Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@04:27:49 GMT

سویا مرغ را گران کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۸۵۳

سویا مرغ را گران کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حدود چهار ماه است که کرونا این مهمان ناخوانده، زندگی ایرانیان را نیز درگیر کرده اما موضوع مهم در کنار سلامتی افراد، حرکت چرخ اقتصاد خرد کشور است زیرا در شرایط فعلی با رشد قیمت دلار و عدم افزایش حقوق و درآمد افراد نسبت به افزایش قیمت ارز، کسب‌وکارهای خرد تحت تأثیر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها از سطح بازار نشان از آن دارد که قیمت بسیاری از اجناس به‌ویژه اجناس مصرفی و خوراکی به‌صورت روزانه تغییر می‌کند و آن‌چنان‌که باید نظارتی بر قیمت‌گذاری کالاها وجود ندارد و این موضوع در کالاهای خوراکی که به‌صورت روزانه از سوی مشتریان خریداری نمی‌شود، محسوس است. از این موارد می‌توان به کالاهایی همچون پفک، چیپس، بیسکوییت و محصولات مشابه که بر پایه ذرت تولید می‌شود اشاره کرد.

این در حالی است که حتی قیمت ذرت و سویا در بازار به‌شدت افزایش پیداکرده و این تنها مربوط به ذرت و سویای خوراکی نیست، بلکه ذرت و سویای دامی نیز نایاب و گران شده است. در این زمینه یک پرورش‌دهنده مرغ گوشتی به ایسنا گفت: در چند وقت اخیر حجم عرضه سویا به‌شدت کاهش‌یافته و این موضوع در تعیین قیمت آن تأثیر بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: با کاهش حجم عرضه و افزایش قیمت سویا، امکان پرورش مرغ از بسیاری از تولیدکنندگان مرغ گوشتی سلب شد که درنهایت منجر به افزایش بی‌رویه مرغ در سطح خرده‌فروشی خواهد شد.

این پرورش‌دهنده مرغ گوشتی تأکید کرد: متأسفانه برخی بازرسان و متولیان امر در زمینه کنترل قیمت کالاهای خوراکی جامعه، نظارت و فشار خود را تنها به آخرین حلقه توزیع وارد می‌کنند که این موضوع اشتباه است، زیرا زمانی که گرانی در اولین حلقه پرورش و توزیع مرغ وجود دارد، گرانی به تمام مراحل تولید و توزیع تسری پیدا می‌کند.

یکی دیگر از پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی هم توضیح داد: طی دو ماه گذشته قیمت کنجاله سویا از کیلویی ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ به کیلویی ۷۷۰۰ تومان رسیده که نرخ دولتی این محصول در حدود ۲۹۰۰ تومان است، اما باوجود ادعای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عرضه کنجاله سویا به میزان ۵۰ درصد مصرف تولیدکنندگان تا به امروز تمام پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امکان دریافت و مصرف کنجاله سویا دولتی نداشته‌اند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان از آن دارد که هر کیلو مرغ به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که قیمت مصوب این محصول ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان است.

برای دستیابی به این قیمت مرغ زنده باید به قیمت کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به کشتارگاه عرضه شود که با توجه به قیمت نهاده‌های دامی هر کیلو مرغ برای تولیدکننده بیش از ۱۱ هزار تومان تمام می‌شود و اگر بنا بر رعایت قیمت مصوب باشد باید تولیدکنندگان مرغ خود را با ضرر به کشتارگاه عرضه کنند.

پربیننده ترین سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شد (۹۹/۴/۱۶) قیمت روز دلار (۱۳۹۹/۴/۱۶) حقوق نمایندگان مجلس یازدهم چند؟ کدام کشورها بیشترین حقوق را به معلمان می‌دهند؟ قیمت طلا ۱۷۷۱ دلار شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار کشاورزی مرغ قیمت مرغ خرده فروشی سویا قیمت گذاری کالا خرده فروش محصولات وارداتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت

براساس جداول بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳، قیمت هر پیامک ۴۰ ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، در جداول بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ که اخیراً منتشر شده، منابع درآمدی بودجه از محل فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص شده است. براین‌اساس، درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق‌ امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادرشده از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر، حق استفاده از فرکانس رادیویی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد نصیب دولت می‌کند و درآمد حاصل از شماره‌گذاری مخابراتی یا نامبرینگ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

راساس جداول قانون بودجه، دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

مورد دیگر درآمد حاصل از افزایش ۴۰ ریالی قیمت هر پیامک است که ۱۰ ریال آن براساس بند (ش) ماده ۷۲ قانون جوانی جمعیت منظور شده و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند.

براساس این بند، «کاربر بسته‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ده (۱۰) ریال از استفاده‌کننده خدمات مذکور دریافت و جزء منابع این قانون قرار گیرد.»

قانون بودجه نشان می‌دهد که دولت درآمد حاصل فروش هولوگرام حامل‌های دیجیتال را ۱۰۰ میلیون تومان و درآمد ناشی از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی را نیز ۳۰ میلیارد تومان درنظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 فروردین 1403/ سکه بهار ۲ میلیون تومان گران شد
  • نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر: نقره ۱۰ درصد گران شد
  • لوازم خانگی گران نشد/ تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است