Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی افزود: امروز خانواده‌ها در تیررس بسیاری از مشکلات و چالش‌ها قرار دارند و خانواده‌ای موفق خواهد بود که برای اعضای خانواده خود برنامه فرهنگی و اجتماعی هوشمند داشته باشد.

وی گفت: درخواست داریم مبلغان مذهبی و صدا و سیما بر خانواده‌ها بیشتر تمرکز کنند و خانواده‌ها علاوه بر فرزندان باید نسبت به پیرامون خود نیز حساس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امسال عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مبارزه با مواد مخدر در طول سال رصد و ارزیابی می‌شود لذا کمیته‌های تخصصی تابعه شورا در این خصوص فعال‌تر خواهد شد.

وی گفت: ارزیابی عملکرد این کمیته‌ها به طور مداوم و در طول سال بر فعالیت بیشتر آنها تأثیرگذار است و تحقق برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را به همراه دارد.

خوش خبر بیان کرد: اقدامات و برنامه‌ها به سمت و سویی خواهد رفت که از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تبعیت کرده و در استان شاهد پیشرفت و اثرگذاری اقدامات باشیم.

وی اعتیاد به مواد مخدر را موضوع چند وجهی خواند و گفت: باید برای مقابله با این معضل از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا دامنه تاثیر سوء آن بر حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، سلامت و سایر حوزه‌ها کم شود.

وی تصریح کرد: امسال با همه توان، تلاش و جدیت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و هم‌افزایی بین اعضا، سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را دنبال خواهیم کرد.

خوش خبر افزود: اقدامات خوبی در حوزه مقابله با مواد مخدر توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام شده و همت و جدیت در این زمینه جای قدردانی دارد.

وی گفت: اگر بخواهیم این تاثیرات را حفظ کنیم و شاهد پایداری آن در کشور و استان باشیم نیازمد این است که سایر حوزه‌ها نیز برنامه‌ها و اقدامات مقابله‌ای را دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: توفیق اقدامات مقابله‌ای در حوزه مواد مخدر و اعتیاد، وابسته به اقدامات فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری و برنامه حمایتی و مسئولیت‌سازی در بدنه اجتماع است.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های کشور که در قالب طرح یاریگران زندگی دنبال می‌شود این است تا هر فرد از افراد جامعه نسبت به پیرامون خود حساس شود و سهم خود را در مهار و کنترل مواد مخدر ایفا کند.

خوش خبر تصریح کرد: اقتصاد و تجارت مواد مخدر تعطیل‌بردار نیست و سوداگران مرگ هر روز با سبک و ترفندهای جدید و متفاوت به دنبال این هستند تا این اقتصاد را حفظ کنند.

وی گفت: وظیفه ما در چنین شرایطی این است که مردم و جامعه را نسبت به پیرامونشان حساس کنیم و کنترل اجتماعی غیررسمی نسبت به مهار تاثیرات قاچاق مواد مخدر و اعتیاد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه کار حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار حساس و چشمگیر است گفت: با ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها در کمیته‌های تخصصی امید است بر این موضوع جامه عمل بپوشانیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی درباره طرح یاریگران زندگی گفت: این طرح سال گذشته نیز در جلسات متعدد مطرح شد و امسال نیز ادامه دارد و بایستی در جلسات متعدد و اتاق‌های فکر، پیوست هوشمندانه بین نخبگان و ذی نفوذان اجتماعی و گروه‌های تاثیرگذار ایجاد شود.

وی افزود: هر کدام از گروه‌ها و نخبگان برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر برنامه و راهکار دارند که پیوست این برنامه‌ها بدون شک بر کاهش مواد مخدر تاثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر پاکسازی مناطق آلوده خرده‌فروشی مواد مخدر در استان گفت: افرادی در برخی ساعات شبانه‌روز با پوشش‌های مختلف در مکان‌های خاص و شلوغ اقدام به خرده‌فروشی مواد می‌کنند که بایستی در قالب مانور و برنامه‌هایی در این خصوص، این محیط‌ها پاکسازی شود.

خوش خبر در ارتباط با معتادان متجاهر گفت: این افراد اگر رها شوند، سیمای شهر دچار چالش می‌شود لذا اجازه نداریم این افراد را رها کنیم و دستگاه متولی مانند گذشته با جدیت بیشتری بر این موضوع متمرکز شود.

وی افزود: رها شدن معتادان متجاهر در سطح شهر می‌تواند برداشت‌های متفاوتی داشته باشد چراکه امکان هرگونه انحراف اجتماعی، معضل و مفسده وجود دارد.

خوش خبر درخصوص ایستگاه‌های ایست و بازرسی گفت: یکی از ابزارهای ما ایست و بازرسی است لذا بایستی برای رفع نواقص و مشکلات این ایستگاه‌ها با جدیت اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: هر برنامه‌ای که در حوزه اقدامات سلبی اجرا می‌کنیم باید نیم نگاهی به بعد اجتماعی و فرهنگی برای تاثیرگذاری پایه‌ای و ریشه‌ای آن اقدام داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: قبل از هرگونه اقدام مقابله‌ای باید دامنه کار در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مشاوره‌ای در حوزه پیشگیری بیشتر شود و برنامه‌ها مستمر باشد.

وی گفت: در شرایط کرونا که خیلی از برنامه‌های فرهنگی با چالش مواجه شده است، دستگاه‌های متولی جایگزین‌های مناسبی برای جبران این مشکل ارائه کنند.

در این نشست ضمن تشریح اقدامات کمیته‌های تابعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به این نکته اشاره شد که نرخ شیوع اعتیاد در دوره سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در خراسان ‌جنوبی ۳.۷۸ درصد و کمتر از نرخ ۵.۴ درصدی کشور است.

برچسب‌ها معتادان متجاهر سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی ستاد مبارزه با مواد مخدر استاندار خراسان جنوبی مبارزه با مواد مخدر برنامه ها کمیته ها خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۶ کیلو تریاک و حشیش از یک منزل مسکونی و دستگیری یک سوداگر مرگ در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگهداری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و دو عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 747695

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز