Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید دولت و بانک مرکزی باید مشخصات کسانی که ارز خود را به کشور باز نگردانده‌اند اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس آرگون اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور با تحریم‌های شدید آمریکا مواجه است، امروز صادرات محصولات و بازگرداندن ارز حاصل از آن، یک وظیفه ملی و اقدامی حیاتی از سوی صادرکنندگان است و هر فرد یا شرکتی که به عمد در روند بازگشت این ارزها خلل ایجاد کند، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صادرکنندگان شناسنامه‌دار تمام تلاش خود را کرده‌اند که در ماه‌های گذشته ارز به کشور بازگردد، بیان کرد: وقتی می‌گوییم مشخصات آنهایی که ارز را به ایران نیاورده‌اند معلوم شود، یعنی در چند مرحله شرایط ارزیابی شده و به طور دقیق مشخص شود که ایراد کار کجا بوده است.
این عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: برای مثال با توجه به تشدید فشار تحریم‌ها یا شیوع کرونا، امکان دارد صادرکننده‌ای با وجود تلاش نتوانسته باشد ارز را به کشور برساند، از این رو بانک مرکزی باید در جریان شرایط این فرد قرار گیرد و در صورت لزوم به او مهلت بدهد. از سوی دیگر افرادی بوده‌اند که با استفاده از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف یا اجاره‌ای صادر کرده‌اند و دیگر برنامه‌ای برای بازگشت ارز ندارند و عملا باید از آن به عنوان فرار سرمایه یاد کرد. از این رو مشخص شدن ابعاد ماجرا و نحوه مواجهه با آن اهمیت زیادی دارد.
آرگون با اشاره به شرکت‌های دولتی یا خصولتی که هنوز ارز خود را بازنگردانده‌اند، گفت: بخشی از این ارز حاصل از صادرات مربوط به همین شرکت‌هاست و قطعا اگر بنا بر افزایش فشار برای رسیدن ارز به کشور است، دولت می‌تواند از شرکت‌ها و مجموعه‌های زیرنظر خود بخواهد که این ارز را برگردانند و در کنار آن بخش خصوصی نیز مانند ماه‌های گذشته تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان صادرات غیر نفتی، کاهش سرعت ورود ارز به کشور باعث شده، قیمت دلار در بازار آزاد افزایشی جدی پیدا کند.
بانک مرکزی اعلام کرده که این شوک‌ها گذرا بوده و به زودی آرامش به این بازار باز خواهد گشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی‌های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ایگزینى ثبت نام نمایند.



در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می‌باشد


براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • مشخصات اصلی اوپو پد ۳ لو رفت
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق