Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:47:59 GMT

مرزهای استان‌های بزرگ استرالیا بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۶۸۶

مرزهای استان‌های بزرگ استرالیا بسته می‌شود

مقامات استرالیا از بسته شدن مرز دو استان بزرگ این کشور از بیم شیوع ویروس کرونا خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، مرز میان پرجمعیت‌ترین استان‌های استرالیا یعنی نیوساوت ولز و ویکتوریا به دلیل شیوع گسترده کرونا قرار است از روز چهارشنبه بسته شود.

این تصمیم در پی آن گرفته شد که موارد ابتلا به کووید-19 در دو هفته گذشته در ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا بیش از 95 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویکتوریا که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، پرتراکم‌ترین ایالت این کشور است.

دانیل اندروز، فرماندار ایالت ویکتوریا با اعلام مقررات منع رفت و آمد با استان همسایه شمالی گفت که این تصمیم با هماهنگی با نخست‌وزیر، اسکات موریسون گرفته شده است. وی روز دوشنبه 6 ژوئیه گفت که بستن مرز میان دو ایالت به عنوان یک اقدام «پیشگیرانه» در نظر گرفته شده اما درباره زمان پایان محدودیت جدید سخنی نگفت.

به رغم آن که مقام‌های استرالیا به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های گذشته برای رفت و آمد میان ایالت‌های دیگر محدودیت‌هایی وضع کرده بودند، اما مرز میان ایالت‌های ویکتوریا و نیوساوت‌ ولز تا کنون باز بوده است. مسیر هوایی میان سیدنی و ملبورن، مراکز دو ایالت کرونازده استرالیا، همواره یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای پروازی جهان بوده است.

مسئولان دو ایالت گفته‌اند که برای برخی موارد ضروری سفر شهروندان، استثنا قائل شده و برای آنها مجوز صادر می‌کنند. آنها همچنین اذغان کرده‌اند که پیامدهای اقتصادی بسته شدن گذر مرزی میان دو ایالت مهم استرالیا پیامدهای منفی چشمگیری بر اقتصاد محلی و ملی خواهد گذاشت.

روز دوشنبه شمار مبتلایان به کووید 19 در ویکتوریا به 127 نفر رسید که بیشترین رشد آمار روزانه موارد ابتلا از زمان آغاز شیوع در این ایالت محسوب می‌شود. درست یک ماه پیش، آمار روزانه مبتلایان در این ایالت صفر شده بود.

روز شنبه در پی مشاهده شدن چندین مورد ایتلا به کووید 19 در نه مجتمع مسکونی در ملبورن، دست کم 3هزار نفر از ساکنان این مجتمع‌ها قرنطینه شدند. هفته گذشته نیز ساکنان 36 منطقه از حاشیه همین شهر نیز هفته گذشته قرنطینه شده بودند.

هم اکنون دست کم روزی 20 هزار آزمایش کرونا در ایالت ویکتوریا انجام می‌شود و بخشی از نیروهای ارتش استرالیا برای کمک به انجام تست کرونا به این ایالت گسیل شده‌اند.

استرالیا در مجموع از کشورهای نسبتا موفق جهان در مهار کرونا به حساب می‌آید به طوری که تاکنون 8 هزار و 500 نفر در این کشور به کووید 19 دچار شده و 105 نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا کشور استرالیا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا کشور استرالیا ویروس کرونا اخبار استرالیا کووید 19 دو ایالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟

بهره‌گیری هرچه بیشتر از انرژی‌های خورشیدی در کشورهایی هم‌چون هند با افزایش ضایعات بسیاری همراه است که نیازمند مدیریت هستند، با این حال ساماندهی این ضایعات تنها به‌کمک نهادهای رسمی غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گسترش نیروگاه‌های خورشیدی عظیم با افزایش ضایعات این بخش همراه است، با این حال دفع این زباله‌ها اغلب به عهده نهادهای غیررسمی قرار دارد که افرادی به‌صورت خودجوش و برای کسب درآمد به‌صورت خانوادگی یا استخدام کارمند آن‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.

هند خانه بعضی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان و دارای ۱۱ پارک خورشیدی وسیع است. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، در ۱۲ ایالت خود ۳۹ پارک دیگر نیز راه‌اندازی کند. این اقدام در راستای تعهد آن برای آینده‌ای سبزتر است، اما بدون شک ضایعات حاصل از توسعه انرژی خورشیدی را در این کشور افزایش می‌دهد.

ضایعات انرژی خورشیدی در هند

زیر آفتاب سوزان هند دریایی از صفحات خورشیدی در چشم‌اندازهای نیمه‌خشک می‌درخشد و انرژی پاک برای ایالت‌های سراسر این کشور تأمین می‌کند. با این حال صفحات خورشیدی یک جنبه منفی قابل‌توجه دارد که شامل ضایعات حاصل از پانل‌های ساخته‌شده از شیشه، آلومینیوم، سیلیکون و عناصر خاکی کمیاب، همچنین اینورترهای برق و سیم‌کشی‌ها می‌شود.

در اصل در حالی که سازندگان پنل‌های خورشیدی ادعا می‌کنند که ساخته‌های آن‌ها چندین دهه عمر طولانی دارند، پنل‌ها خیلی زودتر در حین نصب و حمل‌ونقل یا در اثر قرار گرفتن در معرض بادهای موسمی و طوفان شکسته شوند. به این ترتیب بلندپروازی‌های خورشیدی هند با مقدار زیادی زباله همراه است که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۰۰ هزار تن و تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۱۹ میلیون تن برسد.

انتظار می‌رود حدود دوسوم از این زباله‌ها از پنج ایالت راجستان، گجرات، کارناتاکا، تامیل‌نادو و آندراپرادش حاصل شود که هشت از ۱۰ پارک بزرگ خورشیدی هند را در خود جای داده‌اند.

هند دارای مقررات اساسی در مورد مدیریت زباله‌های خورشیدی خود است و مسئولیت آن را تا حد زیادی بر عهده شرکت‌های خصوصی واگذار کرده که نیروگاه‌های خورشیدی دارند. طبق این مقررات، زباله‌های خورشیدی باید در یک بازه زمانی مشخص ۹۰ تا ۱۸۰ روزه از نیروگاه‌ها به پیمانکاران زباله الکترونیکی مجاز توسط هیئت مرکزی کنترل آلودگی (CPCB) منتقل شوند.

با این حال چالش‌های عملی و اقتصادی فراوانی هم‌چون تعطیلی ناگهانی یک شرکت بازیافت زباله خورشیدی در تامیل‌نادو در سال ۲۰۲۱ به دلیل رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری در این راستا وجود دارد. بنابراین دوام اقتصادی یک نگرانی حیاتی است. از سوی دیگر بیشتر نیروگاه‌های خورشیدی در نواحی دورافتاده قرار دارند و تدارکات لازم و حمل‌ونقل آن‌ها گران است، شیشه خورشیدی نیز هیچ ارزشی ندارد.

بنابراین شبکه‌ای از اپراتورهای غیررسمی در هند ایجاد شده است که پنل‌های خورشیدی ضایعاتی را برچیده، جمع‌آوری، حمل‌ونقل و بازیافت می‌کنند. فعالیت آن‌ها اوراق کردن پنل‌های شکسته برای دستیابی به فلزات ارزشمند و سایر مواد به‌کاررفته در آن‌ها به‌ویژه نقره است که ارزش بالایی دارد.

این اقدام در اکثر موارد خطرناک محسوب می‌شود، اما فعالان در آن از مهارت بالایی برای انجام فرآیند تفکیک اجزا برخوردار شده‌اند، تا آنجا که حتی بازیافت‌کنندگان بزرگ زباله‌های الکترونیکی و خورشیدی نیز اغلب مسئولیت خود را بر دوش این نهادهای کوچک غیررسمی می‌اندازند. با این وجود هند هنوز هم مسیری طولانی در سر و سامان بخشیدن به عواقب ناشی از بلندپروازی‌های خورشیدی خود در پیش دارد.

کد خبر 745756

دیگر خبرها

  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • استارت آقای تاکتیک‌دان با پیروزی در جام ملت‌ها
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • (تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد