Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر، در یکی از نامه‌های علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به انوشیروان محسن بندپی استاندار تهران آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «ارگ ری» واقع در استان تهران، شهرستان ری، بخش مرکزی، شهر ری، انتهای اتوبان امام علی، نرسیده به بزرگراه کریمی که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۵۴۵ روز ۲۶ تیر سال گذشته در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمائید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیربط در استان، ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع کنند.»

همچنین در دیگر نامه‌های مونسان به استاندار تهران، مراتب ثبت ۹ اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر به شرح زیر به او ابلاغ شده است:

۱ - «هتل شمشک» واقع در استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، جاده لوشان فشم، شمشک، هتل شمشک به شماره ۳۲۶۱۴ مورخ ۹۸/۶/۱۷،

۲ - «دانشکده مدیریت دانشگاه تهران» واقع در استان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، خیابان جلال آل احمد، جنب پل نصر به شماره ۳۲۶۸۲ مورخ ۹۸/۲/۱۰،

۳ - «زورخانه پولاد» واقع در استان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، منطقه ۱۱، خیابان وحدت اسلامی، کوچه طبرستان، پلاک ۴ شماره ۳۲۶۸۳ مورخ ۹۸/۲/۱۰،

۴ - «کارخانه سیمان شهر ری» واقع در استان تهران، بخش مرکزی، شهر ری، اتوبان امام علی، خیابان محمدی، کارخانه سیمان ری به شماره ۳۲۷۲۳ مورخ ۹۷/۹/۱۴،

۵ - «خانه گفتمان شهر و معماری خانه وارطان» واقع در استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، خیابان طالقاتی غربی به شماره ۳۲۷۲۸ مورخ ۹۸/۷/۲۲،

۶ - «هنرستان فنی راهیان قدس» واقع در استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهار راه سیروس، نبش کوچه محبان المرتضی به شماره ۳۲۷۶۰ مورخ ۹۸/۴/۲۴.

۷ - «ورزشگاه تختی» واقع در استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، منطقه ۱۴، اتوبان بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشگاه تختی به شماره ۳۲۷۹۴ مورخ ۹۸/۴/۲۴،

۸ - «ساباط شیرازی» واقع در استان تهران، شهرستان تهران، بخش مرکزی، شهر تهران، خیابان پامنار، کوچه حق پرست، بن بست شیرازی به شماره ۳۲۷۹۶ مورخ ۹۸/۴/۲۴،

۹ - «مسجد آلایی (صبحگاهی)» واقع در استان تهران، شهر تهران، منطقه یک، میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان ظهیرالدوله، خیابان افت، کوچه آلایی به شماره ۳۲۸۳۱ مورخ ۹۸/۹/۱۲.

کد خبر 4967284 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری آثار تاریخی انوشیروان محسنی بندپی رایزنی فرهنگی ترجمه بازار نشر ادبیات جهان کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات داستانی ویروس کرونا مرکز فرهنگی شهر کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر ادبیات کودک و نوجوان معرفی کتاب جایزه ادبی واقع در استان تهران فرهنگی تاریخی شهرستان تهران بخش مرکزی شهر تهران مورخ ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید

دادستان زنجان این بار برای حل مشکلات سه پل تاریخی میربهاءالدین، حاج محمد و سردار، مسئولان استانی و در رأس استاندار زنجان را پای پل کشید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بهروز عباسی دادستان مرکز زنجان در راستای پیگیری مشکلات انباشته شده در پل میربهاءالدین و پل‌های سید محمد و سردار، صبح امروز بار دیگر مسئولان استانی ولی این بار در رأس، استاندار زنجان را به پای پل کشید. علاوه بر استاندار، مدیران آب منطقه‌ای، میراث‌فرهنگی، مدیرکل دفتر فنی، مسئولان شهرداری و شورای شهر، محیط زیست حضور داشتند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

10 فروردین امسال بود که تسنیم زنجان گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از یک صد ساله منتشر کرد و روی خط خروجی این رسانه رفت.

همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

همین موضوع سبب شد که شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط کند و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کند.

اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند.

عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

وضعیت نامناسب پل میربهاءالدین زنجان+فیلمورود دادستانی زنجان به وضعیت بد پل میربهاءالدیندستور مجدد دادستان ‌زنجان برای رسیدگی به پل‌ میربهاءالدین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟