Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@21:22:26 GMT

آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۱۵۷

آزمایش موشک غول پیکر ناسا فردا انجام می شود

به گزارش خبرنگار علم فناوری ایسکانیوز، همه گیری ویروس کرونا فرایند آزمایش ابر موشک آتی ناسا را کند کرده اما به نظر می‌رسد این فرایند طولانی چندماهه اکنون دوباره از سر گرفته شده و به نقطه عطف «روشن کردن قسمت مرکزی موشک» نیز رسیده است.

سیستم پرتاب SLS ، قدرتمندترین موشک ساخته شده تا به حال است و طبق برنامه جاری، نخستین پرواز آن سال آینده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین راستا طبق قراردادی که بویینگ با ناسا امضا کرده ساخت موشک را برعهده دارد. این موشک اکنون در مرحله آزمایش هسته مرکزی در مرکز فضایی استنیس در می سی سی پی است. فرایند تأیید صلاحیت این بخش ۸ مرحله دارد و «اجرای سبز» نام دارد و از ماه ژانویه آغاز شده است.

مارک ناپی مدیر بخش اجرای سبز در بویینگ می‌گوید: این فرایند بسیار جالب است. این نخستین باری است که تست انجام می‌شود. از سوی دیگر این نخستین نمونه از بزرگترین و قدرتمندترین موشک جهان به حساب می‌آید.

طی آزمایش اجرای سبز، موشک به زمین متصل و سپس روشن می‌شود. در حال حاضر بویینگ پیش بینی می‌کند آزمایش اجرای سبز در ماه اکتبر ۲۰۲۰ انجام شود.

البته سرعت اجرای آزمایش به شدت کند شده که دلیل آن شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است. محققان این پروژه قبل از گسترش پاندمی در اوایل ماه مارس نخستین مرحله آزمایش را انجام دادند. اما پس از آن، مدیران ناسا فعالیت در مقر استینس را متوقف کردند.

این مقر در اواسط ماه می به تدریج بازگشایی شد و تیم محققان آزمایش اجرای سبز در اواخر ژوئن دومین تست روی هسته مرکزی SLS را انجام دادند. در این تست قسمت مرکزی موشک روشن شد تا یکپارچگی نرم افزار و بخش‌های الکتریکی دخیل در موشک تضمین شود.

در مرحله بعد محققان قابلیت کنترل موشک طی تست‌های آتی را حتی در شرایطی که سیستم ارتباطاتی قطع شود را بررسی می‌کنند. قرار است این فرایند ۶ جولای (فردا) انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

178 / 336 وشکSLS آزمایش موشک مقرهای ناسا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمایش موشک اجرای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علمدار با اشاره به اهمیت پایش‌های مستمر آب، گفت: بیش از ۳۳۱ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت، شش هزار و ۷۷۱ نمونه باکتریولوژی، ۴۲۲ نمونه فیزیک و شیمیایی و ۲۱۰ نمونه فلزات سنگین مورد آزمون و پایش قرار گرفت.    وی افزود: نکته حائز اهمیت مطلوبیت ۱۰۰ درصدی آزمون‌های باکتریولوژی، فلزات سنگین و کدورت سنجی و مطلوبیت ۹۹.۵% کلرسنجی برای خروجی مخازن و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی استان در سال گذشته بوده است.    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب برای هفت شهر و شش روستای استان به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت آب اجرا شده است.   وی ادامه داد: استان یزد در زمینه‌ی اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، جایگاه نخست را دارد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی