های خود روبرو هستند. تحقق وعده‌ها حتی به طور نسبی، اما اگر عملی هم باشد، راهکار علمی کلانی می‌طلبد که نه این نمایندگان با ظرایف آن آشنایند و نه التفات و علاقه‌ای به آن دارند.

بنابراین، آن‌ها برای نشان دادن تلاش و پیگیری خود در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی، به ناچار باید عامل یا عواملی را به عنوان مانع یا موانع تحقق وعده‌های اقتصادی خویش به حامیان‌شان معرفی کنند و روز به روز بر شدت حملات لفظی علیه آن‌ها بیفزایند!

این به معنی دامن زدن به تشنج سیاسی در بین دستگاه‌ها و نهاد‌های حاکم است و بنابراین ممکن است تلاشی فراقوه‌ای برای کنترل این دسته از نمایندگان صورت گیرد. با این حال، چندان روشن نیست که کنترل‌ها مؤثر واقع شود چرا که این نمایندگان به هر حال باید راهی برای رهایی از فشار‌های فزایندۀ مردم شهر‌های خود پیدا کنند و از این رو، احتمال نافرمانی آن‌ها وجود دارد.

با این همه، تا زمانی که روحانی و ظریف بر سر کار باشند، شاید مشکل خیلی بیخ پیدا نکند، چون این دو گویا آماج مناسب و مشروعی برای حمله به عنوان مسبب نابسامانی‌ها و مشکلات جاری محسوب می‌شوند. این مشکل در واقع سال آینده بیخ پیدا خواهد کرد، یعنی هنگامی که یک اصولگرا در پاستور مستقر شود.

در آن موقع، وضعیت بسیار دیدنی خواهد بود! شاید حتی عده‌ای که فعلاً تصورش هم نمی‌رود، به صرافتِ کشف راهی برای کم کردن دورۀ حیات این مجلس افتند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: احمد زیدآبادی مجلس یازدهم محمد جواد ظریف تحقق وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای را نقل کرده مربوط به گلایه سید احمد خمینی از نمایندگان مجلس دوم که به نخست‌وزیری مهندس میرحسین موسوی رأی منفی داده بودند: در مجلس دوم، موقعی که برای آقای مهندس موسوی رأی‌گیری شد برای نخست‌وزیری‌اش و ۹۹ نماینده رأی مخالف دادند، روز بعد از آن حاج احمدآقا به مجلس آمد و من اولین بار بود که می‌دیدم ایشان آمده به مجلس، در همان کریدور مجلس دیدم حاج احمدآقا آنجاست، دست من را گرفت، عده‌ای از دوستان را هم صدا زد و رفتیم یک گوشه‌ای نشستیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، وی ادامه داده است؛ شاید ۱۵-۱۰ نفر بودیم. ایشان مقداری ناراحت بود از اینکه خوب مگر شماها نمی‌دانستید که نظر امام چیست؟ پس چطور ۹۹ نفر رأی منفی دادند؟! یک ناراحتی این‌جوری داشت. گله‌اش هم این بود که مثلا شماها چطور مثل سابق به میدان نمی‌آیید، حمایت نمی‌کنید؟ ما همه گفتیم به هر حال چیزی که نظر امام باشد، ما حتماً اطاعت و حمایت می‌کنیم. این جزو موارد نادر بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898263

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند