Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا در جهان تاکنون جان بیش از 530 هزار نفر را گرفت و این در حالی است که تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و 560 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آمارهای رسمی منتشرشده از میزان شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهند تاکنون ۱۱ میلیون و 564 هزار و 185 نفر مبتلا شده و 536 هزار و 893 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۶ میلیون و 536 هزار و 868 نفر بهبود یافته‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار دارد.

برزیل با ثبت یک میلیون و 604 هزار و 585 نفر در جایگاه دوم قرار گرفت و هند با پشت سر گذاشتن روسیه، به سومین کشور درگیر با معضل ویروس کرونا تبدیل شد. در هند 698 هزار و 233 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. روسیه با 681 هزار و 251 نفر در جایگاه چهارم و پرو با 302 هزار و 718 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند. 

۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

بیشتر بخوانید:

شیوع کرونا باعث خروج ده‌ها دیپلمات آمریکایی از عربستان شده است

گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ذرات ویروس کرونا به‌دلیل ریز بودن بیش ازحد می‌توانند به‌وسیله هوا جابه‌جا ‌شوند، افراد مختلف را آلوده کنند و حتی برای انتقال به عطسه، سرفه و صحبت کردن نیازی نیست.

اصرار ترامپ بر برگزاری کمپین‌های انتخاباتی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به باور بسیاری از کارشناسان و مسئولان این کشور درک درستی از وضعیت بحرانی شیوع کرونا در کشورش ندارد؛ چه اینکه با وجود افزایش شدید میزان مبتلایان به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن، قصد دارد دومین کمپین انتخاباتی خود را شنبه آینده در «نیوهمپشایر» برگزار کند. این در حالی است که کاخ سفید پیش‌تر تمامی برنامه‌های انتخاباتی را به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر انداخته بود. 

ترامپ روز شنبه در مراسم جشن سالگرد استقلال آمریکا از تولید واکسن کووید-۱۹ تا پیش از پایان سال جاری میلادی خبر داده بود، موضوعی که «هان»، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا نتوانست آن را تأیید کند و از اظهارنظر درباره آن خودداری کرد. این عضو کارگروه مقابله با همه‌گیری کرونا در کاخ سفید تاریخی برای تولید واکسن کووید-۱۹ تعیین نکرد، ولی از سرعت گرفتن تحقیقات در این زمینه خبر داد.

این در حالی است که تعداد افراد مبتلا به کرونا در آمریکا به 2 میلیون و 982 هزار و 928 نفر و مجموع قربانیان به 132 هزار و 569 نفر افزایش یافته است. ایالت نیویورک با 422 هزار و 268 مورد ابتلا و 32 هزار و 248 فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکاست. ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا و نیوجرسی در رتبه‌های بعدی ابتلا به کرونا در آمریکا قرار دارند.

۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

بازگشت محدودیت‌ها به برخی نقاط اسپانیا

با افزایش موارد شیوع کرونا در اسپانیا مقام‌های محلی در منطقه خودمختار «گالیشیا» واقع در شمال‌غربی این کشور محدودیت‌های قرنطینه را بار دیگر برقرار کرده‌اند. در این راستا تردد 70 هزار نفر از ساکنان ناحیه ساحلی «آ مارینا» از نیمه‌شب یکشنبه تا روز جمعه محدود شده است و تنها افرادی که به خاطر کار سفر می‌کنند،‌ اجازه ورود یا خروج از منطقه را دارند.

در منطقه خودمختار شمال‌‌غربی اسپانیا تجمع بیشتر از ۱۰ نفر ممنوع و پوشیدن ماسک صورت در مکان‌های سربسته الزامی شده است.

در روسیه شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا به ۱۰ هزار و ۱۶۱ نفر افزایش یافت. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ۷۳۶ نفر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. مسکو، پایتخت روسیه به‌عنوان آسیب‌‌پذیر‌ترین منطقه روسیه شناخته می‌شود.

ممنوع شدن لمس کعبه

اتحادیه عرب کامیونی حامل کمک‌های پزشکی دولت چین را برای مقابله با شیوع کرونا در کشورهای عربی تحویل گرفت. «لیائو لی شیانگ»، سفیر چین در مصر این کامیون حامل مواد دارویی را به مسئولان اتحادیه عرب در قاهره تحویل داد و گفت: بعد از شیوع کرونا دولت چین در عرصه‌های مختلف کارشناسی، فناوری و علمی به کشورهای عربی در مبارزه با این بیماری کمک کرده است.

همچنین عربستان پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در موسم حج سال جاری اعلام کرد. طبق این مقررات، تجمع و گردهمایی‌های زائران و نیز لمس کردن کعبه ممنوع خواهد بود. همچنین افراد باید فاصله 1.5 متری را در هنگام اقامه نماز و طواف کعبه رعایت کنند. علاوه بر آن، عربستان استفاده از ماسک را برای زائران و برگزارکنندگان مراسم اجباری کرده است.

عربستان پیش‌تر به بهانه شیوع کرونا اعلام کرده بود حضور زائران داخلی در مراسم حج را به یک‌هزار نفر محدود می‌کند و به زائران خارجی نیز اجازه حضور در مکه نمی‌دهد.

از سوی دیگر منابع آمریکایی خبر دادند ده‌ها دیپلمات این کشور به همراه خانواده‌هایشان تا پایان هفته گذشته عربستان را ترک کردند. این در حالی است که میزان ابتلا به کرونا در عربستان رو به افزایش است. دو مسئول آمریکایی آگاه خبر دادند: به‌دنبال موافقت وزارت امور خارجه آمریکا با سفر دیپلمات‌هایی که نیازی به حضورشان در سفارتخانه نیست، آخرین گروه از دیپلمات‌ها روز شنبه ریاض را به مقصد واشنگتن ترک کردند. 

در ترکیه، فخرالدین کوچا وزیر بهداشت این کشور گفت: در 24 اخیر یک‌هزار و 148 مبتلای جدید شناسایی شدند و 19 نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 205 هزار و 758 نفر و آمار فوتی‌ها نیز به 5 هزار و 225 نفر افزایش یافته است.

تاج‌محل همچنان بسته می‌ماند

شیوع کرونا در هند همچنان رکوردهای تازه‌ای برجا می‌گذارد. امروز تعداد مبتلایان به این ویروس به حدود ۷۰۰ هزار نفر رسید و این کشور را از حیث تعداد مبتلایان، بالاتر از روسیه و در رده سوم کشورهای درگیر با کرونا در جهان قرار داد. در حالی‌که شمار موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در هند به سرعت رو به افزایش است، مقام‌های آن کشور از بازگشایی تاج‌محل منصرف شدند.

مقام‌های محلی در آگرا تصمیم داشتند درهای «آرامگاه عشق» را به ‌روی مردم بگشایند، اما دولت درنهایت این تصمیم را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت. این بنای پرآوازه نیز به‌مانند بسیاری دیگر از مراکز گردشگری در گوشه و کنار جهان، به‌دنبال همه‌گیری کووید-۱۹ تعطیل شد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: اسپانیا کرونا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ شیوع کرونا کرونا در جهان ویروس کرونا مبتلا شده کووید ۱۹ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • روز جهانی زبان انگلیسی ۱۴۰۳ + پوستر International English Language Day
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید