Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه وشهرسازی جزییاتی درباره ارایه وام ودیعه به مستاجران را اعلام کرد.

قدس آنلاین: محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان در گفت وگو با ایلنا درباره جزییات ارایه تسهیلات حمایتی به مستاجران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را در این باره اعلام کرده است و بانک مرکزی درباره سقف این تسهیلات و محل این منابع تصمیم گیری می‌کند اما ساز و کار پرداخت اقساط این تسهیلات کمی متفاوت از سایر وام‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنوز تصمیم گیری نشده است که این وام به مالک داده شود یا به مستاجر اما به هر صورت، قرار بر این است که مستاجر به جای پرداخت اصل پول و سود آن، فقط سود را بپردازند. در پایان دوره قرارداد اگر مالک و مستاجر برای تمدید به تفاهم برسند، باز این مبلغ در اختیار مالک یا مستاجر به صورت امانی خواهد بود و نیازی به بازگرداندن مبلغ وام نیست در غیر این صورت تمام پول باید بازگردانده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نرخ سود وام ودیعه مسکن افزود: بانک مرکزی باید درباره نرخ سود تصمیم بگیرد.

محمودزاده درباره افرادی که در اولویت دریافت این تسهیلات حمایتی از مستاجران هستند، اظهار داشت: به طور قطع از آنجایی‌که منابع محدود است اولویت برای دریافت وام ودیعه با خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود. البته عموم مردم و کسانی که با مشکل تامین ودیعه مواجه هستند می‌توانند درخواست دریافت این وام را داشته باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا پایان تیرماه جزییات این پیشنهاد و سازو کار وام ودیعه مستاجران نهایی و اعلام شود و پس از اینکه میزان منابع مشخص شد می‌توان درباره جزییات بیشتری اطلاع رسانی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سایر پیشنهادات وزارت راه وشهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن از جمله پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن گفت: شورای پول و اعتبار دی ماه سال گذشته یک بار نسبت به افزایش سقف وام مسکن اقدام کرد. سیاست ما هم افزایش قدرت عرضه است و بر روی عرضه متمرکز شده‌ایم و یکی از پیشنهادات ما هم افزایش سقف وام ساخت مسکن بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن مستاجران کرونا وام ودیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی