Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:50:24 GMT

باهنر باز هم دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۰۸۷۲

باهنر باز هم دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شد

به گزارش جماران؛ «محمدرضا باهنر» در نخستین نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در دوره چهاردهم به اتفاق آرا بار دیگر به عنوان دبیرکل این تشکل اصولگرا انتخاب شد.

دستور کار نخستین نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در دوره چهاردهم که عصر روز گذشته برگزار شد انتخاب دبیرکل بود که پس از بحث و بررسی، اعضای شورای مرکزی،  محمدرضا باهنر را به عنوان دبیرکل این حزب در دوره جدید ابقا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

پس از انتخاب دبیرکل، باهنر در سخنان کوتاهی انتظارات از شورای مرکزی را در ۲ سال آینده برشمرد و بر فعالترسازی شعب استانی جامعه اسلامی مهندسین (جام) و همچنین بر توسعه کمی این تشکل تاکید کرد و انتظار مهم دیگر را تقویت کمیته‌های فنی جام دانست.

باهنر اظهار داشت: کمیته‌های فنی در حوزه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر جذب نیروهای صاحب نظر، خود نیز در حوزه اداره بهتر کشور به قوای مختلف به‌ویژه دولت پیشنهادات اجرایی ارائه کند.  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تلاش همه احزاب و فعالان سیاسی را برای کمک به اداره بهتر کشور در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و مطالبات ملت شریف ایران خواستار شد.

همچنین مسئولان واحدهای اجرایی جام تا هفته بعد توسط دبیرکل به شورای مرکزی معرفی و هیات اجرایی این تشکل تشکیل خواهد شد.

اخبار مرتبط دیدگاه دو فعال اصولگرا درباره انتخابات 1400/ مهاجری: ما وقتی پیروز می شویم که رقیب جدی در مقابل‌مان وجود نداشته باشد/ گمانه زنی غفوری فرد از احتمال کاندیداتوری قالیباف، جلیلی، باهنر، ضرغامی و... مهمترین هدف اصولگرایان در مجلس آینده از زبان باهنر باهنر: ائمه جمعه‌ای را می‌شناسم که عدم التزام به اسلام و نظام به آنها نسبت داده شده است باهنر: استعفا یا استیضاح روحانی را نادرست می‌دانم باهنر: سیاسیون نسبت به انتخابات در خوف و رجا باشند محمدرضا باهنر: از اقدام مجلس هفتم در رد لایحه پیشنهادی دولت خاتمی درباره اصلاح قیمت بنزین دفاع نمی‌کنم باهنر: همه جناح‌ها رسوبات تفکرات کمونیستی دارند/ نمی‌توان از فسادها چشم پوشی کرد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جامعه اسلامی مهندسین محمدرضا باهنر سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جامعه اسلامی مهندسین شورای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود

به گزارش جماران؛ محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت:

جامعه ایران قرن‌هاست توانسته میان اسلامیت و ایرانیت سازگاری ایجاد کند و همین سازگاری علت «دوام» ایران شده است. 

در زمان غزنویان، بودند کسانی که سلاطین را از دنبال کردن جشن‌های ملی منع می‌کردند. عنصری بلخی در مدح سلطان محمود غزنوی، او را از جشن سده پرهیز می‌دارد: «خدایگان بزرگ، آفتاب ملک زمن/ امام عصر، خداوند خسرو ذوالمن.... تو مرد دینی و این رسم ، رسم گبرانست/ روا نداری بر رسم گبرکان رفتن.»

در مقابل، اسدالله علم، وزیر دربار محمدرضا پهلوی در یادداشت‌هایش آورده که: «اول فروردین ۱۳۴۸ مصادف با دوم محرم بوده است و عده‌ای از شاه خواسته بودند «چون دهه عاشورا است، خوب است سلام منعقد نشود». و علم به شاه گفته بود «البته چنین اجازه‌ای نخواهید فرمود. مراسم ملی را که نمی‌توان فدای این حرف‌ها کرد.»‌ فرمودند «درست می‌گویی». آخوندها را هم دعوت کردیم، آمدند و اول صبح آنها تهنیت عرض کردند.» در یادداشت ۱۳ فرودین ۱۳۴۹ هم ناخرسند است که «چون سلام عید را به علت تصادف با چهارده محرم موقوف کردیم، که هیچ دلیلی نداشت -و حتی من عقیده داشتم که اگر در روز عاشورا هم بود باید مراسم ملی را ترک نمی‌کردیم- آخوندها چسبیدند که امروز مصادف با رحلت امام زین‌العابدین است، باید موسیقی رادیو موقوف باشد!»

غزنویان به توصیه امثال عنصری گوش ندادند و تمدن ایرانی-اسلامی را رونق بخشیدند، جشن سده را هم برگزار کردند ولی نه به آداب گبرکان! 

اما محمدرضا پهلوی به توصیه امثال علم گوش داد و تقویم هجری شمسی را هم تغییر داد و حکومتش یک دهه نشده بود که ساقط شد.

ایرانیان سده‌هاست که توانسته‌اند غم و شادی، عید و عزا، و اسلامیت و ایرانیت را با هم مدیریت کنند. علم‌ها و عنصری‌ها را رها کنید و نترسید از چند اظهارنظر و رفتار در فضای مجازی و واقعی.  

جامعه ایران بزرگ است و عاقل. تجربه تاریخی می‌گوید در مواردی از این دست، اعتماد به تجربه و عقلانیت تاریخی جامعه ایرانی، کم‌هزینه‌ترین  راه است. «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب. لذا بهتر آن است که حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود.

دیگر خبرها

  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • معاون دبیرکل جهاد اسلامی: قعطنامه شورای امنیت الزام آور نیست