Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@18:53:43 GMT

تعداد مخاطبان سینما کاهش داشته است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۶۵۴

تعداد مخاطبان سینما کاهش داشته است؟

علی سرتیپی تهیه‌کننده، سینمادار و رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره میزان استقبال مخاطبان از هنر هفتم پس از بازگشایی سالن‌های سینما، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به نظرم شروع بدی نداشتیم؛ ولی با شرایط کنونی و بالا رفتن دوباره آمار‌ مبتلایان به کرونا در کشور، متأسفانه دوباره روند استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما‌ها در این مدت تقریباً یک چهارم فروش قبل از شیوع کرونا را تجربه کردند.

وی افزود: از طرف دیگر تعدادی از سالن‌های سینما به این علت که فعالیت در این برهه زمانی برایشان توجیه اقتصادی ندارد، کارشان را آغاز نکردند. این امر هم روی کاهش مخاطب تأثیر داشته است.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به بالا بودن امنیت بهداشتی سالن‌های سینما، بیان کرد: سالن‌های سینما به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دیگر مکان‌های عمومی در شرایط خوبی به سر می برند و امنیت لازم را برای مخاطبان فراهم می کنند؛ ولی از آنجا که سینما رفتن در شرایط فعلی اولویت مردم نیست، به مشکل کم استقبالی برخورده ایم. این به علت فضای کلی است که در جامعه در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد.

سرتیپی در پایان عنوان کرد: امیدوارم جهان هرچه سریعتر از شرّ این ویروس منحوس خلاص شود و به شرایط عادی برگردد؛ این مستلزم رعایت اصول بهداشتی است.

منبع: الف

کلیدواژه: سالن های سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود