Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان اظهار داشت: برخی از بانک‌های استان دلیل عدم پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه را دیر ابلاغ کردن آن مطرح کردند.

وی با اعلام اینکه امسال ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان تخصیص داده شده است، اضافه کرد: از این میزان تاکنون ۳۳ میلیادر تومان آن پرداخت شده و هدف‌گذاری مدیران اقتصادی و بانک‌های استان باید جذب کامل این میزان تسهیلات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه ازمحل تبصره ۱٨ استانی سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان با سود کم به واحدهای متقاضی پرداخت شد، گفت: در مجموع سال گذشته بانک های استان بیش از ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند.

جعفری یادآور شد: این جلسه به منظور پیداکردن مقصر پرداخت نشدن کافی تسهیلات به متقاضیان در استان تشکیل نشده بلکه هدف بررسی موارد و نواقص موجود و تلاش برای رفع آنها است.

وی اضافه کرد: سهم کردستان در تسهیلات تبصره ۱۸ یک درصد کشور است و می بایست در پرداخت این تسهیلات رتبه بیست و پنجم را بین تمام استان‌ها کسب می‌کردیم که تاکنون محقق نشده است.

پرداخت بیشترین تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان هم در این جلسه با اعلام اینکه ۵۹ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های استان در سال گذشته پرداخت شده است، گفت: ۲۵.۱ درصد این تسهیلات مربوط به بخش کشاورزی، ۵.۶ درصد بخش صنعت و معدن، ۸.۸ درصد بخش مسکن و ساختمان، ۵۵.۷ درصد نیز مربوط به بخش خدمات و بازرگانی و مابقی سایر بوده است.

سید کمال حسینی رشد مانده تسهیلات اعطایی(مصارف) در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ را بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:  بانک کشاورزی با ۲۲.۶ درصد، بانک ملی با ۱۷.۶ درصد، بانک ملت با ۱۵.۲ درصد، مهر ایران با ۹.۷ و بانک سپه با ۶.۷ درصد بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را در بین تمام بانک‌های استان طی سال گذشته به خود اختصاص دادند.

وی به شاخص ارزیابی عملکرد بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: مبنای این شاخص تغییرات نسبت مصارف به منابع طی سال ۹۸ نسبت به ۹۷ بوده که شامل رشد منابع، رشد مصارف، میزان تسهیلات پرداختی و نسبت تسهیلات پرداختی به منابع در اختیار است.

مدیرامورشعب بانک کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: توسعه در هر جامعه‌ای پیکج و بسته‌ای بهم پیوسته است و اگر در آن جزیره‌ای عمل شود هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد.

اسعد فهمیی با اشاره به اینکه توسعه در کردستان با استان‌های توسعه یافته کشور فاصله زیادی دارد، اضافه کرد: پرکردن شکاف ایجاد شده بین استان مرزی کردستان و دیگر استان‌ها از لحاظ توسعه یافتگی مستلزم تزریق تسهیلات بیشتری است.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسوولان در مقابل جوانان جویای کار این استان مسوول هستند، گفت: از هر طرحی که برای جوانان این استان اشتغال ایجاد کند حمایت می‌کنم و هر نوع ریسکی هم که لازم باشد در این راستا خواهم کرد.

در این جلسە چهار بانک کشاورزی، ملی، تجارت و صنعت و معدن بە عنوان بانک هایی کە بیشترین میزان جذب و پرداخت تسهیلات را داشتتە اند معرفی شدند و با رای اعضای حاضر در این جلسه بانک ملی مجددا به عنوان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان انتخاب شد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کردستان استانداری کردستان تسهیلات بانکی کردستان استانداری کردستان تسهیلات پرداخت بانک های استان سال گذشته تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه از ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغل در استان طی سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نورایی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۴ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه با پرداخت مناسب تسهیلات توانستیم بیش از تعهد و به میزان ۴۰ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

وی رقم تسهیلات پرداختی اشتغالزایی استان در سال گذشته را ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف به متقاضیانی که از سوی دستگاه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شده بودند، پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع مختلف همچون تبصره ۱۸، سفر ریاست جمهوری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، در سال جاری هم با کمک دستگاه اجرایی و مجموعه بانک‌های استان شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان و رونق تولید و افزایش مشارکت مردم در این عرصه باشیم.

کد خبر 747354

دیگر خبرها

  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟