Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی کشور بر دوش بخش صنعت است از این رو مشترکان برق صنعتی نقشی اساسی در عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق دارند، برای همکاری در پیک بار تابستان علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانند پاداش دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اظهار کرد: مشترکان صنعتی در این شهرستان ۰.۵ درصد از کل مشترکان شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مهاباد با ۱۸.۲ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

۵ راهکار پربازده برای کاهش مصرف برق مشترکان صنعتی

او افزود: در طرح ذخیره عملیاتی، مشترکان صنعتی با دیماند قراردادی ۲۰۰ کیلووات و بیشتر می‌توانند با کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به مصرف ۱۰ روز کاری قبل، پاداش دریافت کنند.

احمدی بیان کرد: در طرح تعطیلات و تعمیرات، نیز مشترکان صنعتی در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط دیماند مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری اول تیر تا ۱۵ مرداد ماه در حداقل ۵ روز کاری مشمول پاداش همکاری می‌شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: در طرح اوج بار، مشترکان صنعتی درصورت کاهش حداقل ۱۰ درصد متوسط دیماند مصرفی نسبت به متوسط یک ماه گذشته در بازه همکاری از ساعت ۱۲ الی ۱۶ یا ۲۰ تا ۲۳ می‌توانند از پاداش برخوردار شوند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد یادآور شد: طرح جابجایی روز تعطیل جمعه با یکی از روز‌های هفته نیز از جمله راهکار‌های مناسب مدیریت مصرف برق در روز‌های اوج بار می‌باشد به این صورت که در طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از جمعه به یکی از روز‌های کاری، به آن دسته از مشترکان صنعتی که بتوانند ۷۰ درصد متوسط دیماند مصرفی خود را در بازه دو ماهه پیک بار که حداقل آن ۴ روز است کاهش دهند، پاداش مشارکت تعلق خواهد گرفت.

احمدی اذعان کرد: استفاده از سیستم روشنایی موضعی و کاهش ارتفاع روشنایی تا سطح، خاموش کردن ماشین آلات در زمان‌های استراحت پرسنل و تعویض شیفت‌های کاری، جایگزین نمودن الکتروموتور‌های فرسوده با نوع پر بازده، از جمله راهکار‌های مدیریت مصرف در بخش صنعت است که با انتقال ساعت کاری به ساعت کم باری یا خاموش کردن برخی از دستگاه‌های پر مصرف در ساعت اوج مصرف، استفاده از روشنایی‌های فوق کم مصرف و پر بازده، عایق کاری لوله‌های بخار، آب گرم، آب سرد و مبدل‌های حرارتی در طول مسیر انتقال نیز از موارد مهم و تاثیرگذاری است که می‌توان با بکار گیری این روش‌ها تا حد زیادی در مصرف انرژی در بخش صنعت به ویژه در روز‌های اوج بار تابستان صرفه جویی به عمل آورد.

بیشتر بخوانید

چگونه مصرف برق را در تابستان به حداقل برسانیم؟

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف برق مشترکان صنعتی مدیریت و برنامه ریزی صرفه جویی در مصرف برق شهرستان مهاباد مشترکان صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است

ایسنا/مازندران فرماندار ساری گفت: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید پایه‌های اقتصاد رفاقتی را از بین برد و اقتصاد رقابتی را بنا گذاشت.

محمد علی نوبخت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بر انسجام لازم دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق این شعار تاکید کرد.

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه با تکیه بر برنامه ریزی دقیق و مدون، استفاده درست از ظرفیت‌ها و مردمی سازی امور در جهت ایجاد گفتمان امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه گام بر می‌داریم گفت: با تشکیل دبیرخانه تحقق شعار سال و برگزاری جلسات منظم و هفتگی کارگروه رشد اقتصادی، گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید، توانمندسازی روستاها و کارگروه صادرات شهرستان در جهت تحقق هرچه بهتر شعار سال حرکت کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است افزود: بدنبال حمایت از کارآفرینان، تغییر نگاه به سرمایه‌گذار و توجه بیشتر به تعاونی‌ها به ویژه فعال شدن تعاونی دهیاری‌ها هستیم.

فرماندار ساری با عنوان اینکه ۵۲۳ پروژه به ارزش ۲ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: اگر پروژه‌های نیمه کاره و بر زمین مانده را به اتمام برسانیم می‌توانیم شعار سال را به عنوان یک استراتژی و راهبرد به مرحله ظهور برسانیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه در سال گذشته با شناسنامه‌دار کردن و اولویت بندی تمامی ۳۰۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان ساری به سمت تعیین تکلیف نهایی آنها حرکت کردیم، یادآور شد: بیش از ۹۰ پروژه به اتمام کامل رسید بنا داریم در سال جدید با اتکا بر شعار دولت مردمی ایران قوی و در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم به سمت توسعه، تعالی و بالندگی شهرستان و تبیین عینی کلیدواژه «ساری تماشایی» حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۳ مبتنی بر شعار سال و پروژه‌های بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: ما باید رابطه بین ملت و حاکمیت را مبتنی بر عقلانیت، خرد و دین به هم نزدیک کنیم.

فرماندار ساری با اعلام اینکه تا هفته دولت سال ۱۴۰۳، ۶ پروژه اساسی و بزرگی که بر زمین مانده بود آماده خواهد شد، گفت: مخزن باغ کرمانی با ۲۰ هزار مترمکعب آب با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

این مسئول پروژه زباله سوز را یکی از گره‌های اصلی در استان دانست و افزود: با هدایت و نظارت استاندار مازندران تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • کاهش ۳۰ درصدی ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی ناوگان مکانیزاسیون