Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@14:06:41 GMT

افشای کمک های تسلیحاتی سودان به خلیفه حفتر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۹۸۹۳

افشای کمک های تسلیحاتی سودان به خلیفه حفتر

به گزارش افکارنیوز،

بعدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان برای نیرو‌های خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی ، سلاح و مهمات ارسال می‌کرده است.

اخبار بین الملل-این پایگاه به نقل از منابعی که نام آن‌ها را فاش نکرده است، افزود: عبدالفتاح البرهان سه هواپیمای باربری نظامی که حامل سلاح و تجهیزات نظامی بود در ژوئن گذشته به شرق لیبی فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبیا آبزرور در ادامه نوشت: ارسال این سلاح و تجهیزات به موجب قراردادی که امارات حامی مالی آن بوده است صورت گرفته است.

پایگاه مذکور افزود: البرهان از صنعت نظامی کشور سودان برای تولید طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و فروش آن با هدف ثروت اندوزی به نفع خود استفاده کرده است.

این پایگاه به نقل از منبعی دیگر اعلام کرد: البرهان و حمیدتی، نائب رئیس شورای نظامی سودان برای دستیابی به اموال بیشتر از طریق خلیفه حفتر که مورد حمایت امارات است با یکدیگر رقابت می‌کنند. البرهان سلاح و حمیدتی مزدور به لیبی ارسال می‌کنند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان نیز ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند.

در مقابل مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از ژنرال حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سودان لیبی سلاح سودان لیبی خلیفه حفتر خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد

فرهاد مجیدی از جمله مربیانی است که شایعات فراوانی پیرامون احتمال بازگشتش به لیگ برتر و هدایت تیمی غیر از استقلال در موردش شنیده می‌شود، اما برخی اطرافیان او می‌گویند سرمربی اسبق استقلال قصد دارد همچنان خارج از کشور کار کند.

فرهاد مجیدی در زمستان پارسال پس از اینکه نتوانست با اتحاد کلبا آنطور که مدیران این باشگاه می‌خواهند نتیجه بگیرد، به صورت توافقی از این تیم جدا شد و حالا دوران آرامش خود را سپری می‌کند و در فوتبال فعالیتی ندارد. فرهاد چند ساعت قبل از چهره جدید خودش هنگام حضور در برج معروف خلیفه دبی در فضای مجازی رونمایی کرد و نشان داد که با عینک به دنیا می‌نگرد.

tags # فرهاد مجیدی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • گزارشی جدید از زرادخانه تسلیحاتی مهیب حزب‌الله لبنان
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • (عکس) فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد
  • (عکس) رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه
  • فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه رونمایی کرد | عکس
  • استوری جدید فرهاد مجیدی در برج خلیفه دبی + عکس