Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: طی دو هفته گذشته بیش از ۶۲ هزار تن چغندر قند پاییزه از مزارع کشاورزان چغندرکار استان گلستان برداشت و برای فرآوری به کارخانه قند جوین تحویل داده شده است.

علیرضا هاشم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: متوسط سطح برداشت روزانه از مزارع چغندر پاییزه در استان گلستان رقمی معادل ۷۰ هکتار و میانگین تناژ ارسالی به کارخانه قند روزانه حدود ۴۰۰۰ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رکورد حمل بی‌سابقه محصول چغندر پاییزه استان گلستان به کارخانه قند جوین اظهار کرد: بیشترین چغندر قند ارسالی به کارخانه در یک روز ۵۴۰۰ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین افزود: چهارمین مرکز بهره‌برداری چغندر قند پاییزه گلستان در کارخانه قند جوین راه‌اندازی شده است که از مسئولان استانی انتظار می‌رود به کارخانه قند معین در این استان به عنوان خریدار محصولات تولیدی کشاورزان و تلاش در جهت رفع موانع و مشکلات موجود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هاشم‌آبادی با اشاره به مزایای کشت پاییزه چغندر قند نیز بیان کرد: کشت پاییزه این محصول به سبب بهره‌مندی از نزولات آسمانی صرفه‌جویی ۸۰ درصدی مصرف آب را به همراه دارد و نیز با آفات کمتری مواجه می‌شود.

وی مطرح کرد: یکی از مشکلات عمده در تولید چغندر قند پاییزه، موضوع انتقال آن از مزارع استان گلستان تا کارخانه قند بود که این مشکل در سال جاری به ابتکار مدیر عامل قند جوین  با انعقاد قرارداد حمل با اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل بار رفع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: محصول تولیدی کشاورزان استان گلستان طی یک ماه آینده به شهرستان جوین حمل و در کارخانه قند این شهرستان مورد فراوری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارخانه قند جوین کارخانه قند استان گلستان چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه

دریافت 38 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها -فردین وطن خواه: هرساله در کنار زیبایی‌های بهاری میمه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، این منطقه میزبان مرغ‌های دریایی است.

کد خبر 6085503

دیگر خبرها

  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • نمایش کارخانه هیولا‌ها
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • فیلم/ آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام