Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های فناورانه و پژوهشی متناسب با آمایش سرزمینی و اولویت استان‌ها باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در شورای عالی عتف( علوم، تحقیقات و فناوری) صبح امروز(دوشنبه) که به ریاست وی تشکیل شد، با تاکید بر اهمیت تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های فناورانه مبتنی بر آمایش سرزمینی، گفت: با توجه به محدودیت منابع باید با تهیه برنامه دقیق و جامع، بودجه طرح‌های پژوهشی متناسب با اولویت استان‌ها هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری: روند رضایت‌بخش تأمین دارو و کالا‌های اساسی باید با جدیت استمرار یابدجهانگیری: دولت به مشکلات معیشتی مردم واقف است و تلاش می‌کند دغدغه آن‌ها را کاهش دهدابلاغ یک مصوبه درباره واگذاری 99 ساله زمین برای احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف درباره برنامه عملیاتی توسعه علمی،‌ فناوری و نوآوری در ده استان منتخب کشور، اظهار داشت: این برنامه‌ها باید متناسب با برنامه هفتم توسعه همه جانبه کشور باشد و سازمان برنامه و بودجه محوریت کار را در اختیار داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور ضرورت به مرحله اجرا رسیدن طرح‌های پژوهشی و فناورانه را خاطرنشان ساخت و با تاکید بر اینکه برای تامین مالی این طرح‌ها بویژه از محل منابع بخش خصوصی باید تلاش بیشتری انجام شود، اظهار امیدواری کرد؛‌ نتایج اقدامات انجام شده در همه استان‌ها هرچه سریع‌تر در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و مردم شاهد نتایج اجرای طرح‌های پژوهشی در توسعه استان‌ها باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه موانع ساختاری نظیر مشکلات اداری همواره مانع از پیشرفت سریع طرح‌های پژوهشی است، از دبیرخانه شورای عالی عتف خواست تا با پیگیری زمینه تحقق هر چه بیشتر این طرح‌ها را فراهم آورد.

وی لزوم فراهم شدن شرایط برای متقاضیان خرید پژوهش و ابتکارات ارائه شده در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایران،‌ از معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خواست تا ضعف‌ها و مشکلات موجود در این خصوص را هر چه سریع‌تر مرتفع کند.

در این جلسه که وزیر علوم تحقیقات وفناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور حضور داشتند گزارشی در خصوص دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید داخل،‌ چالش‌های فراروی ارتباط عرضه و تقاضای فناوری و میزان تفاهم‌نامه‌های امضاء شده میان دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف ارائه شد و برگزاری نمایشگاه تستا و اعطای جایزه‌های ملی تستا به دستگاه‌های اجرایی،‌ الحاق یک بند به آیین نامه اجرایی خرید خدمت مشاوره، مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی از قراردادهای فناورانه و نیز تشکیل دبیرخانه دائمی در شورای عالی عتف تصویب شد.

همچنین پس از ارائه گزارشی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی توسعه علمی،‌ فناوری و نوآوری در ده استان منتخب و نحوه اجرای این برنامه در استان گیلان، مقرر شد نتیجه این گزارش در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

دیگر مصوبه شورای عالی عتف درباره عملکرد بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 1398 کل کشور مبنی بر واریز حداقل چهل درصد از هزینه‌های امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی به حساب خزانه بود که مقرر شد؛‌ 1- پرداخت‌ها انجام گرفته همانند سال‌های 97 و 98 امکان انتقال مانده اعتبارات به سال مالی بعد فراهم شود. 2- شرکت‌ها و بانک‌های مشمول مصوبه هیچگونه تغییری در هزینه امور پژوهشی ندهند. 3- منابع مالی و بودجه به حساب دبیرخانه شورای عالی عتف منتقل و بر اساس گزارشات میزان پیشرفت و تایید آن توسط مشمولین به مراکز علمی و پژوهشی پرداخت شود.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری بیشتر بخوانید... روحانی: اقتصاد کشور تحت مدیریت است/ تأکید بر اقدام فوری بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری دبیرخانه شورای عالی عتف طرح های پژوهشی رئیس جمهور استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد