Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@13:57:03 GMT

نجات جان مادر و نوزاد از مرگ

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۸۱۱

نجات جان مادر و نوزاد از مرگ

مادر باردار و نوزادش با 2 عمل جراحی از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: گروه جراحی ماهر دانشگاه علوم پزشکی گیلان مادر باردار 24 ساله اهل رضوانشهر را که مبتلا به تومور مغزی و درهفته سی ام حاملگی خود بود را با 2 عمل جراحی از مرگ حتمی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر انوش دهنادی مقدم افزود : تیم تخصصی گروه های نروسرجری ، بیهوشی ، زنان و زایمان و اطفال ، کارشناسان اداره پرستاری و پزشک قانونی با همکاری سه مرکز آموزشی درمانی الزهرا، 17 شهریور و پورسینا رشت این مادر باردار را که به دلیل بزرگ شدن تومورمغزی ، سردرد های شدید و کاهش بینایی در بیمارستان بستری بود ، پس از عمل سزارین و تولد نوزاد ، تومور مغزی اش را در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان پورسینا رشت جراحی کردند.

وی همچنین اعلام کرد : در حال حاضر نوزاد نارس این مادر جوان به بخش  NICU مرکز آموزشی و درمانی  17 شهریور رشت  منتقل شده و در شرایط خوبی قرار دارد و نتیجه عمل جراحی تومور مغزی مادرهم رضایتبخش است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوزاد مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه حدود ۲۲ هزار خدمت درمانی از اول الی هفتم فروردین در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز خبر داد. 

دکتر بهمن نقی پور با اشاره به تداوم ارائه خدمات درمانی در مراکز آموزشی و درمانی تبریز در ایام تعطیلات نوروز گفت: در این مدت در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) ۸۲ مورد عمل جراحی انجام شده و تعداد مراجعه به اورژانس ۲۳۵۴ نفر، ویزیت سرپائی ۱۸۳۶ مورد، تعداد موارد بستری ۳۳۱ نفر و اعزام به سایر مراکز ۱۰۵ مورد بوده است. 

وی افزود: در مرکز آموزشی و درمانی سینا نیز تعداد اعمال جراحی ۱۱۳ مورد، ویزیت سرپایی مراجعین درمانگاه ۲۱۸ مورد، بیماران بستری ۲۶۲ نفر و پذیرش بیماران اورژانس در این مرکز ۱۵۶۳ نفر بوده است. 

وی از ۶۰۵ عمل جراحی در مرکز آموزش درمانی شهدای تبریز خبر داد.

نقی‌پور گفت: در طی هفته اول نوروز تعداد مراجعین به اورژانس این مرکز ۱۸۳۹ مورد، ویزیت سرپایی ۱۵۵ مورد، تعداد اعمال جراحی ۲۰۹ مورد بوده و تعداد ۳۹۶ عمل نیز در اتاق عمل سرپایی اورژانس انجام گرفته است. 

وی در خصوص ارائه خدمات در مرکز آموزشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذر گفت: در این مرکز نیز تعداد اعمال جراحی ۲۵ مورد، ویزیت سرپائی ۱۹۶۲ مورد، بیمار بستری ۳۶۰ مورد و تعداد مراجعین به اورژانس ۱۵۵۵ مورد بوده است. 

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در مرکز آموزشی ودرمانی چشم نیکوکاری نیز در درمانگاه تخصصی ۷۴ بیمار، درمانگاه اپتومتری ۱۱۳ بیمار، درمانگاه پاراکلینیک ۳۷ بیمار، مراجعه به اورژانس ۱۴۶۷ نفر ، بیماران بستری ۱۷ نفر و اعمال سرپائی اورژانس یک نفر بیمار گزارش شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در مرکز آموزشی و درمانی چشم علوی نیز تعداد ۸۴ نفر توسط متخصص ویزیت شده اند و تعداد ۱۲۸۹ نفر نیز به اورژانس مراجعه کرده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند. 

نقی پور ادامه داد: در بیمارستان رازی تبریز نیز تعداد بیماران مراجعه به اورژانس ۹۶ نفر و تعداد افراد بستری ۴۱ نفر و تعداد ۵۵ نفر نیز بصورت ویزیت سرپایی تحت مداوا قرار گرفته‌اند. 

وی در خصوص مرکز آموزشی ودرمانی قلب شهید مدنی تبریز گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در این مرکز ۱۰ مورد، آمار مربوط به ویزیت سرپایی ۶۴۸ نفر ، بیماران بستری ۱۳۸ نفر و آمار مراجعه به اورژانس نیز در این مرکز ۷۵۹ مورد است. 

وی از تولد ۹۹ نوزاد در مراکز آموزش درمانی تبریز خبر داد و گفت: در طی هفته اول تعطیلات ۳۹ نوزاد در مرکز آموزشی ودرمانی طالقانی تبریز بدنیا آمده است، ۳۹ نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفتند و ۲۰۴ ویزیت سرپایی در این مرکز انجام شده است. 

وی افزود: در مرکز آموزشی و درمانی الزهراء نیز در این مدت ۶۰ نوزاد متولد شده است و تعداد اعمال جراحی ۹۵ مورد و تعداد ویزیت سرپایی نیز ۱۳۱۰ مورد بوده است. 

دکتر نقی پور گفت: در مرکز آموزشی و درمانی اسد آبادی نیز تعداد بیماران مراجعه کننده به اورژانس و سرپائی ۱۸۱۶ نفر بوده اند که تحت مداوا قرار گرفته اند. 

وی در خصوص بیمارستان باباباغی نیز گفت: در این مرکز نیز تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس ۳۰ نفر بوده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی ضمن تقدیر از خدمات کادر درمانی فعال در مراکز آموزشی ودرمانی گفت: ارائه خدمات در ایام تعطیلات نیز در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز روند طبیعی دارد و همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم عزیزمان هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مختلف درمانی و آموزشی طی تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه ۲۲ هزار خدمت درمانی در هفته اول تعطیلات نوروزی در مراکز آموزشی ودرمانی تبریز
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • نوزاد عجول زنجانی در آمبولانس متولد شد