Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاراته‌کای تیم ملی بانوان کشورمان می‌گوید به تعویق افتادن بازی‌های المپیک 2020 خبر خوبی برای اوست و حالا تمام تمرکزش را بر روی حضور در این بازی‌ها گذاشته است.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم حمید عباسعلی که از به تعویق افتادن یک ساله بازی‌های المپیک 2020 به منظور ریکاوری خود نهایت استفاده را می‌برد، از تمرکزش برای بازگشت به تاتامی سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاراته‌کای تیم ملی بانوان کشورمان در اواخر ماه فوریه در مسابقات لیگ برتر کاراته وان در سالزبورگ اتریش از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد.

 

مسابقات کاراته برای اولین بار قرار است در برنامه بازی‌های المپیک قرار بگیرد و این اتفاق در بازی‌های المپیک توکیو که برگزاری‌اش به خاطر شیوع ویروس کرونا به ماه‌های جولای و آگوست 2021 موکول شده، خواهد افتاد. برگزاری مسابقات لیگ برتر کاراته وان هم که بخشی از فرایند انتخابی و کسب سهمیه المپیک است از نو توسط فدراسیون جهانی کاراته برنامه‌ریزی شده است.

 

عباسعلی 30 ساله در دیدار فینال وزن به اضافه 68 کیلوگرم مسابقات کاراته وان سالزبورگ با وجود این مصدومیتِ لحظات پایانی، موفق شد سیلیو فراکوتی از ایتالیا را شکست دهد و ضمن کسب دومین قهرمانی‌اش در یک تورنمنت معتبر در طول پنج هفته، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را هم به دست آورد.

 

وی در گفت‌وگو با سایت «اینساید دِ گیمز» گفت: مسابقات کاراته وان سالزبورگ واقعاً پراسترس و فیزیکی بود. می‌دانستم که با کسب مدال طلا در آن مسابقات جایگاهم در بازی‌های المپیک 2020 تضمین شده است. مصدومیت در ورزش حرفه‌ای اجتناب‌ناپذیر است، اما وقتی این مصدومیت در آستانه مهمترین رویداد ورزشی رخ می‌دهد، به لحاظ روانی روی ورزشکار فشار زیادی وارد می‌کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

 

عباسعلی که پیش از این مدال‌های نقره و برنز جهانی را به ترتیب در سال‌های 2014 و 2016 کسب کرده بود و در بازی‌های آسیایی 2014 به مدال طلا دست یافت و چهار سال بعد نیز در همین رقابت‌ها مدال برنز را به گردن آویخت، تصریح کرد: من تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌ام را روی المپیک متمرکز کرده‌ام. همچنین برنامه‌ریزی جدی‌تری را روی مسابقات کاراته وان داشته‌ام. همیشه سعی می‌کردم در مسابقات کاراته وان موفق باشم چون هموارترین مسیر برایم به منظور رسیدن به بازی‌های المپیک بود.

 

کاراته‌کای تیم ملی بانوان کشورمان که در مسابقات جهانی 2017 هم به مدال نقره دست یافته و هشت عنوان قهرمانی هم در مسابقات قهرمانی آسیا دارد، می‌گوید تعویق بازی‌های المپیک خبر خوبی برای اوست و تمام تمرکزش را برای بازگشت به روی تاتامی گذاشته است.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در حدود سه ماه از عمل جراحی که بر روی زانویم داشتم، می‌گذرد و حالا تمرینات توانبخشی را آغاز کرده‌ام. من در شرایط خوبی هستم. بزرگترین ویژگی و قدرت من به عنوان یک کاراته‌کا، داشتن صبر و امید تا آخرین لحظه است و همیشه سعی می‌کنم در تمام مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشم.

 

  حمیده عباسعلی کاراته

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حمیده عباسعلی کاراته مسابقات کاراته وان بازی های المپیک برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و در مرحله حذفی، تیم ملی کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی سنگربان قزوینی بهره می‌برد، به مصاف تیم قرقیزستان رفت و با برد پر گل علاوه بر رسیدن به نیمه نهایی مسابقات مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را کسب کرد.   تایلند میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا است.   نایب قهرمانی کاراته استان در رقابت‌های قهرمانی دختران کشور   در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، در مسابقات دسته ۶۶ کیلوگرم جوانان، مائده شالی با شکست برابر کاراته کا قمی به نشان نقره رسید.   پیش از این هم لیلا برجعلی ملی پوش استان موفق به کسب نشان طلا رده سنی بزرگسالان شده بود.

دیگر خبرها

  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • اینچه درگاهی: کسب سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • اینچه درگاهی: سهمیه المپیک حاصل یک کار گروهی بود
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • پیام مهم برای سرمربیان پرسپولیس و استقلال